Lu Jakelić, vrhunska glazbenica i kantautorica koja u svom radu ne pristaje na kompromise, nastavlja pomicati svoje granice i granice domaće glazbene scene novim singlom i spotom. Poznata po svojim moćnim vokalnim interpretacijama i emotivnim, introspektivnim tekstovima, Lu ne prestaje osvajati publiku, a glazbeni kritičari ističu da može biti uzor svojim, ali i starijim generacijama. U samo pet godina objavila je dva autorska albuma, oba među najprodavanijima u Hrvatskoj, a koncerti su joj redovito rasprodani tjednima unaprijed.
“Tamo gdje te nema” čiji tekst i glazbu potpisuje Lu, nije samo novi singl, već korak dalje u njezinom umjetničkom sazrijevanju te najava nadolazećeg albuma.
„Kad razmišljam o mjestu gdje me ova pjesma vodi, u glavi mi odzvanja naslov filma ‘Ničija zemlja’. Često se, kao ljudi, vraćamo u situacije – uglavnom kad one završe. Kopamo po tim rudnicima misli i tražimo bolje odgovore ili razrješenja. Tamo je često zapravo, samo jedan odgovor ipak točan – tako je kako je, i tako je najbolje za naš daljnji put. S ovom pjesmom sam se ponovo vratila kući, verziji koja postoji u maloj crvenoj bilježnici gdje su sve moje prve pjesme. Meni osobno, ona je dokaz da je ona Lu prije nekoliko godina i dalje znala moje srce bolje od ikoga. Iako je ova pjesma morala dozreti, čini mi se da je pravo vrijeme za nju tek sada i da je dobila ono što zaslužuje – veću produkciju i razumijevanje, te paletu tima ljudi koji su joj dali krila.Najljepši trenuci su mi oni kada vidim kako drugi ljudi posvećeno rade za nešto što sam, u samoći, sama napisala za klavirom. Za mene je to najveće otimanje i obrana srca, zapravo zajednički rezultat, primarno autorske svrhe.”, kaže Lu koja iza sebe ima nominacije za prestižne nagrade kao što su Porin, Rock&Off, Večernjakova ruža i Crni mačak.
Produkciju novog singla potpisuje dugogodišnji suradnik i producent Rejhan Okanović, koji je već radio na njenim albumima Sve o čemu sam šutjela i Šesto čulo. No, osjetnu promjenu ovom singlu daje izuzetna instrumentalna postava – nagrađivani violončelist i autor Matej Milošev, violinist Dean Melki te prvi trubač Jazz orkestra HRT-a, Antonio Geček. Ovaj trio, s bogatim iskustvom rada s velikim imenima kao što su Oliver Dragojević, Gibonni, Tedi Spalato i Nina Badrić, donose profesionalnu i iskusnu energiju. Na klaviru svira Tomislav Parmać, akademski glazbenik i korepetitor kazališta Komedija, poznat i kao član talentirane glazbene obitelji Parmać.
Za novi spot, redatelj Matija Krstičević i snimatelj Marko Milohnić odabrali su minimalistički pristup koji savršeno odgovara emotivnoj srži pjesme, pa su se umjesto oslanjanja na brzu montažu, složene prizore i pretjeranu stilizaciju, odlučili za autentičnost i jednostavnost, prateći viziju glazbenice i dajući pjesmi vizualni identitet koji prirodno nadopunjuje njenu emociju.
„U vlastitim spotovima mi je oduvijek važno da snimateljska ekipa bude hrabra. Volim duge kadrove u kojima se ne prekida emocija i montažu koja to može izdržati. Oduševljavaju me studenti Akademije dramske umjetnosti i često se inspiriram njihovom hrabrošću, vizijom i čuvanjem forme. Snimili smo spot jedne zimske nedjelje, a nikad nećemo zaboraviti ustajanje u 3 ujutro s obzirom na to da smo snimali prvi dio za vrijeme zore. Velika hvala Matiji, Nini, Marku, Ivoru, Anti, Miji i Nini.”, govori Lu koja ima i osvojenu regionalnu nagradu AMVA za najbolji spot.
O svakoj novoj noti koju Lu piše, možda najbolje govori izjava glazbenog urednika Nikole Kneževića: “Slušajući materijal, osjetio sam da ovo više nije Lu koja se traži, nego Lu koja se našla.”
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
U vremenu kada se glazbena scena često oslanja na prolazne trendove i kratkotrajne hitove, sve je izraženija potreba za izvođačima koji publici nude autentičnost, emociju i priču. Upravo u tom prostoru pojavljuje se Josip Čolić, mladi i obrazovani glazbenik iz Zagreba, koji debitantskim singlom „Iluzije“ najavljuje promišljen i zreo ulazak na regionalnu glazbenu scenu.
Crna Gora službeno je izabrala svoju predstavnicu za Euroviziju 2026., a odluka je pala u završnici nacionalnog izbora Montesong, koji je i ove godine privukao veliku pozornost publike i regionalnih medija. Pobjedu je odnijela Tamara Živković, glazbenica iz Kotora, koja će s pjesmom „Nova zora“ braniti boje svoje zemlje na najvećoj europskoj glazbenoj pozornici.
Opatija je sinoć zablistala u punom blagdanskom sjaju. U elegantnom ambijentu Centra Gervais, pred do posljednjeg mjesta ispunjenom dvoranom, jedna od najcjenjenijih domaćih glazbenica – Nina Badrić – priredila je koncert koji će se još dugo prepričavati. Poseban božićni nastup, održan 22. prosinca u organizaciji Festivala Opatija, publici je donio večer ispunjenu emocijama, vrhunskom glazbom i istinskim blagdanskim ugođajem.
Jedan od najemotivnijih glazbenih trenutaka ovih blagdana stiže tiho, bez reflektora i pozornice, ali s emocijom koja nadilazi prostor, vrijeme i udaljenost.
Od Badnjaka do Nove godine, dvije najljepše lokacije u srcu grada nude bogat program za sve generacije – koncerti, DJ nastupi, klizanje, street food specijaliteti i interaktivne blagdanske aktivnosti.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.