Drugi dan 20. Festivala 25 FPS donosi „(prezent) noirovski“ blok iz natjecateljskog programa, retrospektivni program redateljice Esther Urlus, ovogodišnje gošće Simpozija, selekciju žirijevca redatelja Tomislava Šobana, te novi film Bena Riversa Bogancloch. Kreće i radionica eksperimentalnog redatelja Jana Kulke.
Današnji program u 14 sati otvara redateljica i osnivačica roterdamskog filmskog laboratorija Filmwerkplaats Esther Urlus svojom retrospektivom u sklopu ‘Ekoanalogija’, 3. Simpozija ‘Analogni film u digitalnom dobu’. Njezini alkemičarski radovi predstavljaju uzbudljive eksperimente s kolor-kemijom i emulzijom, a publici će predstaviti svojih sedam filmova koji su nastajali u posljednjih petnaest godina.
U 16 sati svoju selekciju filmskih inspiracija predstavit će član ovogodišnjeg velikog žirija, hrvatski filmski redatelj Tomislav Šoban. Prikazat će dva svoja filma i tri filma zapaženih redatelja, među kojima se ističe Water Pulu 1869 1896 Ivana Ladislava Galete. Problematizira ideju „krivog“ načina gledanja, promatranja i stvaranja, odnosno pokušava „ustoličiti krivost“ kao dio filmske esencije.
Čovjek br. 4
Engleski filmaš Ben Rivers, čiji su prijašnji magični radovi prikazivani na festivalu, vraća se sa svojim novim filmom, dugometražnim Bogancloch, koji je na rasporedu u 18 sati. U njemu ulogu protagonista preuzima Riversov stari filmski subjekt Jake Williams, jedinstveni pustinjak koji obitava u šumovitim brdima Škotske, u harmoniji s prirodom i izmjenom godišnjih doba. Nakon projekcije nas očekuje i razgovor s redateljem.
Drugi natjecateljski program, Prezent noir, očekuje nas u 20:30 te okuplja četiri filmska ostvarenja koja tematiziraju mračne i neugodne aspekte suvremenog doba, od uznemirujućih prizora iz Palestine do građanskih nemira i gentrifikacije. Nakon projekcije na razgovoru će nam se pridružiti filmska redateljica i umjetnica Miranda Pennell (Čovjeku br. 4), multimedijski umjetnik i redatelj Anton Cla (eksperimentalno-animirani Ciklopati) te američko-austrijski umjetnik Gerhard Treml (Frogtown – kratki filmovi o novom urbanom noiru).
Strah od plutanja
Uz raznovrsni filmski program danas kreće i radionica intrigantnog naziva Načela kinematografije i percepcije koju vodi redatelj Jan Kulka. Polazi od samih osnova projekcije i artikulacije svjetla i prati evoluciju medija iz perspektive medijske arheologije.
Kada umjetnost progovori hrabro, originalno i sa stavom – nagrade ne izostaju. Upravo se to dogodilo s dokumentarno-igranim filmom Fiume o morte! redatelja Igora Bezinovića, koji je na netom završenom 72. Pulskom filmskom festivalu osvojio nevjerojatnih šest Zlatnih Arena, uključujući onu za najbolju režiju – i time se učvrstio kao filmski highlight ljeta.
Nakon što je splitski Park Mladeži ponovno bio epicentar elektroničke euforije, ULTRA Europe se preselio na more – doslovno. Festival koji već godinama nadmašuje sam sebe, ovoga je tjedna spojio hedonizam, glazbu i čisti mediteranski luksuz kroz svoj jedinstveni koncept Destination ULTRA. A Brač i Vis? Ovih su dana više nalikovali Ibizi nego mirnim jadranskim otocima koje poznajemo iz razglednica.
Tamo gdje se klasika i šljokice susreću, nastaje – magija. A u slučaju glazbenog spektakla “Disco Opera 2025”, riječ je o čistoj eksploziji ritma, emocije i neodoljive nostalgije. Nakon serije rasprodanih koncerata i oduševljenih reakcija diljem regije, ova glazbena senzacija vraća se na veliku pozornicu Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog – i to 25. listopada, u još glamuroznijem i produkcijski raskošnijem izdanju.
Ako ljeto ima svoj soundtrack, Maja Šuput upravo ga je napisala. U svom prepoznatljivom stilu koji spaja dozu drskosti, ženstvenosti i čiste zabave, nova pjesma Nisam ja za male stvari ušla je na scenu na velika vrata — s prvom pozicijom u trendingu i gotovo 200.000 pregleda u samo tri dana. Maja još jednom pokazuje zašto je kraljica ljetnih partyja i neprikosnovena diva domaće pop scene.
Kad prvi taktovi prođu kroz zrak iznad Dunava, a sunce zalazi iza impozantnih bedema Petrovaradinske tvrđave, znaš da si na mjestu gdje prestaje svakodnevica, a počinje nešto više – doživljaj. Exit 2025 nije bio samo još jedan festival – bio je trenutak koji te uhvati, preplavi i ostane s tobom.
Split nije spavao. Tri dana, tisuće ritmova, deseci tisuća duša – sve je kulminiralo u jednom trenutku: završnoj večeri ULTRA Europe 2025, kad su Afrojack, Martin Garrix i Hardwell tresli Park Mladeži kao da se Zemlja okreće oko njihove glazbe. I možda se i okreće – barem za sve one koji znaju da ULTRA nije samo glazba, već životni stil.
Drugi dan ULTRA Europe festivala 2025. bio je sve što smo sanjali – i više od toga. Split je ponovno pulsirao kao jedno od najvažnijih mjesta elektroničke glazbene karte, a Park Mladeži pretvoren je u vibrantnu oazu neonskog sjaja, zvuka koji vibrira pod kožom i emocije koju može probuditi samo glazba. Glazba koju ne slušaš – već osjećaš.
Ljeto u Opatiji ima svoj zvuk – i sinoć je zvučalo kao "Sofia". Na velikoj sceni Ljetne pozornice, okupanoj mjesečinom i morskim povjetarcem, nastupio je karizmatični Alvaro Soler i oduševio publiku svojim prvim koncertom u Hrvatskoj. Bio je to trenutak koji se dugo čekao, a kad se napokon dogodio – nadmašio je očekivanja.
Kada umjetnost progovori hrabro, originalno i sa stavom – nagrade ne izostaju. Upravo se to dogodilo s dokumentarno-igranim filmom Fiume o morte! redatelja Igora Bezinovića, koji je na netom završenom 72. Pulskom filmskom festivalu osvojio nevjerojatnih šest Zlatnih Arena, uključujući onu za najbolju režiju – i time se učvrstio kao filmski highlight ljeta.