Ljeto na filmu: Zašto je Vis krajem kolovoza najčarobnije kino na svijetu
Na Vis se ne ide – na Vis se bježi. Od ekrana koji su nam stalno u džepu, od gradskih temperatura koje nas tjeraju u hladovinu i od suvišnog buke koja rijetko kada nosi smisao. Ali krajem kolovoza, ovaj tihi jadranski otok postaje epicentar jedne posebne vrste čarolije – one na 35mm traci. I to ne bilo kakve trake, već one na kojoj dišu kadrovi Rajka Grlića, jednog od najsnažnijih autorskih glasova hrvatske kinematografije.
Od 29. kolovoza do 1. rujna, treće izdanje 35mm Vis Film Festivala pretvara ljetno kino „Hrid“ u vremeplov emocija. Ako ste ikada voljeli osjećaj stare filmske trake – onu toplinu boja, suptilnu zrnatost slike i šapat projektora koji pršti kao more o stijene – onda znate koliko vrijedi ovo iskustvo. Ove godine festival nosi posebno značenje jer je posvećen baš Grliću, redatelju koji je kamerom slikao jugoslavensku svakodnevicu s nježnošću, ironijom i istinom.
Filmski klasici pod zvijezdama i tiha nostalgija Mediterana
Na otvaranju gledat ćemo “Neka ostane među nama” i “Čarugu”, subota je rezervirana za “Karaulu” i “Samo jednom se ljubi”, dok nas nedjelja vraća u realnosti i apsurde života uz “Bravo Maestro” i legendarni “U raljama života”. Svaka projekcija na 35mm formatu nije tek kino večer – to je susret s vremenom kada se film čekao, osjećao i dugo pamtio.
Grlićev opus nije samo retrospektiva karijere – to je priča o nama. O generacijama koje su odrasle uz njegove kadrove, o društvu koje se mijenja, ali uvijek iznova prepoznaje autentičnost. Na festivalu se nećete susresti samo s njegovim filmovima, već i s likovima koji su ih nosili. Organizatori najavljuju dolaske glumaca iz Grlićevih klasika, no njihova imena ostaju skrivena do samih večeri – baš kao u najboljim filmskim obratima.
Vis – otok koji miriše na lavandu, vino i film
Vis se već godinama profilira kao najautentičniji biser Jadrana. Bez pretjeranih gužvi, bez masovnog turizma, ali s karakterom koji ne pokušava impresionirati – već samo jest. U tom kontekstu, 35mm Vis Film Festival nije još jedan ljetni event, već skladna priča između mjesta, umjetnosti i ljudi.
Tu se ne dolazi samo zbog filmova – već zbog atmosfere u kojoj je svaka večer osmišljena s pažnjom. Vino iz lokalne vinarije Vislander, more koje šušti iza leđa, i platno koje ne bliješti digitalno, nego treperi živo. Povrh svega, osjećaj da ste tamo gdje je film autentičan, a vrijeme ima svoju ljepotu usporenosti.
Zašto analogno ima novo značenje
U svijetu u kojem sve brže klikćemo i manje osjećamo, ovakav festival vraća fokus na bitno – emociju. Kao što sve više ljudi poseže za vinil pločama i craft pivima, tako i analogna filmska traka dobiva novu težinu. “To nije nostalgija,” kaže Grlić, “to je način na koji su ti filmovi zamišljeni.” I doista, teško je zamisliti bolju lokaciju za to nego Vis – otok koji diše poviješću, pričama i tišinom.
Ako tražite kraj ljeta koji nije samo odmor, nego iskustvo – razmislite o Visu. Karte su već u prodaji, a sudeći po interesu nakon prošlogodišnjeg gostovanja Woodyja Harrelsona, savjetujemo da ne čekate zadnji trenutak. Više detalja potražite na infilmvis.hr.
Jedno je sigurno – ovo nije festival za one koji traže brzinu. Ovo je za sve nas koji vjerujemo da se najbolji filmovi gledaju polako, pod zvijezdama, i dugo pamte.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.