Kanye West vjerojatno je najkontroverzniji glazbenik današnjice. Reper privlači pažnju ne samo svojom glazbom, nego i izjavama te potezima. Od antisemitskih ispada pa do bizarnoga ponašanja sa suprugom Biancom, bivši suprug Kim Kardashian češće se u medijima nalazi zbog neglazbenih razloga. Ali ove godine je konačno, u suradnju s Ty Dollar Signom, izbacio novi album, a unatoč tome što ga nitko najradije ne bi promovirao, fanovi ga i dalje slušaju.
Nove pjesme Kanyea Westa ne promoviraju se na playlistama
Playliste su jedno od glavnih „oružja“ koje je dostupno glazbenicima na Spotifyu i ostalim streaming servisima. Ako vas servis ne želi promovirati stavljanjem na liste, vaša glazba ima manje potencijala da dosegne široke mase slušatelja.
Što će onda učiniti streaming servisi kada je u pitanju Kanye, kojega su zbog antisemitskih komentara mnogi poslovni partneri otpisali još 2022.? Servisi se još od veljače procjenjuju hoće li uključiti Westove pjesme na playliste, što bi poslovno bio logičan potez, ili će ga bojkotirati zbog kontroverznih komentara.
“Bit će komplicirano“, rekao je za Billboard jedan bivši zaposlenik Spotifya nakon izlaska prvih pjesama s novog albuma u veljači. “Postojat će razlika u mišljenjima o tome kako se nositi s tim. Neki ljudi na vodećim pozicijama željet će biti oštri prema Kanyeu zbog gadnih antisemitskih stvari koje je rekao. Postojat će i druga strana koja će reći: ‘Ne, to je Kanye, tip stalno priča lude stvari, plus je što se ispričao. Nije nas briga. Stavljamo ga na playlistu jer je to Kanye.'”
Nove pjesme Kanyea Westa dostupne su za streaming jer je novac, na kraju krajeva, ipak najbitniji
Streaming usluge uglavnom izbjegavaju pokušaje uplitanja u moralne rasprave o karakteru umjetnika. Jedna je iznimka bila kada je Spotify najavio novu politiku 2018., pišući na svom blogu da “u nekim okolnostima, kada umjetnik ili kreator učini nešto što je posebno štetno ili puno mržnje (na primjer, nasilje nad djecom i seksualno nasilje), to može utjecati način na koji radimo s tim umjetnikom ili kreatorom ili ga podržavamo.”
Reakcija na ovu najavu bila je brza. Anthony “Top Dawg” Tiffith, izvršni direktor Top Dawg Entertainmenta, rekao je tada za Billboard, “Mislim da nije u redu da umjetnici budu cenzurirani.” I drugi su se osjećali slično, a nekoliko tjedana kasnije Spotify je rekao da “odstupa od provedbe politike o ponašanju umjetnika“.
Uz to, dva bivša zaposlenika priznaju da se Spotify barem jednom upleo u popise pjesama. Kad je Tory Lanez pucao na Megan Thee Stallion 2020., “njegove pjesme nakon toga nisu bile ni na jednoj playlisti“, rekao je bivši zaposlenik. (Lanez je proglašen krivim na sudu u prosincu 2022.)
Ali Yeu se ne sudi, a u karijeri ima 140 Hot 100 hitova. Mnogi od njih još uvijek se redovito puštaju: njegov je katalog zaradio više od 480 milijuna streamova samo u prvom mjesecu 2024. Na kraju krajeva, unatoč tome što se nikome ne sviđaju njegovi komentari, Kanye West radi ono što vlasnici streaming servisa i izdavačkih kuća žele.
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.