PLUS i Velikih 5: Nagrada Mladog žirija sada u glavnom programu, od filma “Toksično” do Audiardova gangsterskog mjuzikla “Emilia Peréz”!
I ove godine popratni programi ZFF-a kvalitetom prate glavnu konkurenciju! Ovogodišnje proširenje programa PLUS filmovima koji se na inventivan i odvažan način bave temama odrastanja samo je logičan nastavak dugogodišnjeg fokusa na autore u usponu koji su posebno zanimljivi mladoj publici.
Za nagradu Mladog žirija, sastavljenog od filmofila u dobi od 16 do 21 godine, konkuriraju tako naslovi iz samog programa PLUS te odabrani naslovi iz glavnog programa dugometražnih filmova. Toksično litavske redateljice Saule Bliuvaite, dobitnik Zlatnog leoparda za najbolji film Filmskog festivala u Locarnu, otvara prozor u bespoštedni svijet manekenstva i modnih pisti iz perspektive dviju tinejdžerki. Dobro dijete, dugometražni prvijenac redateljice Indije Donaldson premijerno prikazan na Sundanceu, duhovit je, prizemljen i duboko suosjećajan prikaz prijelomnog trenutka u odnosu roditelja i djeteta. Hepiend, redatelja Nea Sora, sina slavnog skladatelja Ryuichija Sakamota, japanska je distopijska drama o tvrdoglavom inzistiranju mladih da sanjaju o boljoj budućnosti, a premijerno je prikazana na Venecijanskom filmskom festivalu.
Za nagradu Mladog žirija konkurira i Julie je odlučila šutjeti iz glavnog programa, napeta studija karaktera belgijskog redatelja Leonarda van Dijla. Talentirana tenisačica nađe se usred skandala s trenerom na koji odlučuje reagirati – šutnjom. Film je premijerno prikazan u canneskom Tjednu kritike, nominiran je za ovogodišnju Nagradu publike LUX, a ujedno je i belgijski kandidat za Oscara.
Dok program PLUS ulazi u zrelu, adolescentsku fazu, program Velikih 5 ni ove godine neće iznevjeriti očekivanja zagrebačke publike navikle na izbor europskih hitova iz pet najvećih kinematografija, ovog najpopularnijeg popratnog programa ZFF-a.
Hrvatsku premijeru na festivalu će imati dugoiščekivani novi film slavnog francuskog redatelja Jacquesa Audiarda (Prorok, Hrđa i kost, Dheepan) Emilia Pérez u kojem su glavne uloge ostvarile Zoe Saldaña, Selena Gomez te Karla Sofía Gascón. Mjuzikl koji spaja razne žanrove – krimić, komediju i dirljivu dramu trans osnaživanja, a sve u okruženju meksičkih narko kartela – jedini je film ovogodišnjeg Cannesa s osvojene dvije nagrade. Prva je posebna nagrada žirija za režiju, a druga je nagrada u kategoriji najbolje glumice za kompletni ženski ansambl filma zbog “savršeno postignute harmonije sestrinstva”.
Talijanski predstavnik u programu, Diva Futura Giulije Louise Steigerwalt, vraća nas u 80-e i 90-e, istražujući rađanje talijanske porno industrije kroz priče njezinih pionirskih ikona poput Ciccioline i Moane Pozzi. Kombinirajući komediju i tragediju, film nudi pogled na ovo kontroverzno razdoblje koje je obilježio rad agencije istog imena. Diva Futura premijerno je prikazan u glavnom natjecanju Venecijanskog filmskog festivala, a u njemu jednu od glavnih uloga ima i hrvatska glumica Tesa Litvan (Nosila je rubac črleni, Dnevnik Diane Budisavljević).
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.