Marko Bošnjak, mladi glazbenik čija je pjesma “Poison Cake” jedna od glavnih favorita za pobjedu na ovogodišnjoj Dori, predstavlja neodoljiv spot o kojem će uskoro pričati cijela Europa.
Spot za pjesmu “Poison Cake” prava je vizualna umjetnost, osmišljena kao moderan i mračan bajkoviti svijet. S posebnom pažnjom osmišljen je svaki detalj, što dodatno pojačava atmosferu same pjesme. Inspiriran klasičnim pričama poput Snjeguljice i Ivice i Marice, spot priča priču o osveti, preokretu i vraćanju moći. S pažljivo odabranim detaljima i simbolikom, dočarava tamnu emocionalnu krajnost pjesme, a istovremeno stvara snažan dojam moći. Jedan od ključnih motiva u spotu je zeleni otrov kojim Marko polijeva tortu – simbolizira nepravdu, ali i početak transformacije. Taj otrov postaje snažna metafora za sve što je “zabranjeno” i potisnuto u životu i stvara napetost koja odražava sam ton pjesme.
Indijski piton dugačak dva metra, po imenu Abdul , također je ključan element spota. Ovaj opasni, ali fascinantan stvor postaje simbol opasnosti, promjena i oslobođenja. Zmija je u mnogim kulturama simbol preobražaja i ponovnog rođenja, što se savršeno uklapa u Markovu priču o preuzimanju kontrole i borbi za pravdu. Abdul se pojavljuje kao suprotnost sigurnosti i uobičajenim normama, donoseći promjenu koja je neminovna. Scena Ofelije u vodi donosi elemente romantizma i podsjeća na klasične bajke, ali s pomaknutim, tamnijim prizvukom. Ogledala u spotu reflektiraju unutarnje borbe i potragu za identitetom, a duboki, reflektirajući prizori stvaraju osjećaj unutarnje podvojenosti – između nevinosti i mračnih želja. Kao dodatak svim tim elementima, spot donosi čarobno drvo i jabuke, koji su jasne aluzije na klasične priče poput Snjeguljice. Jabuke simboliziraju iskušenja, ali i nagrade koje dolaze kroz osvetu, dok čarobno drvo daje osjećaj tajanstvenog svijeta u kojem se sve može transformirati.
Marko, čiji talent je već dobro poznat publici diljem regije, kaže da je “Poison Cake” nešto potpuno novo za njega: “Pjesma je energična i riječ je o nečemu totalno neočekivanom od mene, kao glazbenika. Mislim da je pjesma višedimenzionalnog značenja i da se svatko može prepoznati u njoj i doživjeti je na svoj način.”.
„Poison Cake“ je glazbena himna osvetoljubivih emocija, ljutnje i želje za pravdom, ispričana kroz snažnu metaforu oduzimanja moći onima koji su zloupotrijebili svoj položaj. Uz to, pjesma nosi ne samo snažnu emociju, već i svoju glazbenu dubinu – njezine nevine melodije kriju mračnu i duboku poruku koja podsjeća da ništa u životu nije onako kako se čini na prvi pogled. ”Poison Cake” nije samo pjesma, već priča koja uranja duboko u emocije, pravdu i osvetu, a njezin glazbeni i vizualni identitet s lakoćom spaja bajkovite elemente i mračni filmski ugođaj. U spotu i pjesmi jasno se vidi Markov cilj – ne samo glazbeno istraživanje novih teritorija, već i emocionalna iskrenost prema onima koji su prošli kroz bol i povredu.
Spot za „Poison Cake“ posljednja je stanica u Markovim pripremama za Doru, na kojoj će uzbudljivim nastupom i vanserijskom izvedbom publici pokazati zašto je baš on savršen predstavnik Hrvatske u Baselu na nadoazećem Eurosongu.
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.