Omiljeni domaći pjevač vraća se na Doru, a Luka Nižetić s Južinom želi pomesti sve kandidate
Luka Nižetić, svojom autorskom pjesmom 'Južina' nakon pet godina ponovo se vraća na Doru. Zanimljivo je da će ovo Luki biti i peto sudjelovanje na izboru hrvatske pjesme za Euroviziju pa u njegovom slučaju bi mogli slobodno reći da bi mu ovo mogla biti 'peta sreća'.
Koliko je pjesma privukla pažnju i Luku Nižetića nametnula kao jednog od favorita ovogodišnje Dore govori i podatak da je u samo nekoliko sati nakon objave našla se pri vrhu YouTube trendinga, a i u raznim anketama slovi za izvođača koji bi nas mogao predstavljati u Švicarskoj.
Nižu se i komentari i reakcije publike poput: ‘Ovo je stvarno dostojan nasljednik prošlogodišnjeg uspjeha. Meni je ovo apsolutni hit! Ima elemente folka, elektronike, catchy lyricsa, SPOT JE MEGA!’ ili ‘Molim vas pošaljite ovo na Eurosong’, ‘Pjesma je banger! I realno ima najbolji spot napravljen!’
“Južina nije samo pisma, južina je osjećaj. Volim se našaliti s ljudima koji dođu u Hrvatsku da je južina pravi autohtoni proizvod. To je priča o vitru s juga, njegovoj snazi, njegovoj težini koji budi emocije i razna stanja u ljudima. Pjesma je nepredvidiva, puna iznenađenja, ima jaku ritam sekciju, rekao bi da vozi u čemu je veliku ulogu imao i producent Marko Mihaljević. Tu je u pojedinim dijelovima pjesme i prizvuk Dalmatinske Zagore kroz ojkanje i gusle, čime smo dobili na dodatnom bogatstvu zvuka i mističnosti. Nastup će pratiti dinamiku i dramaturgiju pjesme te ćemo pokušat što vjerodostojnije približiti emotivna stanja koje ovaj vitar stvara.” rekao je Luka i dodao “Pisma je napisana, snimana, editirana i montirana za vrime južine, a jučer je puštena u život također za vrime južine”.
Od Luke smo navikli očekivati neočekivano tako da se s velikim nestrpljenjem iščekuje i njegov scenski nastup za koji će biti zadužena poznata koreografkinja Larisa Lipovac s kojom Luka već dugi niz godina surađuje.
Pjesmu prati i vrlo originalan, poseban i malo pomaknuti spot u režiji hvaljenog i nagrađivanog mladog redatelja Frane Pamića. Većina kadrova snimljena je u Puli u nadrealnom prostoru arhitektonskog dragulja glavne pošte, a iskorištene su još neke lokacije Pule, Istarske pustinje i zagrebačkog interijera.
“Po prvi put surađujem s Franom i oduševilo me njegovo razmišljanje, na koji način je vidio moju pjesmu. Sve što sam zamislio on je već korak prije mi prezentirao. Ovim putam se zahvaljujem Hrvatskim poštama na ustupanju predivnog prostora Glavne pošte u Puli, a također veliko hvala ide i gospodinu Anti Guiću i ‘Didi s Kamešnice’, karnevalskoj udruzi koja čuva tradicionalne običaje, na ustupanju njihove odore. Bez obzira što mi je ovo peto po redu sudjelovanje na Dori osjećam se kao da mi je prvi put i jedva čekam da vam prezentiramo cijelu vizualnu priču pjesme krajem veljače na pozornici u Opatiji“, zaključio je Luka.
Advent u Zagrebu i ove godine potvrđuje status jednog od najuzbudljivijih glazbenih programa u regiji. Rijetke su prilike da se karizmatični umjetnici čuju u intimnom, blagdanskom okruženju, a upravo takvo iskustvo priređuje EU Advent. Nakon velikog koncerta u zagrebačkoj Areni, na Europski trg stiže Damir Urban, u petak, 27. prosinca, u ambijent obasjan toplim adventskim svjetlima.
Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog bila je ispunjena do posljednjeg mjesta na božićnom koncertu Marije Husar Rimac i Ivane Husar Mlinac. Ulaznice su rasprodane mjesec i pol dana unaprijed, a publika je očito prepoznala da ih očekuje glazbeni događaj izvan uobičajenog. Sestre Husar ponudile su potpuno novo iskustvo zahvaljujući svježim aranžmanima i vrhunskoj produkciji producenta Filipa Gjuda.
Riječ je o prvom ovakvom konceptu izvan Austrije, a na zagrebačku pozornicu dolazi izvorni bečki orkestar Strauss Capelle Vienna pod umjetničkim vodstvom Francisca Supina.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
U povijesnom preokretu koji mijenja način na koji milijuni gledatelja diljem svijeta prate prestižne filmske nagrade, Oscari će od 2029. godine biti ekskluzivno emitirani na YouTubeu. Ova promjena označava kraj više desetljeća dugog prijenosa ceremonije na televizijskom kanalu ABC i početak nove ere u kojoj digitalne platforme preuzimaju primat u prijenosu velikih kulturnih događaja.
Obilježavanje dvadeset i pete obljetnice modnog brenda Hippy Garden predstavljalo je snažnu i promišljenu sintezu estetske dosljednosti, emocionalne dubine i suvremene urbane profinjenosti, kojom je još jednom potvrđena iznimna kreativna vizija dizajnerice Đurđice Vorkapić, autorice prepoznatljivog modnog rukopisa koji već četvrt stoljeća oblikuje žensku siluetu kroz prizmu snage, elegancije i suptilne mističnosti. Kroz jasno definiran estetski kod, koji ostaje vjeran vlastitim temeljima, a istodobno otvoren suvremenim interpretacijama, Hippy Garden kontinuirano stvara snažne urbane ikone, gradeći brend koji je istovremeno autentičan, prepoznatljiv i nepogrešivo svoj.
U blagdanskom razdoblju, kada se svakodnevica usporava, a toplina doma i obiteljske tradicije dolaze u prvi plan, pažnja se sve više usmjerava prema vrijednostima koje nadilaze prolaznost trenutka. Božić je vrijeme u kojem se vraćamo jednostavnim, ali snažnim osjećajima pripadnosti, zahvalnosti i bliskosti, a upravo u tim trenucima mali detalji poprimaju posebno značenje. U tom kontekstu, Prahir nakit već generacijama gradi svoju priču kao simbol trajnosti, emocije i profinjene elegancije.