Aleksandar Sofronijević, virtuoz na harmonici, donosi svježinu u tradicionalnu glazbu, spajajući je s modernim zvukom i rock ‘n’ roll pristupom. Glazbenik kojeg mnogi nazivaju “najzgodnijim harmonikašem Balkana”, svojim nastupima oduševljava publiku diljem regije.
Njegova posljednja obrada “Ko te ljubi ove zime” ušla je u srca njegove vjerne publike pa na YouTubeu broji i više desetaka tisuća pregleda.
Ljubav prema glazbi i harmonici iskristalizirala se još u ranom djetinjstvu.
“Prilikom posjete rođacima, vidio sam harmoniku i nisam htio otići kući bez nje. Roditelji su mi objasnili da je ne mogu ponijeti, ali nakon suza i molbi, dobio sam svoju prvu harmoniku”, prisjeća se Sofronijević. No, put prema glazbenim vrhuncima nije bio jednostavan. Njegovi roditelji i baka ulagali su cijele plaće u harmoniku, podržavajući Aleksandrovu strast i talent.
Sofronijevićeva jedinstvena interpretacija osvojila je srca mnogih, uključujući i kapetana hrvatske nogometne reprezentacije, Luku Modrića.
“Svirali smo Luki za njegov 30. rođendan u Madridu, a kad smo došli na pozornicu, dočekali su nas dresovi Real Madrida s našim imenima. Prvo, bili smo pod šokom da sviramo takvoj legendi, a drugo odmah smo se složili da će ovo jednog dana biti priča ‘za djecu i unuke’”, kaže Aleksandar.
Veliki je ljubitelj i hrvatske glazbe.
“Posebno volim pjesmu ‘Tamo gdje je sve po mom’ grupe Jinx, koju sam prilagodio za harmoniku”, otkriva. Harmonika, kako kaže, nije samo narodni instrument – ona može biti univerzalan alat koji obogaćuje svaki žanr.
Njegov orkestar danas je nezaobilazan na koncertima najvećih imena balkanske glazbene scene. Suradnje s glazbenim legendama poput Lepe Brene, Severine, Zdravka Čolića, Željka Joksimovića, Marije Šerifović i pokojnog Šabana Šaulića samo su dio impresivnog popisa.
Aleksandar se posebno ponosi sudjelovanjem u stvaranju soundtracka za regionalni filmski hit „Toma“, gdje je njegov orkestar oživio priču o legendi Tome Zdravkovića kroz glazbu.
Prisjećajući se ključnih trenutaka u karijeri, harmonikaš ističe prvi veliki nastup 2012. godine u Sava centru, gdje su gostovali na koncertu Ane Bekute.
“Ljudi tada nisu znali za nas, ali reakcije publike jasno su nam pokazale da radimo dobar posao. Taj gromoglasni pljesak nikad neću zaboraviti”, prisjeća se s osmijehom.
Nakon uspješnih nastupa u popularnim emisijama poput „Nikad nije kasno“ i „Zvezde Granda Specijal“, Aleksandar Sofronijević neumorno radi na tome da harmoniku približi široj publici.
„Danas, zahvaljujući modernim tehnologijama, harmonika se može savršeno uklopiti u razne glazbene stilove. To je instrument za sva vremena,“ ističe. Njegova vizija harmonike nije samo kao narodnog instrumenta, već kao mosta između tradicije i suvremenosti.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Pjevačica Feminnema otvoreno je progovorila o vjeri, obitelji i društvenim temama, a njezine objave izazvale su podijeljene reakcije na društvenim mrežama.
Trajno isključenje Dalibora Matanića iz DHFR-a mnogi već nazivaju presedanom u domaćoj filmskoj industriji, ali i jasnom porukom o nultoj toleranciji prema nasilju i zloupotrebi moći u profesionalnom okruženju.