Noć koju će Pula pamtiti: José Carreras pod zvijezdama Arene priredio koncert života
Postoje koncerti koji nadilaze samu glazbu i postaju iskustvo utkano u pamćenje. Upravo takva bila je večer 26. kolovoza, kada je pod vedrim nebom jedinstvene pulske Arene publiku još jednom očarao José Carreras – tenor čije ime već desetljećima odjekuje svjetskim opernim pozornicama. U monumentalnom okruženju, u pratnji Zagrebačke filharmonije kojom je ravnao David Giménez, te sopranistice Dušice Bijelić, Carreras je još jednom pokazao zašto ga publika diljem svijeta doživljava kao umjetnika koji povezuje strast, virtuoznost i ljudskost.
Večer je započela svečano – Zagrebačka filharmonija otvorila je koncert Verdijevom Simfonijom iz “Nabucca”, a onda je pozornicom zavladala toplina Carrerasova glasa. Od uvodne “Passione” Nicole Valente do emotivne napolitanske canzone “Dicitencello vuie”, svaki ton nosio je onu posebnu nijansu koja izdvaja velikane – onaj trenutak kada glazba prestaje biti samo izvedba i pretvara se u doživljaj.
Program je bio raznolik i krojen tako da dotakne sve generacije – od klasičnih arija, preko španjolskih zarzuela, do evergreena koje publika zna napamet. “Por tu amor”, “Rosó”, “The Impossible Dream” i bezvremenska “My Way” izazvali su jednako snažne ovacije kao i lirika arija koje su oblikovale Carrerasovu karijeru. A kada je u završnici pod zvjezdanim nebom zazvučala “Granada” Agustína Lare, Arena se pretvorila u amfiteatar preplavljen energijom i emocijom – trenutak koji će mnogi pamtiti kao vrhunac ljeta.
Poseban pečat večeri donijela je Dušica Bijelić. Svojim interpretacijama – od Gounodove arije “Ah! Je ris de me voir si belle” iz “Fausta” do šarmantne “I Could Have Danced All Night” – pokazala je lakoću prelaska između klasike i mjuzikla. U duetima s Carrerasom, poput Satiejeve “Je te veux” i De Curtisove “Non ti scordar di me”, njihovi su se glasovi stopili u sklad koji je publiku ostavio bez daha.
Za Carrerasa, koji je i sam priznao da mu pulska Arena predstavlja nadahnuće i privilegij, ovaj je nastup bio još jedno blistavo poglavlje u samoj završnici karijere. Za publiku – večer ispunjena glazbom, emocijom i čarolijom koju samo rijetki umjetnici znaju stvoriti. I dok se ovacije još nisu ni stišale, najavljen je njegov idući veliki koncert – 6. listopada 2026. u ljubljanskom Cankarjevom domu. Do tada, Pula će pamtiti noć kada su zvijezde bile bliže nego ikad prije, a José Carreras još jednom pokazao zašto njegovo ime ostaje upisano u povijest glazbe.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.