Osijek je na tri dana postao najvažnije umjetničko središte Hrvatske i svi pričaju samo o tome
Osijek je prošli tjedan ponovno pokazao svoju veliku kreativnu energiju i dokazao da je grad u kojem umjetnost živi na svakom koraku. Peto izdanje intermedijalnog festivala književnosti PUnKt donijelo je tri dana ispunjena riječju, slikom i zvukom te je potvrdilo da književnost ima moć povezivanja ljudi i ideja. Festival su zajednički organizirali Akademija za umjetnost i kulturu i Filozofski fakultet u Osijeku te su time još jednom naglasili važnost suradnje u kulturnom stvaralaštvu.
Svečano otvorenje okupilo je mnoge zaljubljenike u umjetnost, a u prostorima Akademije osjetila se posebna atmosfera koja je najavila sadržajno bogat i inspirativan program. Prvi dan festivala donio je književne promocije i vizualne sadržaje te je publika odmah zakoračila u svijet u kojem se kreativnost izražava bez granica. Razgovori o umjetničkom portretu istaknuli su važnost dijaloga među disciplinama i pokazali da književnost može biti snažan partner vizualnim i scenskim umjetnostima.
Naziv PUnKt krije priču koja daje identitet cijelom festivalu jer predstavlja Panoniju, umjetnost, nove medije, književnost i teoriju. Taj spoj različitih područja čini ovaj festival jedinstvenim prostorom u kojem se brišu granice između autora i publike te se stvaraju nova iskustva koja potiču razmišljanje o ulozi umjetnosti danas.
Drugi dan festivala obilježile su filmske i književne tribine koje su na jednom mjestu okupile ugledne autore i stvaratelje. Razgovaralo se o adaptacijama, pripovijedanju i multimedijalnom stvaranju te se svaka rasprava odvijala uz velik interes publike. Redatelj Nebojša Slijepčević istaknuo je svoje zadovoljstvo energijom događaja i brojem posjetitelja koji su željeli slušati i učiti. Redatelj Bruno Anković naglasio je koliko je važno imati prostor za međusobnu razmjenu ideja i znanja te je pohvalio talentirane studente koji su moderirali tribine.
Na festivalu je sudjelovala i redateljica Dana Budisavljević koja je istaknula koliko je sretna zbog prilike da dio zajedničkog vremena provede u inspirativnim razgovorima s kolegama i publikom. Pisac Kristian Novak zaključio je da je PUnKt jedinstven festival u Hrvatskoj te je zahvalio organizatorima na trudu i profesionalnosti koji se iz godine u godinu jasno vide.
Treći dan festivala obogatio je program promocijama knjiga i radionicama koje su povezale teoriju i praksu. Publika je mogla iskusiti književnost kao živi organizam koji se mijenja i razvija kroz suradnju različitih umjetničkih disciplina. Osijek je time još jednom potvrdio svoj status važnog kulturnog uporišta u regiji te sve više privlači autore i kreativce iz cijele Hrvatske i šire.
PUnKt je na kraju poslao jasnu poruku jer je pokazao da književnost nije samo tekst u knjizi nego umjetnost koja diše, pokreće i stvara zajedništvo. Osijek je tih dana bio mjesto susreta, inspiracije i novih početaka te je publika festival napustila s osjećajem zahvalnosti i novim poticajima za stvaranje.
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.