Morlaq svojim EP prvijencem „Kamen“ ispisuje novo poglavlje domaće rock scene snažno, beskompromisno i duboko ukorijenjeno u identitet
Na domaćoj glazbenoj sceni, prepunoj svježih lica i žanrovskih eksperimenata, rijetko se pojavi bend koji već prvim izdanjem ostavlja dojam kao da je uvijek bio tu — čvrst, formiran, glazbeno i emocionalno zaokružen. Morlaq, peteročlani bend iz Drniša, upravo je takav. Njihov debitantski EP „Kamen“ ne predstavlja tek ulazak u diskografiju, nego manifest: energičan, autentičan i duboko prožet identitetom koji se ne može imitirati.
Ono što ovaj projekt čini posebice intrigantnim jest činjenica da EP stiže u paketu s čak tri videospota i jednim lyric videom — vizualnim svijetom jednako snažnim kao i sama glazba. Glavni singl „Anđeli od stakla“, zajedno s pjesmama „Nema istine“, „Vera“ i „Grešnici“, čini kohezivnu cjelinu koja potvrđuje da Morlaq ne traži svoje mjesto na sceni — on ga gradi. I to čvrsto, odlučno i s punim uvjerenjem.
Identitet ukorijenjen u povijesti — ali okrenut budućnosti
Naziv Morlaq nije tek estetski izbor, već duboko simboličan potez. Inspiriran Morlacima, povijesnom etničkom skupinom obilježenom otpornošću, slobodarskim duhom i ponosom, on postaje temelj glazbenog identiteta benda. Ta se simbolika prelijeva u njihove aranžmane, tekstove i izvedbu — snaga zavičaja i energija suvremenog rocka sastaju se u zvuku koji je istodobno sirov i pročišćen, nježan i žestok, ukorijenjen i otvoren.
Upravo ta dvojnost definira Morlaq: autentičnost koja ne bježi od tradicije, ali ne pristaje na nostalgiju; suvremenost koja ne gubi dušu.
Deset godina u istom ritmu — i isti onaj garažni zanos
Glazbeni put benda traje više od desetljeća. Počeo je u šesnaest kvadrata garaže, u prostoru gdje se rađaju najiskrenije ideje — znojne, bučne, sirove. U tim je zidovima nastao i njihov jedinstveni zvuk, poduprt različitim senzibilitetima svih pet članova: Lovre Ćevid, vokal i karizmatični frontmen; Ivan Johnny Bojčić na bubnjevima; Alen Sučić na basu; Branimir Braica kao lead gitarist te Kruno Bojčić na ritam gitari.
Različiti glazbeni ukusi pretočili su se u zajedničku estetiku, a čvrsto prijateljstvo u energiju koja se čuje u svakoj sekundi EP-a.
„Kamen“ — autorski potpis koji odzvanja u svakom tonu
Sve četiri pjesme s EP-a potpisuju članovi benda. Glazba, tekstovi i aranžmani rezultat su zajedničkog rada, nastali su organično — kao da se prenose s ruke na ruku, sve dok ne postanu jedinstveno glazbeno tijelo.
Produkcija, mix i master djelo su iskusnog Ante Prgina Surke iz studija SoundCage, dok vizualni identitet projekta potpisuje redatelj Ante Storić, uz doprinos Ivana Kneza i Alberta Kazija. Spot za pjesmu „Anđeli od stakla“ donosi iznimno dojmljive kadrove snimljene dronom, hipnotičnu atmosferu te efektne prizore glumice Đane Krvavice. Storićev potpis nastavlja se i u videu za „Nema istine“, dok „Vera“ i „Grešnici“ dodatno nadograđuju cjelinu, tvoreći vizualni mozaik koji prati emocionalni naboj EP-a.
Drniš je dobio bend koji diše punim plućima — i glazbu koja želi nešto reći
„Kamen“ nije samo diskografski prvijenac — to je ulazak na scenu koji jasno poručuje gdje Morlaq stoji i kamo ide. Na čvrstom tlu vlastitog identiteta, ali bez granica kad je riječ o ambiciji. Njihova je glazba poziv na zajedništvo, na pripadanje, na priče koje se čuju i osjećaju.
Regionalna rock scena ovim je izdanjem dobila energičan, iskren i autentičan glas — glas koji dolazi iz Drniša, ali pripada mnogo širem prostoru. „Kamen“ je sada dostupan, a jedno je sigurno: ovo je tek početak priče koja će još dugo odjekivati.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
U vremenu kada se glazbena scena često oslanja na prolazne trendove i kratkotrajne hitove, sve je izraženija potreba za izvođačima koji publici nude autentičnost, emociju i priču. Upravo u tom prostoru pojavljuje se Josip Čolić, mladi i obrazovani glazbenik iz Zagreba, koji debitantskim singlom „Iluzije“ najavljuje promišljen i zreo ulazak na regionalnu glazbenu scenu.
Crna Gora službeno je izabrala svoju predstavnicu za Euroviziju 2026., a odluka je pala u završnici nacionalnog izbora Montesong, koji je i ove godine privukao veliku pozornost publike i regionalnih medija. Pobjedu je odnijela Tamara Živković, glazbenica iz Kotora, koja će s pjesmom „Nova zora“ braniti boje svoje zemlje na najvećoj europskoj glazbenoj pozornici.
Opatija je sinoć zablistala u punom blagdanskom sjaju. U elegantnom ambijentu Centra Gervais, pred do posljednjeg mjesta ispunjenom dvoranom, jedna od najcjenjenijih domaćih glazbenica – Nina Badrić – priredila je koncert koji će se još dugo prepričavati. Poseban božićni nastup, održan 22. prosinca u organizaciji Festivala Opatija, publici je donio večer ispunjenu emocijama, vrhunskom glazbom i istinskim blagdanskim ugođajem.
Jedan od najemotivnijih glazbenih trenutaka ovih blagdana stiže tiho, bez reflektora i pozornice, ali s emocijom koja nadilazi prostor, vrijeme i udaljenost.
Od Badnjaka do Nove godine, dvije najljepše lokacije u srcu grada nude bogat program za sve generacije – koncerti, DJ nastupi, klizanje, street food specijaliteti i interaktivne blagdanske aktivnosti.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.