HELLO
Stipe Vukšić

Ovoga ljeta Madonna je proslavila važnu obljetnicu – 40 godina od svoga prvog, istoimenog albuma. Ikona pop kulture to je obilježila krajem srpnja videom na kojemu je plesala na četvrti singl s albuma “Lucky Star”, a obljetnica je došla nakon što je pjevačica ranije ovoga ljeta primljena u bolnicu u teškome stanju.

Prvi Madonnin album izašao je 1983., prije toga bila je potpuno anonimna

To što mogu pokretati tijelo i plesati samo malo čini da se osjećam kao najsretnija zvijezda na svijetu!” Madonna je napisala nedavno na Instagramu, govoreći o svom oporavku od medicinskog problema ranije ovog ljeta. “Hvala svim mojim obožavateljima i prijateljima!”

Ti prijatelji uključuju Michaela Rosenblatta, bivšeg menadžera u Sire Records – Madonninoj prvoj izdavačkoj kući – koji joj je pomogao pokrenuti karijeru.

“Nakon što smo potpisali, poklonio sam Madonni jednu od ovih starih klavijatura Casiotone s ugrađenim kasetofonom”, rekao je Rosenblatt za CNN u nedavnom intervjuu. “I tjedan ili dva – definitivno ne dulje od dva tjedna nakon što sam s njom potpisao – ušla je u moj ured i pustila mi ‘Lucky Star’. Rekla je, ‘Upravo sam ovo napisala na ovoj maloj stvari’ koju sam dobila. Rekao sam joj da je napisala svoj prvi hit“, prisjetio se.

prvi madonnin album

Madonna in 1983. prvi je album plesačice koja je postala pjevačica.FOTO: PROFIMEDIA

Bio sam impresioniran njome od kad sam je upoznao“, rekao je Bobby Shaw – koji je radio u svijetu glazbene promocije početkom 1980-ih u New Yorku i bio prvi promotor Madonnine glazbe za CNN. Nazvao ju je i “napadnom” i “stvarno agresivnom” u želji da zna sve o poslu.

Album “Madonna” poslužio je kao eksplozivan početak pjevačke karijere za tu školovanu plesačicu. Iako je album sadržavao samo osam pjesama, te su pjesme – uključujući dodatne singlove “Borderline,” “Burning Up” i “Holiday” – uzburkale njujoršku klupsku scenu tog vremena.

Danceteria, plesni klub u Garment Districtu na Manhattanu od 1979. do 1986., služio je kao jedna od središnjih točaka za rastuću glazbenu scenu u gradu. Tada 24-godišnjakinja iz Michigana koja je već pokušala snimiti ploču u Parizu, Madonna je bila poznata po tome da često dolazi na to mjesto – čak je ispričala kako je tamo “uhodila” DJ-a u nedavnoj objavi na Instagramu.

PROČITAJTE: Evo koga Madonna želi kao gošću na turneji!

Moj najbolji prijatelj u to vrijeme bio je Mark Kamins, koji je bio DJ u Danceteriji petkom i subotom”, prisjetio se Rosenblatt. “I rekao mi je za tu djevojku koja je stalno dolazila pokušavajući ga natjerati da pusti njezin demo – što on nije htio. Ali rekao mi je da je ta djevojka jednostavno nevjerojatno zgodna.”

Jedne subotnje večeri u zimi ’81.-‘82., konačno će sresti Madonnu, slučajno dok je pratio duo umjetnika koji je nedavno potpisao njegov prijatelj u Engleskoj – Wham!.

Tako da sam te večeri bio vani s Georgeom Michaelom i Andrewom Ridgeleyem, vodio sam ih u razne klubove. A mi smo bili u Danceteriji, nalazili smo se u baru na drugom katu, gdje je Mark Kamins bio DJ. I vidio sam tu djevojku kako ide preko plesnog podija do DJ kabine i rekao sam sebi, ‘To mora biti ta djevojka o kojoj Mark govori’, rekao je Rosenblatt, spomenuvši da su njih dvoje počeli razgovarati i dogovorili termin tog ponedjeljka da mu Madonna pusti svoj demo. (Demo je, kasnije je ispričao, sadržavao pjesmu “Everybody” – koja će na kraju postati “Madonnin” glavni singl, zajedno s B-stranom pod nazivom “Ain’t No Big Deal.”)

