Filmsko putovanje kroz umove genijalaca: Otkrijte svijet Lynchovih snova, Browneovih odijela i Vukotićeve čarolije na DA2 festivalu
U Zagrebu se ovog listopada otvara jedno od najinspirativnijih kulturnih poglavlja godine — DA2 – Zagreb Design, Art & Architecture Film Festival, koji će od 22. do 26. listopada u Institutu Liszt, te online do 1. studenoga, pretvoriti grad u filmsku mapu kreativnosti. Ovdje se ne slave samo filmovi — nego priče, vizije i svjetovi onih koji su svojim idejama promijenili način na koji vidimo prostor, modu i umjetnost.
Ovogodišnje, sedmo izdanje festivala, okuplja jedanaest pomno odabranih dokumentaraca iz svjetske produkcije. Svaki od njih vodi nas iza kulisa stvaranja — u ateljee, radionice i umove arhitekata, umjetnika i dizajnera koji su pomaknuli granice mogućeg. Kako nastaje genijalnost? Koja je cijena vizije? I gdje prestaje umjetnost, a počinje život? Upravo su to pitanja na koja DA2 donosi fascinantne odgovore.
Festival otvara film “David Lynch: Enigma u Hollywoodu”, koji nas uvodi u svijet vizualnih snova, tame i slobode stvaranja jednog od najutjecajnijih redatelja našeg doba. Lynchovo ime postalo je sinonim za umjetnost koja ruši granice stvarnosti – a ovaj portret prikazuje ga kao umjetnika koji je stvorio vlastiti svemir.
U danima koji slijede, publika će imati priliku uroniti u dirljive priče stvaralaca koji su oblikovali našu svakodnevicu. Film “Ada – moja majka arhitektica” donosi intiman pogled na ženu koja je promijenila lice izraelske arhitekture, dok “Kandinski: Boje zvukova” spaja umjetnost i glazbu u sinestezijsko putovanje bojama i emocijama. Film o Sigurdu Lewerentzu, tihom geniju modernizma, otkriva kako se duhovnost može ugraditi u beton i svjetlost.
Ove godine DA2 donosi i Regionalni fokus, koji otvara dokumentarac “Vude, ti si pobijedio”, posvećen legendarnom Dušanu Vukotiću, jedinom hrvatskom oskarovcu. Riječ je o emotivnom hommageu autoru koji je animaciju uzdigao do umjetnosti. Festival zatvara “Thom Browne: Krojač snova” – film o modnom vizionaru koji je sivo odijelo pretvorio u manifest slobode izraza.
Program se dodatno obogaćuje razgovorima “Šta DA?”, u kojima će se okupljati stručnjaci, kustosi i kreativci iz regije, istražujući gdje se susreću film, dizajn i arhitektura. To su trenuci u kojima festival postaje dijalog – između umjetnosti i stvarnosti, prošlosti i sadašnjosti, ideje i emocije.
DA2 nije samo festival filmova, već festival inspiracije. Mjesto gdje se promišlja kako umjetnost nastaje, kako djeluje, i zašto nam je potrebna. Ako volite dizajn, arhitekturu, modu ili jednostavno – dobru priču – ovo je događaj koji ne želite propustiti.
Ulaznice su dostupne na Eventimu, dok je online program moguće pratiti putem platforme ondemand.kinomeetingpoint.ba. Sve detalje potražite na www.da2filmfestival.com i društvenim mrežama festivala.
Svečanom dodjelom nagrada i premijernom projekcijom najnovijeg filma Jima Jarmuscha Otac majka sestra brat u subotu navečer je u prepunoj dvorani CineStara Branimir službeno zatvoren 23. Zagreb Film Festival. Zatvaranje je proteklo u svečanoj, emotivnoj i vrlo živopisnoj atmosferi koju su svojim prisustvom dodatno obogatili brojni domaći i međunarodni gosti iz filmskog svijeta. Među njima su se istaknuli montažer Yorgos Mavropsaridis, brazilski scenarist Tibério Azul i francuski redatelj Léo Favier, a uz njih su bili i direktor festivala Boris T. Matić, izvršna direktorica Lana Matić te programska direktorica Selma Mehadžić.
