Morlaq svojim EP prvijencem „Kamen“ ispisuje novo poglavlje domaće rock scene snažno, beskompromisno i duboko ukorijenjeno u identitet
Na domaćoj glazbenoj sceni, prepunoj svježih lica i žanrovskih eksperimenata, rijetko se pojavi bend koji već prvim izdanje ostavlja dojam kao da je uvijek bio tu — čvrst, formiran, glazbeno i emocionalno zaokružen. Morlaq, peteročlani bend iz Drniša, upravo je takva pojava. Njihov debitantski EP „Kamen“ ne predstavlja tek ulazak u diskografiju, nego manifest: energičan, autentičan i duboko prožet identitetom koji se ne može imitirati.
Ono što prateći ovaj projekt čini posebice intrigantnim jest činjenica da EP stiže u paketu s čak tri videospota i jednim lyric videom — vizualnim svijetom jednako snažnim kao i sama glazba. Glavni singl „Anđeli od stakla“, zajedno s pjesmama „Nema istine“, „Vera“ i „Grešnici“, čini kohezivnu cjelinu koja potvrđuje da Morlaq ne traži svoje mjesto na sceni — oni ga grade. I to čvrsto, odlučno i s punim uvjerenjem.
Identitet ukorijenjen u povijesti — ali okrenut budućnosti
Naziv Morlaq nije tek estetski izbor, već duboko simboličan potez. Inspiriran Morlacima, povijesnom etničkom skupinom obilježenom otpornošću, slobodarskim duhom i ponosom, on postaje temelj glazbenog identiteta benda. Ta se simbolika prelijeva u njihove aranžmane, tekstove i izvedbu — snaga zavičaja i energija suvremenog rocka sastaju se u zvuku koji je istodobno sirov i pročišćen, nježan i žestok, ukorijenjen i otvoren.
Upravo ta dvojnost definira Morlaq: autentičnost koja ne bježi od tradicije, ali ne pristaje na nostalgiju; suvremenost koja ne gubi dušu.
Deset godina u istom ritmu — i isti onaj garažni zanos
Glazbeni put benda traje više od desetljeća. Počeo je u garažnih šesnaest kvadrata, u prostoru gdje se rađaju najiskrenije ideje — znojave, bučne, sirove. U tim je zidovima nastao i njihov jedinstveni zvuk, poduprt različitim senzibilitetima svih pet članova: Lovre Ćevid, vokal i karizmatični frontmen; Ivan Johnny Bojčić na bubnjevima; Alen Sučić na basu; Branimir Braica kao lead gitarist te Kruno Bojčić na ritam gitari.
Različiti glazbeni ukusi pretočili su se u zajedničku estetiku, a čvrsto prijateljstvo u energiju koja se čuje u svakoj sekundi EP-a.
„Kamen“ — autorski potpis koji odzvanja u svakom tonu
Sve četiri pjesme s EP-a potpisuju članovi benda. Glazba, tekstovi i aranžmani nastajali su zajednički, organično — kao da se prenose s ruke na ruku, sve dok ne postanu jedinstveno glazbeno tijelo.
Produkcija, mix i master djelo su iskusnog Ante Prgina Surke iz studija SoundCage, dok vizualni identitet projekta potpisuje redatelj Ante Storić, uz doprinos Ivana Kneza i Alberta Kazija. Spot za „Anđeli od stakla“ donosi iznimno dojmljive dron kadrove, hipnotičnu atmosferu te efektne prizore glumice Đane Krvavice. Storićev potpis nastavlja se i u videu za „Nema istine“, dok „Vera“ i „Grešnici“ dodatno nadograđuju cjelinu, tvoreći vizualni mozaik koji prati emocionalni naboj EP-a.
Drniš je dobio bend koji diše punim plućima — i glazbu koja želi nešto reći
„Kamen“ nije samo diskografski prvijenac — to je ulazak na scenu koji jasno poručuje gdje Morlaq stoji i kuda ide. Na čvrstom tlu vlastitog identiteta, ali bez granica u ambiciji. Njihova je glazba poziv na zajedništvo, na pripadanje, na priče koje se čuju i osjećaju.
Regionalna rock scena ovim je izdanjem dobila energičan, iskren i autentičan glas — glas koji dolazi iz Drniša, ali pripada mnogo širem prostoru. Morlaq „Kamen“ sada je dostupan, a jedno je sigurno: ovo je tek početak priče koja će još dugo odjekivati.
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.