Najpoznatije pjesme iz bogate karijere Tine Turner prate njezinu priču od nesretnog partnerstva s prvim suprugom Ikeom do povratka iz 1980-ih zahvaljujući britanskoj synth pop grupi.
Tina Turner je postigla uspjeh s Ikeom 1960., a jedno od najvećih remek-djela pop glazbe nastalo je šest godina kasnije, kada ju je producent Phil Spector zamolio da radi s njom.
Iako je pjesma pisana kao duet, Spector nije želio Ikea u studiju, a Tina je bila sretna što radi s nekim drugim.
Bila je zapanjena kad je otkrila da je producent okupio cijeli orkestar i zbor kako bi stvorio svoj poznati zvučni potpis. “Bila sam samo djevojka iz Tennesseeja koja se spojila s Ikeom i postala pjevačica”, napisala je u svojoj autobiografiji. “Nikada, nikad nisam vidjela ništa slično, osim u filmu.”
Pjesma se popela na treće mjesto u Velikoj Britaniji, ali je pala u SAD-u. Radio DJ-evi su je odbili puštati rekavši da nije dovoljno ‘crna’ da bude rhythm and blues, ili dovoljno ‘bijela’ da bude ‘pop’.
Nakon što je ova pjesma postala hit za Credence Clearwater Revival 1969., Ike i Tina Turner transformirali su svoju country-rock vibru u eksplozivnu i epsku funk odu slobodi.
Počevši s njezinim izgovorenim uvodom prije nego što je oživi svojim bujnim vokalom, ova je pjesma ostavila dojam na obožavatelje glazbe u SAD-u. Stigla je do četvrtog mjesta na Billboardovoj ljestvici i osvojila nagradu Grammy.
“A church house, gin house/a school house, outhouse” – Tina Turner je u ovim stihovima ovjekovječila svoj rodni grad Tennessee.
Vesela melodija bila je nostalgična uspomena iz njezinog razornog djetinjstva, tijekom kojeg je neko vrijeme brala pamuk. “Ideš u polje radnim danima / A na piknik na Praznik rada.”
Tri godine kasnije Tina Turner je ostavila Ikea nakon godina zlostavljanja, ostavivši svoju karijeru da visi na koncu.
Tina Turner je morala početi ispočetka i pokušati opstati kao solo umjetnica. Ključan trenutak u tom povratku – koji će dovesti do još većeg uspjeha – dogodio se kada je upoznala dva člana engleske elektro-pop grupe Heaven 17.
Martyn Ware i Glenn Gregory tražili su pjevačicu za album obrada za svoj projekt British Electric Foundation, a Tina Turner je bila bez diskografskog ugovora.
Kad je ušla u Abbey Road Studios, ondje nije bilo drugih glazbenika. “Gdje je bend?” upitala je očekujući orkestar Phila Spectora. Umjesto toga, glazbu su stvarali sintesajzeri.
Najprije su snimili Ball of Confusion grupe The Temptations, zatim Let’s Stay Together Ala Greena – koja je postala njezin prvi britanski top 10 hit u cijelom desetljeću.
Svoj status solo zvijezde učvrstila je pjesmom Terryja Brittena i Grahama Lylea, koja je već bila ponuđena Sir Cliffu Richardu, Donni Summer i Bucksu Fizzu. Ni Tini Turner se isprva nije svidjela, rekla je da je presvijetla i nježna.
Ali na kraju je pristala snimiti je – ako može na svoj način, “snažno, sa sirovim emocijama”. Uspjela je – njezina seksi, prkosna izvedba, popraćena glazbenim spotom koji prikazuje kako korača ulicama New Yorka u traperu i crnoj koži, Tini Turner je donijela njezin jedini američki solo broj jedan i osvojila album godine na Grammyju. Tada je također postala i najstarija žena (44 godine) koja je uspjela postati broj jedan u Americi.
Naslovnu pjesmu s najprodavanijeg albuma prvi su snimili Dire Straits, a napisao ju je frontmen benda Mark Knopfler koji je na kraju zaključio je da to ne pristaje muškom vokalu. Tina je kasnije u intervjuu rekla da nije znala da pjesma govori o seksualnoj radnici.
“Nikad u životu nisam morala pristati na to”, napisala je u svojoj autobiografiji. “Ali mislim da je većina nas bila u situacijama kada smo se morali prodati, na ovaj ili onaj način.”
“Kad sam se predala Ikeu, kad sam šutjela da izbjegnem svađu, kad sam ostala s njim unatoč želji da odem, o tome sam razmišljala dok sam pjevala pjesmu, o tuzi što radim nešto što ne želim raditi, iz dana u dan. Ta pjesma je vrlo emotivna.”
Gitaru u ovoj pjesmi svira Jeff Beck, dok je video, snimljen u londonskoj dvorani Rivoli Ballroom, koreografirala bivša sutkinja Strictly Come Dancinga Arlene Phillips.
