Nezaboravna večer u ZeKaeM-u – Maja Posavec vraća se s albumom „leaving a lover“
Zagrebačka kulturna jesen dobiva svoj vrhunac – u utorak, 16. rujna, ZeKaEm postaje mjesto gdje se glazba, kazalište i vizualna umjetnost susreću u jednom jedinstvenom događaju. Maja Posavec, umjetnica koja je jednako snažno obilježila domaću scenu i kao glumica i kao glazbenica, vraća se s novim albumom „Leaving a Lover“ pod umjetničkim imenom POMA.
Ovo nije tek koncert – ovo je putovanje kroz priču, emocije i transformaciju. „Leaving a Lover“ donosi sedam pjesama koje prate junakinju na njezinu putu oslobađanja od ljubavi. Svaka pjesma jedna je faza tog procesa, a cijeli album funkcionira poput intimne mape ženske slobode, autentičnosti i unutarnje snage. Poetičan, kazališno obojen i glazbeno bogat spoj folka i jazza pretvara koncert u iskustvo koje se pamti.
Maja je autorica svih tekstova i glazbe, a aranžmane potpisuje njezin dugogodišnji suradnik Ivan Kapec. Uz njega, na pozornici će joj se pridružiti vrhunski glazbenici: bubnjar Borko Rupena, kontrabasist Jurica Štelma, saksofonist Mario Bočić i pijanist Hrvoje Galler. Upravo ova postava stajala je i iza studijskog albuma koji će publika po prvi put moći čuti uživo, a vinil izdavača Croatia Records moći će se kupiti na licu mjesta.
Večer će biti zaokružena i izborom pjesama s ranijih Majinih albuma te skladbama iz predstave Mamina kći Vuk, što znači da će publika u jednoj večeri dobiti presjek njezinog stvaralaštva – od intimnih balada do teatralnih glazbenih minijatura.
Kao predgrupa nastupit će kantautor Seed Holden (Ljudevit Ivić), koji nakon berlinskih godina gradi novu priču na domaćoj sceni. Sa svojom trio postavom predstavit će pjesme s nadolazećeg albuma, a publika će imati priliku osjetiti njegovu iskrenu, akustičnu i emotivnu glazbenu poetiku.
Ovo je večer koja nadilazi formu koncerta – ZeKaEm će se pretvoriti u prostor susreta glazbe, kazališta i poezije. Maja Posavec poziva vas da budete dio priče o ostavljanju, oslobađanju i ponovnom pronalasku sebe.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.