Više od dva desetljeća nakon objavljivanja, hit Sophie Ellis-Bextor “Murder on the Dancefloor” nije izgubio svoju magiju.
Naime na kraju filma Saltburn, koji je krajem prošle godine bio hit, a u kojemu u jednoj sceni Barry Keoghan pleše gol na ovu pjesmu, hit iz 2001. opet je popularan.
“Tako mi je drago što sam još uvijek u tako dobrim odnosima s pjesmom“, rekla je Ellis-Bextor za Variety razmišljajući o novoj popularnosti pjesme. “To je zajedničko dobro, već je toliko dugo u vlasništvu drugih ljudi. Zaista sam sretna što to nastavljam dijeliti. To mi je pružilo pravu avanturu.”
Murder on the Dancefloor ponovno je postao hit zbog popularnog filma
Učinak “Saltburn” vratio je “Murder” natrag u istaknuto mjesto u pop kulturi, od njegove sve veće prisutnosti na TikToku (s više od 500 000 kreiranih video zapisa) do međunarodnih ljestvica. Samo nekoliko tjedana nakon što je “Saltburn” postao dostupan za streamanje na Amazon Prime Video 21. prosinca, Ellis-Bextor se prvi put pojavila na Billboard Hot 100 s “Murder” koja se našla na 98. mjestu i od tada se nezaustavljivo penje. Na TikToku je u siječnju bila najviralnija pjesma, a u Ujedinjenom Kraljevstvu našla se i na vrhu ljestvice dance singlova.
Priče poput oživljavanja ovog hita postale su sve uobičajenije u popularnoj glazbi, uglavnom zbog uspona TikToka i demokratizacije ukusa na medijskim platformama. To je ono što je vratilo “Dreams” Fleetwood Maca i “Running Up That Hill (A Deal With God)” Kate Bush natrag na top ljestvice u proteklih nekoliko godina i poručilo da u suvremenoj glazbi svaka pjesma iz bilo koje ere može postati hit.
Ali ono što ovaj trend najviše sugerira je možda pretjerano optimistično uvjerenje da će dobra glazba pronaći svoju publiku – ako ne u trenutku izdavanja, onda možda jednog dana u budućnosti. Ili, u slučaju „Murder on the Dancefloor“, da će hit iz jednoga vremena dostići publiku sasvim druge generacije.
Murder on the Dancefloor trebao je biti hit drugog izvođača
Hit Murder on the Dancefloor originalno je trebao biti prva pjesma na debitantskome albumu grupe New Radicals iz 1998, ali je autor pjesme i frontmen tog benda Gregg Alexander na kraju nije uvrstio na svoj album. Umjesto toga, nekoliko godina poslije poslao je svoju demo verziju tada rastućoj dance zvijezdi Sophie Ellis-Bextor. Njoj se pjesma odmah svidjela, te se pojavila na njezinom albumu Read My Lips.
Pjesma je bila toliko popularna da je bila najemitiranija pjesma na radijima izvan SAD-a u 2002. godini.
Pjesma je danas ponovno izdana i na CD-u, ali i na vinilu, a hit je i u SAD-u, jedinom tržištu na kojemu te 2001. i 2002. nije polučila golem uspjeh: nakon napada 11. rujna Amerikancima nije baš bilo do plesa.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Više od deset godina nakon preventivne operacije koja joj je spasila život, slavna glumica otvoreno govori o tijelu, solidarnosti i pravu žena na informirane zdravstvene odluke.