Plavi orkestar ponovno pomiče granice: rasprodali su Šalatu i Arenu, a sada dolaze u Rijeku i Split!
Koncertna euforija koju je pokrenuo Plavi orkestar ne pokazuje znakove usporavanja – nakon što su rasprodali pulsku Arenu, zagrebačku Arenu i legendarni koncert na Šalati, ovaj kultni sarajevski bend priprema novu glazbenu invaziju, i to na Rijeku i Split.
Prva jesenska stanica bit će Dvorana mladosti na Trsatu u Rijeci, gdje će publika uživati u hitovima Plavog orkestra 14. studenoga 2025., dok će splitski fanovi na red doći 13. prosinca u Dvorani Gripe. Atmosfera najavljenih koncerata već je naelektrizirana – rijetko se događa da bend s četiri desetljeća karijere uspije okupiti publiku svih generacija, od tinejdžera do njihovih roditelja i baka.
„Otkako smo počeli ovu comeback turneju, gledam vas mlade i stalno se pitam – otkud ja vama? Jeste li čuli za nas od roditelja? Opet, mi u vašim godinama nismo slušali roditelje“, rekao je Saša Lošić – Loša na rasprodanoj Šalati, izazvavši ovacije publike i potvrdivši kako je Plavi orkestar most između generacija koje rijetko dijele isti glazbeni jezik.
Na koncertima danas nije neuobičajen prizor tinejdžera u majicama i kapicama kakve nosi Loša; mnogi od njih pjesme kao što su „Suada“, „Bolje biti pijan nego star“ i „Sava tiho teče“ čuju prvi put, pjevajući ih u glas s roditeljima, bakama i djedovima.
Plavi orkestar osnovan je 1983. godine u Sarajevu, a već s prvim albumom „Soldatski bal“ (1985.) postaje diskografska i koncertna senzacija, prodavši više od pola milijuna primjeraka. Slijedili su hit albumi „Smrt fašizmu“ (1986.), „Sunce na prozoru“ (1989.), dok su povratnički albumi „Longplay“ (1998.) i „Sedam“ (2012.) potvrdili status benda koji uspješno spaja prošlost i sadašnjost.
Turneja kojom se obilježava više od 40 godina karijere donijela je rekordne posjete i rasprodane dvorane, a svaki novi grad u kojem se najavi koncert doživljava pravi glazbeni fenomen – ulaznice planu u rekordnom roku. Sljedeća postaja bit će riječki koncert 14. studenoga, koji otvara val jesenskih nastupa, a Split će zaključiti ovu spektakularnu turneju 13. prosinca.
Ulaznice za Rijeku dostupne su putem Eventim.hr, dok se one za Split mogu kupiti i na Adriaticket.hr, što znači da fanovi još uvijek imaju priliku osjetiti čaroliju Plavog orkestra uživo – fenomen koji spaja generacije i dokazuje da hitovi koji osvajaju srca ne poznaju granice vremena.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.