Od podija do Lisinskog – Breakdance u Hrvatskoj redefinira energiju grada i pokreće novu plesnu scenu
U Lisinskom će se dogoditi susret vremena i pokreta, mjesto na kojem klasik Johanna Sebastiana Bacha i energija breakdancea spajaju stoljeća, a članovi kluba Megablast stajat će rame uz rame s legendarnim Flying Stepsima, donoseći vlastitu interpretaciju plesnog izraza koja ne poznaje granice. Gordan Križaj, koji je s trinaest godina prvi put osjetio zov ploče i podija u jednom zagrebačkom diskoklubu, prepoznaje u svakom pokretu mladih plesača ne samo tehniku nego i priču koja se skriva iza ritma, priču koja oblikuje njihove živote jednako kao i njegov.
Svaka vježba, svaki odskok i svaka improvizacija u Megablastu odražava desetljeća rada, strasti i predanosti, a ples postaje medij kroz koji se prenose iskustva, snovi i nadanja. Breakdance u Hrvatskoj ovdje se ne promatra samo kao izvedba, već kao kontinuirana tradicija koja se razvija i prilagođava suvremenom kontekstu, a istovremeno ostaje vjerna korijenima hip-hop kulture koja je prije više od četiri desetljeća kročila na naše ulice.
Kada glazba i tijelo postanu jedno
Flying Bach je više od predstave; to je trenutak u kojem plesne figure lebde između suvremenosti i baroka, kada podij u Lisinskom postaje prostor eksperimenta i spontanosti. Megablastovi plesači osim na pozornici sudjelovat će i u posebnom plesnom podiju na after partyju, gdje se publika može uključiti i osjetiti ritam vlastitih pokreta u interakciji s majstorima iz Berlina i Hrvatske. Gordan Križaj u ovome prepoznaje priliku da se mlađe generacije približe složenosti breakdancea, da ga razumiju ne samo kao akrobaciju nego i kao izraz osobne energije i urbane kreativnosti.
Sjećanja na prve korake, na jamove i natjecanja u Hrvatskoj, na dovođenje videozapisa s prvih Battle of the Year natjecanja na nacionalnu televiziju, još uvijek su mu živa, jer svaki novi nastup podiže barijeru vlastitih očekivanja i otvara prostor za nove interpretacije plesnog izraza. Breakdance u Hrvatskoj kroz ovaj spoj s klasikom postaje više od kulturnog događaja; postaje svjedočanstvo kontinuiteta i razvoja, potvrda da energija koju pokret nosi može nadmašiti granice pozornice i stići do svakog koji se odluči osjetiti ritam.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
U vremenu kada se glazbena scena često oslanja na prolazne trendove i kratkotrajne hitove, sve je izraženija potreba za izvođačima koji publici nude autentičnost, emociju i priču. Upravo u tom prostoru pojavljuje se Josip Čolić, mladi i obrazovani glazbenik iz Zagreba, koji debitantskim singlom „Iluzije“ najavljuje promišljen i zreo ulazak na regionalnu glazbenu scenu.
Crna Gora službeno je izabrala svoju predstavnicu za Euroviziju 2026., a odluka je pala u završnici nacionalnog izbora Montesong, koji je i ove godine privukao veliku pozornost publike i regionalnih medija. Pobjedu je odnijela Tamara Živković, glazbenica iz Kotora, koja će s pjesmom „Nova zora“ braniti boje svoje zemlje na najvećoj europskoj glazbenoj pozornici.
Opatija je sinoć zablistala u punom blagdanskom sjaju. U elegantnom ambijentu Centra Gervais, pred do posljednjeg mjesta ispunjenom dvoranom, jedna od najcjenjenijih domaćih glazbenica – Nina Badrić – priredila je koncert koji će se još dugo prepričavati. Poseban božićni nastup, održan 22. prosinca u organizaciji Festivala Opatija, publici je donio večer ispunjenu emocijama, vrhunskom glazbom i istinskim blagdanskim ugođajem.
Jedan od najemotivnijih glazbenih trenutaka ovih blagdana stiže tiho, bez reflektora i pozornice, ali s emocijom koja nadilazi prostor, vrijeme i udaljenost.
Od Badnjaka do Nove godine, dvije najljepše lokacije u srcu grada nude bogat program za sve generacije – koncerti, DJ nastupi, klizanje, street food specijaliteti i interaktivne blagdanske aktivnosti.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.