Ivan Milić, poznatiji pod svojim umjetničkim imenom IVXN, od malih je nogu njegovao strast prema glazbi i kreativnom izražavanju, gradeći put koji danas s ponosom predstavlja. Njegova povezanost s Pjesmom Eurovizije, koja ga je oduševljavala još u djetinjstvu, obilježila je svaki korak njegovog stvaralačkog razvoja i oblikovala njegovu umjetničku osobnost.
Loading ...
Diplomiravši na Ekonomskom fakultetu, Ivan je proširio svoje horizonte boravkom u Sjedinjenim Američkim Državama i Španjolskoj.
FOTO: Jelena Balić | STYLING: Katija Šimundić | ORGANIZACIJA: Nikola GrbinFOTO: Jelena Balić | STYLING: Katija Šimundić | ORGANIZACIJA: Nikola Grbin
Ivan Milić živio je u inozemstvu, ali ljubav prema Hrvatskoj vratila ga je kući
Ova međunarodna iskustva obogatila su ga ne samo profesionalno nego i osobno, otvarajući mu nove poglede na svijet i umjetnost. Ipak, unatoč privlačnosti života u inozemstvu, ljubav prema Hrvatskoj i neutaživa želja za izražavanjem kroz glazbu vratili su ga u domovinu. Tu je pronašao novu inspiraciju i snagu za stvaranje.
Ivanova povezanost s DOROM i Eurosongom započela je još u njegovom djetinjstvu. Kao desetogodišnjak napisao je svoju prvu pjesmu za Dječji izbor za pjesmu Eurovizije, sanjajući o nastupu na velikoj sceni. Iako su ga kasnije životni putevi odveli u drugom smjeru, strast prema glazbi nikada nije izblijedjela.
Prošlogodišnji uspjeh hrvatskog predstavnika na Eurosongu dodatno ga je motivirao da ponovno posegne za svojim djetinjim snovima i prijavi se na Doru.
S pjesmom Monopol, IVXN donosi eksplozivnu kombinaciju plesa, snažnih emocija i svoje autentične umjetničke vizije. Njegov nastup nije samo ostvarenje osobnog sna, već i prilika da kroz glazbu uspostavi duboku povezanost s publikom. Upravo je glazba, koja ga prati od najranijih dana, Ivanova najveća strast i izraz njegove najintimnije umjetničke energije.
IVXN vjeruje da je glazba univerzalni jezik, a njegov nastup na Dori simbol je tog sna – spajanja ljudi kroz emocije, ritam i melodiju. Nastavkom svoje priče, Ivan se nada ostaviti trag na sceni i nadahnuti druge da slijede svoje snove s jednakom strašću i posvećenošću.
“Glazba ima nevjerojatnu moć – spaja, priča priče i stvara uspomene koje ostaju za cijeli život. Kada se pjesma stvori kao poklon, ona postaje više od glazbe. Ona je simbol ljubavi, pažnje i zajedništva. Tako je nastala i moja pjesma Monopol – kao poklon, spoj naše bogate tradicije i vrhunske zapadne švedske produkcije. Tamburica u Švedskoj možda zvuči kao neobičan spoj, ali za mene je ona simbol prijateljstva, suradnje i stvaranja nečeg jedinstvenog. Prema vlastitom iskustvu, glazba je univerzalni jezik koji nas povezuje bez obzira na granice. Moji prijatelji, koje doživljavam kao veliku obitelj, odigrali su ključnu ulogu u stvaranju ove pjesme, a suradnici koji su se pridružili ovom projektu donijeli su svoju energiju, kreativnost i talent, stvarajući jedan spektakl dostojan pozornice poput Dore. Na Dori, mi glazbenici ne predstavljamo samo sebe – predstavljamo publiku, žiri i cijelu glazbenu scenu naše zemlje. Ta pozornica zaslužuje respekt i predanost, a naša je odgovornost opravdati povjerenje koje nam je dano. Kada radimo nešto s ljubavlju, kada u to uložimo srce i cijelog sebe, možemo stvoriti čaroliju. Ali, ta predanost nas ujedno može učiniti ranjivima.” zaključuje mlada pjevačka zvijezda u usponu.
Monopol govori upravo o toj ranjivosti – o situacijama u kojima netko preuzme kontrolu nad našim osjećajima, odlukama ili čak cijelim životom.
To se može dogoditi u ljubavnom, poslovnom, pa i prijateljskom odnosu. Iako svi griješimo, ključno je prepoznati te pogreške, ispraviti ponašanje i naučiti se čuvati. Pjesma progovara o boli i nemoći kroz koje prolazimo u toksičnim odnosima, ali nas podsjeća i na važnu pouku: čuvaj sebe i svoje mentalno zdravlje.
Onaj uzvik “Oooo” u pjesmi simbolizira osjećaj bespomoćnosti, ali i početak izlaska iz začaranog kruga. Mentalno zdravlje mora biti na prvom mjestu – nijedna osoba, situacija ili odnos ne smiju imati monopol nad našim životom i srećom.
“Inspiraciju za pjesmu pronašao sam na mjestu koje ima posebno značenje za mene – mjesto mog porijekla, jedno od najljepših u Hrvatskoj. Tamo su se rodile prve misli o Monopolu. To je bio trenutak kad su se ideje i emocije spojile, stvarajući pjesmu koja je na kraju postala dio mene. Zanimljivo, dan nakon što smo pjesmu snimili, sanjao sam kako je pjevam. Taj trenutak bio je za mene znak da je Monopol zaista poseban projekt – pjesma koja živi u meni i kroz mene. Još kao dijete u vrtiću, pjevao sam Mariju Magdalenu i sanjao o Eurosongu. Danas, taj san postaje stvarnost. Dora nije samo prilika za ostvarenje mog sna, već i za obogaćivanje našeg nacionalnog izbora glazbom koja nosi poruku, emociju i pouku. Sretan sam što mogu kroz pjesmu podijeliti dio sebe s publikom i stvoriti trenutke koji će, nadam se, ostati u sjećanju svima koji je čuju. Monopol nije samo pjesma – to je priča o ljudima, odnosima i važnosti brige za sebe. To je moj poklon svima koji vjeruju da je glazba više od melodije – da je ona način da čuvamo sebe, ali i volimo druge, s pravim balansom i poštovanjem prema sebi.” zaključuje Ivan Milić poznatiji kao IVXN.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Doktorica Vivian Jurković iz Matulja jedna je od onih stručnjakinja čiji profesionalni put odiše mirnom sigurnošću osobe koja točno zna što želi postići — spojiti medicinsku preciznost, estetsku suptilnost i duboko poštovanje prema prirodnoj ljepoti. Već pri prvom susretu s njenim radom jasno je da je riječ o liječnici koja ne pristupa licu kao površini, nego kao priči koju treba razumjeti, njegovati i pažljivo oblikovati. U ordinaciji koju je izgradila s istančanim osjećajem za detalj stvorila je okruženje u kojem se pacijenti osjećaju sigurno, saslušano i istinski zbrinuto. Godine usavršavanja u području neinvazivnih estetskih tretmana donijele su joj reputaciju jedne od najpouzdanijih stručnjakinja za suptilne, prirodne transformacije koje ističu, a ne mijenjaju osobu.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.