Najveći hrvatski festival elektroničke glazbe pauzira 2025.: Ovo je razlog, a evo što nas čeka u 2026.
Zagreb, grad koji polako grabi poziciju na europskoj elektroničkoj mapi, ovoga puta ostaje bez jednog od svojih najglasnijih glazbenih događaja. LMF Festival, koji je u samo četiri godine postao najveći i najvažniji festival elektroničke glazbe u kontinentalnom dijelu Hrvatske, 2025. godine ide na pauzu.
Odluka je, priznaju organizatori, bila nužnost, a ne izbor. Troškovi vrhunske produkcije, svjetskih izvođača i svih nevidljivih, ali nužnih detalja svakog festivalskog dana jednostavno su nadmašili prihode, a bez institucionalne podrške održavanje ovakvog događaja postaje gotovo nemoguće.
LMF nije samo festival — to je iskustvo, zajednica i mjesto gdje se susreću domaći i međunarodni talenti, gdje Zagreb na nekoliko dana postaje magnet za ljubitelje elektroničke glazbe. Proteklih godina publika je pratila svaki beat, svaku vizualnu instalaciju i svaki nastup, a organizatori su dokazali da srce i entuzijazam mogu stvoriti nešto što nadmašuje očekivanja.
No, čak i najveći entuzijazam ponekad treba oslonac. Unatoč rastu i međunarodnoj prepoznatljivosti, LMF ove godine nije dobio potrebnu financijsku podršku od gradskih institucija. Bez nje, organizacija festivala ove veličine jednostavno nije održiva.
Ali ovo nije kraj priče. LMF se ne gasi, samo pauzira. Povratak je planiran za lipanj 2026., a svi koji su kupili ulaznice za 2025. automatski ih mogu koristiti za sljedeće izdanje, uz dodatnu “+1” ulaznicu kao znak zahvalnosti za podršku.
Ova pauza možda boli, ali daje vrijeme za još jači, još sadržajniji i spektakularniji LMF, festival koji je već u kratkom vremenu postao srce elektroničke scene u Hrvatskoj. Do tada, zagrebačka publika i ljubitelji glazbe mogu jedino računati na nestrpljivo iščekivanje povratka jednog od najvažnijih glazbenih događaja godine.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
U vremenu kada se glazbena scena često oslanja na prolazne trendove i kratkotrajne hitove, sve je izraženija potreba za izvođačima koji publici nude autentičnost, emociju i priču. Upravo u tom prostoru pojavljuje se Josip Čolić, mladi i obrazovani glazbenik iz Zagreba, koji debitantskim singlom „Iluzije“ najavljuje promišljen i zreo ulazak na regionalnu glazbenu scenu.
Crna Gora službeno je izabrala svoju predstavnicu za Euroviziju 2026., a odluka je pala u završnici nacionalnog izbora Montesong, koji je i ove godine privukao veliku pozornost publike i regionalnih medija. Pobjedu je odnijela Tamara Živković, glazbenica iz Kotora, koja će s pjesmom „Nova zora“ braniti boje svoje zemlje na najvećoj europskoj glazbenoj pozornici.
Opatija je sinoć zablistala u punom blagdanskom sjaju. U elegantnom ambijentu Centra Gervais, pred do posljednjeg mjesta ispunjenom dvoranom, jedna od najcjenjenijih domaćih glazbenica – Nina Badrić – priredila je koncert koji će se još dugo prepričavati. Poseban božićni nastup, održan 22. prosinca u organizaciji Festivala Opatija, publici je donio večer ispunjenu emocijama, vrhunskom glazbom i istinskim blagdanskim ugođajem.
Jedan od najemotivnijih glazbenih trenutaka ovih blagdana stiže tiho, bez reflektora i pozornice, ali s emocijom koja nadilazi prostor, vrijeme i udaljenost.
Od Badnjaka do Nove godine, dvije najljepše lokacije u srcu grada nude bogat program za sve generacije – koncerti, DJ nastupi, klizanje, street food specijaliteti i interaktivne blagdanske aktivnosti.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.