Još jedna pjesma koju su napisali Britten i Lyle, ova pjesma – i sama Tina Turner – pojavila se u filmu Mela Gibsona Mad Max Beyond Thunderdome.
Klasična snažna balada iz 80-ih, stihovi odzvanjaju pustoši postapokaliptičnog svijeta filma. Turner se u glazbenom videu pojavila kao njezin lik Aunty Entity, s kojom se, kako je rekla, povezala jer je bila “jaka i otporna”.
Izgubila je toliko toga, a onda je prošla kroz toliko toga da bi je muškarci u njezinom svijetu počeli poštovati, rekla je Tina Turner. “Povezala sam se s njezinim borbama jer sam ih preživjela.”
Pjesma je bila još jedan hit, dospjela na drugo mjesto u SAD-u i zaradila nominaciju za Grammy i nagradu Ivor Novello.
Ova pjesma je izvorno napisala za Bonnie Tyler, ali to je 1988. za velšku pjevačicu bio samo manji hit.
Sljedeće godine, Tina Turner je dodala nešto više vokala i novu soft rock produkciju – i to je postala jedna od njezinih prepoznatljivih pjesama te jedna od himni desetljeća.
Pjesma se često pogrešno naziva Simply The Best, stih iz njenog poznatog refrena. Korištena je u brojnim reklamama tijekom godina, uključujući reklamu za Pepsi u kojoj se pojavljuje sama Tina Turner.
Ovo se također nalazilo na Tininom albumu Foreign Affair iz 1989., a stihovi blues pjesme ostavljali su slušatelje u nedoumici što se događa na stražnjem sjedalu.
Bila je to još jedna osnažujuća i feministička pjesma od Tine Turner , koja je pjevala o preuzimanju vodstva u seksualnom susretu. Music Week opisao ju je u to vrijeme kao “divno rizičan broj” koji uključuje “nestašne trke gitare”.
Pjesma je bila pravo iznenađenje tijekom intervjua Emme Watson na ITV-u prije nekoliko godina kada je glumici zazvonio telefon, a zvuk zvona je bio… Steamy Windows.
Tema Jamesa Bonda prekretnica je za svakog umjetnika. Nakon uspjeha Tininog biografskog filma What’s Love Got to Do With It iz 1993. koji je bio nominiran za Oscara, producenti Bonda pozvali su je za debi Piercea Brosnana kao 007.
Samu GoldenEye temu napisali su Bono i The Edge iz U2. Frontmen joj je dao svojevrsni demo – ali imala je puno posla.
“Nije napravio pravi demo, netko je samo spojio glazbu”, rekla je za BBC 2018. “Pomislila sam, kako da ovo spojim? Nije mi pokazivalo njegovu melodiju. Pa sam stvorila što bliže onome što sam mislila da je melodija toga. Morala sam jako naporno raditi. Tada sam znala da mogu otpjevati sve što mi se ponudi.”
U predblagdanskom ozračju restorana Zinfandel’s organizatori Fooling Around by Fuliranje:
Esplanade Zagreb hotel, kreativna agencija Kokoš ili jaje i MPG agencija pretpremijerno su
predstavili gastronomsku ponudu ovogodišnjeg izdanja najsofisticiranijeg adventskog događanja u
Zagrebu.
Ovogodišnji drugoplasirani predstavnik Eurovizije, pobjednik telefonskih glasova publike, Baby Lasagna („Rim Tim Tagi Dim”), dostavlja još jednu brzu energičnu pjesmu!
Kad se zima spusti i svjetla adventa osvijetle Zagreb, svi obožavatelji božićne čarolije znaju što
mogu očekivati: miris kuhanog vina, ukrašene trgove, mnoštvo posjetitelja i bogate blagdanske
prizore.
Domenica Žuvela, omiljena hrvatska pjevačica čija je karijera obilježena vedrim melodijama i toplim stihovima, zakoračila je u zrelije glazbeno poglavlje. Njezina nova pjesma "Pravo lice" donosi ne samo osvježenje njezina glazbenog izričaja već i dublju emotivnu dimenziju kojom osvaja publiku. Svojim karakterističnim glasom i iskrenošću, Domenica je još jednom potvrdila da glazba nije samo umjetnost, već i sredstvo izražavanja unutarnjih previranja i snage.
Nakon što je u prosincu 2023. očarao publiku u Areni Zagreb, jedan od najomiljenijih glazbenih umjetnika ovih vremena ponovno stiže u Hrvatsku. Bryan Adams, čiji su hitovi obilježili generacije i osvojili srca diljem svijeta, u sklopu velike svjetske turneje Roll with the Punches održat će koncert u ambijentu pulskog Amfiteatra 29. srpnja 2025. godine. Ulaznice su u prodaji od četvrtka, 21. studenog, u sustava Eventima.