U ponedjeljak, na kraju dana, Madonna i Mark su se pojavili u mom uredu i pustili mi njezin demo, što je bilo dobro. Mislim, nije bilo nevjerojatno, ali bilo je dobro,” nastavio je. “Ali dogodilo se to da je u mom uredu zračila zvijezda. Bila je to ona.”

prvi madonnin album

Madonna je 80-ih osvojila svijet svojim energetičnim nastupima.FOTO: PROFIMEDIA

Rosenblatt je od samog početka znao da ima posla s nekim posebnim, ali imao je još jedno pitanje. “Uvijek postavljam ovo pitanje – i još uvijek to činim sa svim umjetnicima koji me zanimaju – to je: ‘Što želiš? Što tražiš?’”, objasnio je. “Pogrešan odgovor je, ‘Želim iznijeti svoju umjetnost. Najbolji odgovor je bio onaj koji mi je dala Madonna, koja je rekla: ‘Želim vladati svijetom.’ I pomislio sam, to je savršen odgovor”.

Rosenblattovi instinkti su proradili i želio je brzo postići dogovor s Madonnom. To je značilo da je razgovarao sa svojim šefom, predsjednikom Sire Recordsa Seymourom Steinom, i dogovorio sastanak za njih dvoje sljedeći dan – iako je Stein u to vrijeme bio u bolnici zbog srčanih problema (Stein je preminuo ove godine).

Otišao sam vidjeti Seymoura, pustio mu demo, rekao mu sve o njoj, da je ona buduća zvijezda i da moramo s njom potpisati”, prisjetio se Rosenblatt.

Ali još mu je jedna stvar ostala upečatljiva. “Rekao sam Madonni, ‘Moraš ponijeti neki osobni dokument, jer ne vjerujem da se zoveš Madonna’, a ona je rekla, ‘O čemu pričaš?’”, ispričao je i dodao da joj je tada odgovorio da bi to bilo “predobro da bi bilo istinito. Kao da je savršeno. I došla je sutradan sa svojom putovnicom!”

Kao i mnogi dijelovi Madonnine priče o uspjehu, taj susret sa Steinom u bolnici postao je legendaran. U sobi je bio boombox, a Rosenblatt je ponovno pustio njen demo dok je Madonna bila prisutna. Osim njezine glazbe, glavna stvar bila je umjetnica koja je stajala tamo i bila spremna osvojiti svijet. “Opet smo slušali glazbu i Madonna ga je očarala“, rekao je Rosenblatt o tom sudbonosnom danu.

I dok su se “svi složili“, Rosenblatt još uvijek nije bio potpuno uvjeren da će Stein pristati potpisati s njom, jer, rekao je, nitko drugi nije htio potpisati s Madonnom u to vrijeme.

Prvi Madonnin album donio je novi zvuk kakav do tada nitko nije čuo

Rosenblatt je rekao da to ima veze s time koliko je Madonna zapravo bila nova – ne samo u smislu njezine osobnosti i prezentacije – već i zato što se njezina glazba razlikovala od onoga što je bilo popularno u to vrijeme.

Razmislite o tom žanru, to se još nije dogodilo“, rekao je o Madonninom ranom zvuku.

Bio je disko, bio je i novi val. A u sredini nije bilo ničega, znaš na što mislim? Tako da nitko nije bio zainteresiran“, dodao je.

Ipak, Rosenblatt je prepoznao zvijezdu kad ju je vidio, a Stein se složio. Pristao je potpisati s njom ugovor za single – “ugovor za singl od 10 000 dolara” – tog dana u bolnici. Rosenblatt i Stein imali su strategiju, znajući da će ugovor o singlu na kraju dovesti do ugovora za album.

