Nikad snažnija potvrda da je ULTRA Europe jedan od najznačajnijih festivala elektroničke glazbe u Europi
Postoje trenuci koji nadilaze stvarnost, zvuk koji ostaje u grudima još danima nakon zadnjeg beata, i svjetla koja ostave trag na nebu – ali i u sjećanju. ULTRA Europe 2025 nije bio samo festival. Bio je iskustvo. Emocija. Puls cijelog ljeta, sabijen u sedam dana glazbene ekstaze na Jadranu.
Ovog srpnja Split je ponovno postao svjetska metropola elektroničke glazbe – privremeni dom za više od 145.000 Ultranauta iz čak 120 zemalja. Festival koji je i ove godine premašio sva očekivanja – glazbom, produkcijom, atmosferom, i onim nečim što se ne može izmjeriti brojevima – duhom.
Kad zvuk postane identitet grada
Park Mladeži bio je središnja točka energije, ritma i inovacije, s pozornicom visokih 23 metra, LED konstrukcijama koje su obasjale cijelu splitsku noć i preko 2400 pirotehničkih artikala koji su nebo pretvorili u vatrometni manifest. Svaki ton, svaki bljesak bio je dio pažljivo koreografiranog spektakla u kojem su glazba i tehnologija plesali u savršenom skladu.
A dok su svjetske premijere prštale pozornicama – od ekskluzivnog B2B seta Adama Beyera i Mau P-a, do iznenađenja koje je priredio Martin Garrix – Split je disao kao jedan veliki festivalski organizam. Svaki klub, svaka ulica, svaki boat party bio je nastavak istog ritma – elektronički soundtrack ljeta.
Destination ultra – festival koji spaja otoke, ljude i priče
No ULTRA Europe nije samo Split. To je i Bol. I Milna. I Vis. To je destinacijski festival koji svake godine otvara nova poglavlja u knjizi hrvatske festivalske scene. Nova lokacija – Olife Beach u Milni – zasjala je poput festivalskog dragulja, dok je Afrojack, koji je stigao dva sata prije nastupa, svojim setom spojio Mediteran i svijet, analogno i digitalno, prošlost i budućnost.
Završnica na Visu bila je čista poezija – uz zalazak sunca, kamene zidine Fortice i intimnu RESISTANCE atmosferu, publika je zaokružila jedno nezaboravno poglavlje. Jer ULTRA Europe nikad nije samo o glazbi – to je i putovanje, i zajedništvo, i ona nevidljiva nit koja povezuje ljude iz svih krajeva svijeta na jednom mjestu.
Ekonomija ritma – kako festival mijenja lice grada
Brojke potvrđuju ono što su Splićani znali i prije nego što je pala prva nota – ULTRA Europe znači život. Ulice su disale drugačije, ugostiteljski sektor bilježio je preko 9 milijuna eura prometa, a maloprodaja i smještaj rasli su osjetno u odnosu na prošlu godinu. Više od 400 studenata dobilo je priliku raditi, učiti i biti dio jednog od najsuvremenijih festivala na svijetu. I sve to – bez značajnih sigurnosnih incidenata.
Digitalna publika – više od festivala, manje od svemira
I dok su noge plesale u Splitu, oči i uši diljem svijeta bile su prikovane za ekrane. Više od 6,5 milijuna digitalnih impresija, stotine tisuća pregleda setova i tisuće komentara koji su padali sa svih strana svijeta – ULTRA Europe nije samo fizički događaj, to je digitalna galaksija u kojoj svatko može pronaći svoje mjesto.
Što dalje? još jače, još svjetlije
Datum za 2026. već je poznat – 10. do 12. srpnja. Lokacija ostaje ista, ali iskustvo će sigurno biti novo. Prve ulaznice već su u prodaji, a ako nas dosadašnje izdanje nečemu uči – to je da je ULTRA Europe sve, samo ne predvidiva.
Hrvatska je još jednom dokazala da može biti ne samo kulisa, već i protagonista globalne festivalske priče. ULTRA Europe 2025 bio je oda svemu što glazba znači – slobodi, zajedništvu, snazi da spoji nespojivo. A dok se grad vraća u tišinu svakodnevice, u zraku još uvijek lebdi echo jednog festivala koji je pomaknuo granice – ne samo u produkciji, već i u srcima.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Umjetna inteligencija sve je prisutnija u našim životima, a njezina primjena iz dana u dan postaje raznolikija. AI više nije samo alat za analizu podataka ili industrijsku automatizaciju sada sudjeluje u kreativnosti, glazbi, komunikaciji i svakodnevnim navikama. Unatoč čestim raspravama o prednostima i rizicima, jedno je sve jasnije: kada se koristi odgovorno, AI može povezati ljude na načine koji su prije bili nezamislivi.
U potrazi za božićnim poklonom koji nije tek još jedan predmet, već promišljena gesta, modno osviještene žene uvijek traže isto: estetiku, kvalitetu i priču. De’llure je upravo takav izbor, nakit koji ne viče, ali se pamti. Brend koji dolazi iz “tvornice luksuza” zagrebačke obitelji Prahir u sebi nosi onu rijetku ravnotežu između suvremenog minimalizma i suptilnog glamura, idealnu za fashionistice koje znaju da je pravi stil uvijek nenametljiv.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.