Ljetna čežnja na notnoj liniji: Pavelova “Karta do Amerike” vodi nas na putovanje između Jadrana i snova
Dok Jadran diše najdubljim ljetnim dahom, a gradovi uz more postaju pozornice emocija, grupa Pavel ponovno nas podsjeća zašto su njihovi stihovi i melodije toliko više od glazbe. Novi singl "Karta do Amerike", predstavljen na ovogodišnjim Melodijama Jadrana, pjesma je koja ne traži hit ljeta – ona ga stvara na vlastiti, tih i profinjen način.
U vremenima kad se glazba često svodi na formulu, Aljoša Šerić piše kao da nikoga ne mora impresionirati – osim možda sebe. I to se osjeti. Jer “Karta do Amerike” nije samo pjesma, to je mapa čežnje – ona što miriše na borove, ali sanja nebodere; ona što sjedi na zidiću iznad mora, ali gleda prema zapadu.
Antonija Šerić, vokal koji nježno ali sigurno nosi atmosferu pjesme, dodaje i dozu autoironije: “U potrazi za točenim sladoledom završili smo u Makarskoj.” A ta potraga, baš poput glazbe, nije bila uzalud – jer upravo tamo, uz pomoć Gradske glazbe Makarska, nastaje vizualna čarolija koju potpisuje legendarni Radislav Jovanov Gonzo. Kamera klizi cestom kao stih, sunce se spušta iza kadra, a obala sjaji kao da zna da svira u spotu.
Glazbeni aranžman, iza kojeg stoji Jere Šešelja, nosi onaj poznati Pavelovski miks emocije i elegancije. Nježna duvačka sekcija, organski ritam, zvuk koji nije ni retro ni moderno – već jednostavno vječno.
U ljetu koje je često glasno, “Karta do Amerike” šapuće. O onim idealima koje nosimo u sebi. O bijegu koji nije kukavičluk, već tiho traganje. O osjećajima koji možda ne vode do Amerike – ali nas sigurno vraćaju sebi.
Jer to je Pavel. Glazba koja ne vrišti. Ali se čuje daleko.
Postoji nešto gotovo mitsko u ljetnim koncertima pod zvijezdama – osobito kada se zvjezdano nebo nad pulskom Arenom spoji s umjetnicima koji mijenjaju pravila, brišu granice i oblikuju glazbu po svojoj mjeri. Ove godine, 8. kolovoza, u jedinstvenom ozračju tog antičkog amfiteatra, čeka nas večer kakva se ne događa često. U sklopu Adria Summer Festivala, pozornicu će najprije preuzeti enigmatični hrvatski elektropop duo Nipplepeople, a potom i neponovljiva Grace Jones – žena, mit, pokret.
Kada umjetnost progovori hrabro, originalno i sa stavom – nagrade ne izostaju. Upravo se to dogodilo s dokumentarno-igranim filmom Fiume o morte! redatelja Igora Bezinovića, koji je na netom završenom 72. Pulskom filmskom festivalu osvojio nevjerojatnih šest Zlatnih Arena, uključujući onu za najbolju režiju – i time se učvrstio kao filmski highlight ljeta.
Nakon što je splitski Park Mladeži ponovno bio epicentar elektroničke euforije, ULTRA Europe se preselio na more – doslovno. Festival koji već godinama nadmašuje sam sebe, ovoga je tjedna spojio hedonizam, glazbu i čisti mediteranski luksuz kroz svoj jedinstveni koncept Destination ULTRA. A Brač i Vis? Ovih su dana više nalikovali Ibizi nego mirnim jadranskim otocima koje poznajemo iz razglednica.
Tamo gdje se klasika i šljokice susreću, nastaje – magija. A u slučaju glazbenog spektakla “Disco Opera 2025”, riječ je o čistoj eksploziji ritma, emocije i neodoljive nostalgije. Nakon serije rasprodanih koncerata i oduševljenih reakcija diljem regije, ova glazbena senzacija vraća se na veliku pozornicu Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog – i to 25. listopada, u još glamuroznijem i produkcijski raskošnijem izdanju.
Ako ljeto ima svoj soundtrack, Maja Šuput upravo ga je napisala. U svom prepoznatljivom stilu koji spaja dozu drskosti, ženstvenosti i čiste zabave, nova pjesma Nisam ja za male stvari ušla je na scenu na velika vrata — s prvom pozicijom u trendingu i gotovo 200.000 pregleda u samo tri dana. Maja još jednom pokazuje zašto je kraljica ljetnih partyja i neprikosnovena diva domaće pop scene.
Kad prvi taktovi prođu kroz zrak iznad Dunava, a sunce zalazi iza impozantnih bedema Petrovaradinske tvrđave, znaš da si na mjestu gdje prestaje svakodnevica, a počinje nešto više – doživljaj. Exit 2025 nije bio samo još jedan festival – bio je trenutak koji te uhvati, preplavi i ostane s tobom.
Split nije spavao. Tri dana, tisuće ritmova, deseci tisuća duša – sve je kulminiralo u jednom trenutku: završnoj večeri ULTRA Europe 2025, kad su Afrojack, Martin Garrix i Hardwell tresli Park Mladeži kao da se Zemlja okreće oko njihove glazbe. I možda se i okreće – barem za sve one koji znaju da ULTRA nije samo glazba, već životni stil.
Drugi dan ULTRA Europe festivala 2025. bio je sve što smo sanjali – i više od toga. Split je ponovno pulsirao kao jedno od najvažnijih mjesta elektroničke glazbene karte, a Park Mladeži pretvoren je u vibrantnu oazu neonskog sjaja, zvuka koji vibrira pod kožom i emocije koju može probuditi samo glazba. Glazba koju ne slušaš – već osjećaš.
Postoji trenutak tišine netom prije nego mikrofon zadrhti pod dlanom, prije nego se reflektori otvore poput neba nad pozornicom Splitskog festivala. U tom trenutku, Nataša Reić ne stoji samo kao pjevačica – ona stoji kao glas jednoga grada, kao kći tradicije, kao „dite“ Splita. Svaki njezin korak na toj pozornici nosi težinu obiteljskih priča, djetinjih snova i mediteranske iskrenosti. Split nije samo kulisa njezine mladosti – to je njezina duša, njezin izazov, njezina nada.
Zamišljeno prolazimo pored šarenih baroknih pročelja, u rukama nosimo ledenu kavu, a sunce u zlatnim valovima ljubi obalu. U zraku se osjeća sol, ali i nešto puno profinjenije — miris stila. Upravo u tom spoju urbanog i mediteranskog nastaje nova modna priča brenda ELFS, snimljena na šarmantnim lokacijama Rijeke i Voloskog.
Domenica Žuvela, dalmatinska snaga s korijenima na sunčanoj Korčuli – ali i sofisticiranom Glazbenom akademijom u Splitu – već je nekoliko godina jedno od najzanimljivijih glazbenih imena na domaćoj sceni. Od prve nagrade za najbolju debitanticu na Splitskom festivalu 2017. godine, preko obožavanih hitova “Vidi se iz aviona” i “Indigo”, do pjevačice koja je, iako iza nje stoji glazbeni velikan Tonči Huljić, uspjela izgraditi samostalni glazbeni identitet.
U svijetu u kojem sve glasnije govorimo, ponekad najviše kaže – tišina. Ona nije bijeg, već izbor. Ona ne znači odsutnost riječi, nego prisutnost u trenutku. Upravo je ta ideja bila polazište pjevačici koja zna kako spojiti emociju, ritam i autentičnost u jedno.