Otišli smo u studio s Markom Kaminsom da izrežemo ‘Ain’t No Big Deal’, kao A-stranu, i ‘Everybody’ kao B-stranu.” rekao je Rosenblatt. “‘Ain’t No Big Deal’ nije dobro ispao. Pa smo jednostavno krenuli s ‘Everybody’. I sjećam se da sam ušao u ured Bobbyja Shawa jer smo svi bili oduševljeni s ‘Ain’t No Big Deal’. I rekao sam, ‘Pa, to nije dobro ispalo. Je li ‘Everybody’ dovoljno jak za tebe?’ On je rekao: ‘Da. Da. Da.‘”

”’Everybody’  je bila dobra ploča. Prilično je jednostavno“, rekao je Shaw. “Pjesma je bila sjajna. Ne treba biti atomski fizičar da se to shvati.”

Znao sam prije ove prve pjesme da je Madonna posebna”, rekao je Shaw. “Bez obzira na to, prva pjesma je bila odlična. Svidjelo mi se. I mislim, stvaralo je buku. Napravio je dovoljno buke da joj da ugovor za album”.

Napravili smo album i na njemu je bio ‘Borderline’, za koji sam znao da je pravi uspjeh. Imao je ‘Lucky Star’, za koji sam mislio da će biti veliki hit, ali nije imao ono što sam želio da bude vodeći, hladan hit” rekao je Rosenblatt. “Otišao sam do Seymoura i rekao mu: ‘Stari, treba mi još 10 000 dolara da napravim još jednu pjesmu.’”

Zbog toga su Rosenblatt i Stein zajedno s Madonnom otišli u Los Angeles kako bi se sastali s vrhom Warner Recordsa, koji je bio vlasnik njihove izdavačke kuće.

Susret je bio pun pogodak, a Madonna je očarala sve u industriji.

Upoznali smo sve i svi su je voljeli, svi su je jednostavno voljeli”, rekao je Rosenblatt. “Baš je sve očarala. I na kraju dana prije nego što smo otišli, otrčao sam do Lennyja Waronkera, koji je u to vrijeme bio predsjednik Warner Brosa. Rekao sam, ‘Treba mi 10 000 dolara da napravim još jednu pjesmu. Samo mi treba taj uvodni singl.’ Rekao je, ‘Imaš ih.’ Tako da je putovanje bilo uspješno.”

Četiri dana kasnije do njega je došao demo pjesme ‘Holiday’. “Pjevao je momak. Puno sporije. Ali sviđala mi se pjesma“, prisjetio se Rosenblatt, dodajući kako su je nastavili “ubrzavati i učinili je plesnom pločom“.

“Holiday” – do danas jedna od Madonninih najpoznatijih pjesama – bila je siguran element za koji je Rosenblatt smatrao da im je potreban da završe album.

PROČITAJTE: Neprepoznatljiva Madonna objavila prvu fotku nakon izlaska iz bolnice

Madonna je tada bila potpuno anonimna, međutim stvari su se promijenile zahvaljujući singlovima s albuma “Madonna” koji su se vrtjeli na radiju, a njezini glazbeni spotovi često su prikazivani na još uvijek novom MTV-u. Madonna je imala dalekovidan stav prema glazbi kao vizualnom mediju, brzo je prihvatila format video spota dok su etablirani glazbenici u početku odbijali taj koncept.

Sljedeće godine izlazi Madonnin drugi album “Like a Virgin“, a nakon sada već legendarnog nastupa na prvoj dodjeli MTV Video Music Awards u rujnu 1984., natjerala je sve da počnu obraćati pozornost na nju.

Gledajući unatrag, Rosenblatt se prisjeća kako je rekao Steinu da će Madonna “biti najveća umjetnica” s kojom će ikada raditi.

A on je kao, smijući se, rekao: ‘Da? Koliko će ona biti velika?’ A ja sam rekao, ‘Seymour, ona će biti veća od Olivije Newton John’, koja je u to vrijeme bila najprodavanija umjetnica.”

“Rekao sam da će biti veća od Olivije Newton John i mislio sam da će biti poput Barbare Streisand, jer sam je stvarno vidio kako glumi”, dodao je kasnije Rosenblatt. “Ali tko je znao da će ona biti ova kulturna ideja, tko je znao da će ona biti nova Marilyn Monroe. Postala je ova kulturna ikona i mislim da nitko nije vidio da će se to dogoditi. Ali ja sam znao, kao i Madonna.”

druge vijesti