Peti festivalski dan obilježilo je gostovanje Brazilca Tibérija Azula, scenarista uzbudljive distopijske priče Plavi trag u režiji Gabriela Mascara (Neonski bik, ZFF 2015.; Božanska ljubav, ZFF 2019.) koji je na Q&A-u poslije projekcije u 18 sati punoj dvorani u MSU-u otkrio što ga je ponukalo da napiše priču o snažnoj ženi koja svoju dob odbija vidjeti kao ograničenje. Film je na Berlinaleu osvojio niz priznanja, uključujući i Veliku nagradu žirija, a na 23. izdanju ZFF-a prikazivao se u sklopu programa Ponovno s nama. Razgovor s Azulom moderirala je redateljica i filmska edukatorica Ana Marija Marinov, baš kao i u četvrtak, 13. studenoga, kada ga je prvi put predstavila zagrebačkoj publici u CineStaru Branimir.
Četrdeset godina nakon prvog pojavljivanja na riječkoj pozornici, Plavi orkestar sinoć je još jednom dokazao da je – bez ikakve dvojbe – bend koji s publikom dijeli poseban, gotovo generacijski savez. Dvorana mladosti bila je pretijesna za sve koji su željeli osjetiti val nostalgije i energije koja prati ove bezvremenske romantičare rock-popa. I doista, čim su zazvučali prvi taktovi „Azre“, „Djevojke iz snova“ i „Kad ti ljubav pozove ime“, postalo je jasno da će ovo biti večer koja se ne zaboravlja.
Ako postoji izvođač čije su pjesme utkane u kolektivno pamćenje cijele regije, onda je to Hari Mata Hari. Njegove balade oduvijek su bile mnogo više od glazbe – one su pratiteljice emocija, pozadinski šapat ljubavnih priča, himne nježnosti i nostalgije. Ove godine veliki glazbeni romantik slavi impresivnih 40 godina karijere, a jubilarni trenutak obilježit će dvama posebnim koncertima koji će, sasvim sigurno, obilježiti ožujak.
Od projekcije “Kako je ovdje tako zeleno?” do masterclassa Ivane Mladenović i svjetskih premijera, četvrti dan ZFF-a obilježen je bogatim programom, Q&A sesijama i inspirativnim susretima filmskih profesionalaca.
U svijetu osobne njege, gdje se od muškaraca često očekuje besprijekorna urednost i pažnja prema detaljima, intimna higijena postaje ključna komponenta svakodnevne rutine. Među svim aspektima njege tijela, brijanje testisa izdvaja se kao izazovno područje koje zahtijeva posebnu pažnju, preciznost i odgovarajuće proizvode. Bez obzira na to je li brijanje motivirano estetskim razlozima, higijenskim potrebama ili željom za udobnošću, važno je pristupiti ovom zadatku s oprezom kako bi se izbjegle iritacije, crvenilo i nelagoda.
U trenutku kada muškarac odluči pustiti bradu, ona prestaje biti samo modni detalj i postaje pravi izraz osobnog identiteta, stila i samopouzdanja, no istovremeno zahtijeva pažnju i odgovornu njegu kože ispod dlake, jer zanemarivanje ovog aspekta može rezultirati svrbežom, perutanjem, neurednim izgledom i osjećajem zapuštenosti.
Svečanom dodjelom nagrada i premijernom projekcijom najnovijeg filma Jima Jarmuscha Otac majka sestra brat u subotu navečer je u prepunoj dvorani CineStara Branimir službeno zatvoren 23. Zagreb Film Festival. Zatvaranje je proteklo u svečanoj, emotivnoj i vrlo živopisnoj atmosferi koju su svojim prisustvom dodatno obogatili brojni domaći i međunarodni gosti iz filmskog svijeta. Među njima su se istaknuli montažer Yorgos Mavropsaridis, brazilski scenarist Tibério Azul i francuski redatelj Léo Favier, a uz njih su bili i direktor festivala Boris T. Matić, izvršna direktorica Lana Matić te programska direktorica Selma Mehadžić.
U samom srcu Zagreba, u intimnoj atmosferi Atelieru LM, ovog je vikenda otvorena izložba „Portreti i šire“ koja donosi jedinstven presjek tri desetljeća domaće kulturne i društvene scene, a publiku istodobno poziva da zastane pred više od 400 portreta koji oblikuju naše zajedničko pamćenje. Izložba je osmišljena kao pažljivo komponirana vizualna pripovijest koja istodobno otkriva lica, ali i trenutke u kojima se fotografija pretvara u osobni susret, dok svaki kadar donosi onu tihu, ali snažnu poruku koja se rađa u odnosu fotografa i portretiranog.