Ovo je EP koji gradske ulice čini drukčijima: Upoznajte “Malo zvono” Grgura Višića
Grgur Višić upravo je objavio svoj najnoviji EP “Malo zvono”, koji se pojavljuje u trenutku kada glazba postaje mjesto introspektivnog dijaloga s gradom. U tjednima nakon izlaska, njegove pjesme odjekuju po zagrebačkim ulicama, u kafićima gdje ljudi traže trenutke tišine i u parkovima gdje je svaki dah istovremeno i prisutnost i odsutnost. EP otvara prostor u kojem se svaki ton čuje kao vlastita pripovijest, a jednostavnost instrumenata otvara mogućnost da slušatelj pronalazi vlastite priče između redova i akorda. “Malo zvono” nije samo glazbeni projekt, nego meditacija o gradskom životu, o tim prijelaznim trenucima kad se ništa ne događa i sve se osjeća.
Grgur, koji je za EP sam potpisao glazbu i tekst, te uz suradnju Luke Čabe kreirao aranžman, pokazuje kako minimalizam može postati kompleksan, kako tišina može biti glasna, a jedan instrument dovoljno da prizove cijeli svemir zvukova. Snimano u Soundbrick studiju 2024. godine, EP nosi pečat pažljivo oblikovanog zvuka u kojem bubnjevi Zvonimira Višića, truba Matea Picukarića i sintetizatori Luke Čabe korespondiraju s Višićevim vokalom i gitarom. Ovdje se jasno vidi kako grad i umjetnost grade paralelne putove koji se susreću u trenucima introspektivnog slušanja.
U gradu gdje sve postaje tempo
Dok hodate ulicama Zagreba, možda ćete prepoznati odjek pjesme “U velikom gradu” u vlastitim koracima. Tekst gradi intimni dijalog s gradom, onaj u kojem se pokušava naći ravnoteža između vlastitih želja i nemilosrdnog ritma urbanog života. EP istovremeno je introspektivan i društven, jer gradi prostor u kojem glazba postaje terapija za one koji pokušavaju pronaći trenutak mira u gradu koji ne spava. Pjesme poput “Bacaj riječi u glas sreći” i “Na peronu zvono” otvaraju prostor za promišljanje svakodnevnog ritma i malih, ali bitnih trenutaka koji oblikuju život u metropoli. Upravo kroz takvu naraciju, SEO fraza “Grgur Višić Malo zvono” postaje prirodni most između glazbe i onoga što ljudi traže na internetu, vodeći slušatelja prema iskustvu, a ne samo informaciji.
U svojim pjesmama, Grgur Višić koristi sofisticiran jezik svakodnevnog života, gdje je melodija istovremeno povod za introspektivnu šetnju i popratni soundtrack gradskih scena. Minimalizam postaje način da se jasno čuje svaki detalj, od prigušenog zvižduka vjetra u kafiću do odjeka tramvaja, dok se riječi otvaraju u prostore koji izazivaju refleksiju. “Malo zvono” tako postaje znak i podsjetnik da u urbanom krajoliku glazba nije samo zabava, nego i arhitektura trenutaka. Čak i kad se sunce skriva, svaki ton nosi vlastitu prisutnost i zove slušatelja da otkrije nešto skriveno u gradu, nešto što nije moguće zabilježiti fotografijom, nego jedino slušajući.
Grgur Višić potvrđuje da je moguće spojiti poetičnost i urbano iskustvo, minimalizam i kompleksnost, introspektivnu glazbu i život grada. Svaka pjesma nosi ritam i tonove koji se stapaju s urbanim pejzažom, a pritom otvara vrata intimnom iskustvu koje traži slušatelja, koji postaje dijelom tog zvuka, dijelom samog “Malog zvona”.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
U vremenu kada se glazbena scena često oslanja na prolazne trendove i kratkotrajne hitove, sve je izraženija potreba za izvođačima koji publici nude autentičnost, emociju i priču. Upravo u tom prostoru pojavljuje se Josip Čolić, mladi i obrazovani glazbenik iz Zagreba, koji debitantskim singlom „Iluzije“ najavljuje promišljen i zreo ulazak na regionalnu glazbenu scenu.
Crna Gora službeno je izabrala svoju predstavnicu za Euroviziju 2026., a odluka je pala u završnici nacionalnog izbora Montesong, koji je i ove godine privukao veliku pozornost publike i regionalnih medija. Pobjedu je odnijela Tamara Živković, glazbenica iz Kotora, koja će s pjesmom „Nova zora“ braniti boje svoje zemlje na najvećoj europskoj glazbenoj pozornici.
Opatija je sinoć zablistala u punom blagdanskom sjaju. U elegantnom ambijentu Centra Gervais, pred do posljednjeg mjesta ispunjenom dvoranom, jedna od najcjenjenijih domaćih glazbenica – Nina Badrić – priredila je koncert koji će se još dugo prepričavati. Poseban božićni nastup, održan 22. prosinca u organizaciji Festivala Opatija, publici je donio večer ispunjenu emocijama, vrhunskom glazbom i istinskim blagdanskim ugođajem.
Jedan od najemotivnijih glazbenih trenutaka ovih blagdana stiže tiho, bez reflektora i pozornice, ali s emocijom koja nadilazi prostor, vrijeme i udaljenost.
Od Badnjaka do Nove godine, dvije najljepše lokacije u srcu grada nude bogat program za sve generacije – koncerti, DJ nastupi, klizanje, street food specijaliteti i interaktivne blagdanske aktivnosti.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.