Uz nju je prvi put u Zagrebu nastupila slavna belgijska violinistica Maya Levy. Maya je proglašena BBC glazbenicom godine, a u Zagreb je sa svojom Guarneri violinom doletjela iz Pariza. Musical Stories malo je drugačiji koncept uživanja u klasičnoj i popularnoj glazbi, a osmislila ga je Matea Leko tijekom pandemije koronavirusa kada nije mogla nastupati pred publikom.
Već treći put ste zagrebačkoj publici predstavili Musical Stories. Kako reagiraju na koncert na kojemu je u prvom planu wellbeing koncept?
Osjetila sam da je na prvom koncertu bilo iznenađenja. U 11 sati prije podne uz remek djela klasične i filmske glazbe, vježbali smo disanje i izvodili jednostavne joga vježbe za opuštanje uz Saru Vargović. Ja sam prvi put tijekom sviranja klavira uz sebe imala šalicu kave. Čarobno! Navečer je to bio koktel (smijeh). No, već nakon prvih nekoliko minuta je bilo opuštenije i vidjela sam da publika shvaća što im želim poručiti. Glazba je čista emocija i ne treba nikada prestati istraživati načine na koje se u njoj može uživati. Glazba, razgovori i pokret su koncept koji ćemo i dalje razvijati, uvijek uz sjajne suradnike, a na posljednja dva koncerta smo uživali u opuštenim razgovorima s mojim gostima i naravno poeziji koju je interpretirao glumac Janko Popović Volarić.
Kako su nastale Musical Stories?
Nastale su tijekom pandemije kada je pristup publici bio iznimno ograničen. No, zahvaljujući tehnologiji, našli smo se na društvenim mrežama. U kratkom roku moj kanal Musical Stories by Matea Leko na YouTubeu je imao više od 3 milijuna pregleda što mi je bio veliki poticaj da nastavim stvarati nove Glazbene priče. Ideja je bila da svaki put uz izvođenje glazbenog djela publici predstavim kontekst i priču koja je povezana s autorom ili vremenom u kojem je kompozicija nastala. Iza mnogih remek djela u glazbi kriju se nesretne ljubavi, gorke sudbine, ali i vesele romanse i inspirativne priče. Kao i današnji celebrityji, i tada su veliki skladatelji bili samo ljudi, i celebrityji. Želim publici približiti te sjajne, često genijalne ljude koji su se borili sa sličnim problemima kao i mi danas, da i publika osjeti da smo svi mi samo ljudi, a glazba jedan od načina izražavanja emocija i svojevrsna psihoterapija.
Koliko dugo traje vaša osobna glazbena priča?
Ja sam profesionalna glazbenica, školovana pijanistica i čime god se u životu dalje bavila glazba će me uvijek profesionalno pratiti. U svijet klasične glazbe ušla sam sa 6 godina, prvo s violinom, potom klavirom, a na zagrebačku Muzičku akademiju sam primljena kao najmlađa studentica, sa samo 17 godina. Akademiju sam završila u Zagrebu, a usavršavanje sam nastavila u Beču i Milanu. Uslijedilo je vrlo intenzivno razdoblje s brojnim nastupima po cijeloj Europi. U jednom trenutku sam odlučila privatni život staviti na prvo mjesto, razvila sam i poslovni dio, što sam dugo željela uz glazbu, a onda se dogodila ljubav. Zbog supruga sam se odselila na Cipar gdje danas živim. No, Zagreb je moj grad i volim mu se vraćati na sve načine tako da sam Musical Stories uživo odlučila pokrenuti upravo u Zagrebu.
Kako će se dalje razvijati Musical Stories?
Sljedeći koncert će biti 8. lipnja u Ljubljani na prekrasnom Ljubljanskom gradu i jako mu se veselim. Ta atmosfera starog dvorca je baš čarobna i savršeno odgovara mom konceptu. U Ljubljani će, kao i u Zagrebu, uz mene nastupiti i mlada violinistica Maya Levy koja dolazi iz Pariza, a kojoj je BBC dodijelio titulu „rising star“. Za Zagreb planiramo još događanja i suradnji kojima se veselim jer vidim da Zagrepčani i njihovi gosti uživaju u kulturnim događanjima u gradu. Za Musical Stories svaki put odaberemo prigodnu temu. Do sada su nastupi održani za vrijeme adventa, na Valentinovo i na Majčin dan. Ljeto je idealno za nastupe na otvorenom i velika je vjerojatnost da će se dogoditi još poneki nastup tijekom ljetnih mjeseci.
Kako ste se prilagodili životu na Cipru?
Odlično! Živim na grčkom dijelu otoka i odmah sam primijetila mediteranski mentalitet u kojemu se živi opušteno, a Ciprani, kao i mi, uživaju u druženjima s prijateljima i obitelji. Otok ima bogatu povijest, kulturnu scenu i osjeća se kozmopolitski utjecaj i otvorenost. No, moja obitelj je u Hrvatskoj i zato sam često u avionu s pelenama. Imam i sinčića koji će uskoro napuniti 2 godine i već je napola Zagrepčanin.
Tema zadnjeg nastupa je bilo majčinstvo na Majčin dan. Kako vi spajate umjetnost, projekte na kojima radite, dvije države i majčinstvo?
Kao i sve mame, povremeno jako kaotično (smijeh). Ali, majčinstvo mi je dalo dodatnu inspiraciju, veliku snagu i samopouzdanje, kao i osjećaj da ne može i ne treba uvijek sve biti savršeno. Upravo taj dio uvijek ističemo u razgovorima s dr. Ljiljanom Škrinjarić koja je kao psihoterapeut uvijek moja gošća na sceni nakon glazbenog dijela večeri, i uz publiku biramo aktualne teme i tražimo načine kako sebi život učiniti boljim. Tim razgovorima se uvijek veselim, a primijetila sam, i publika. Za balans privatnog i poslovnog života, naravno, organizacija je vrlo važna, ali još je važnije da u sve što radimo unesemo emocije, pa nam se puno i vrati, na ovaj ili onaj način. Kada sam krenula razvijati koncept Musical Stories nisam bila svjesna koliko predivnih ljudi će mi se po putu pridružiti. Hvala svima na dosadašnjoj suradnji i veselim se što ćemo ispričati još mnogo glazbenih priča u Hrvatskoj i šire.
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.