Kad se Split pretvori u puls svjetske glazbene scene: Ultra Europe 2025 je počela
Večeras se sve mijenja. Split prestaje biti grad pod Marjanom i postaje planeta. Vibracija. Zvuk. Boja. Dodir mora i bas-linije. Ultra Europe 2025 počinje, i to s više stila, glazbe i energije no ikad prije.
Tisuće stopala već brusi svoje prve korake prema Parku Mladeži, a zrakom lebdi nevidljiva struja zajedništva — onog osjećaja kada znaš da si dio nečeg velikog. Na samo nekoliko dana, Split prestaje biti grad, a postaje svemir koji diše u ritmu Armina, Tiësta, Solomuna, Stevea Angella, Alessa, Hardwella i još desetaka globalnih ikona elektronske scene.
No Ultra nikada nije bila samo o glazbi. Ona je o trenutku. O onoj fluidnoj mješavini sreće, slobode i svečanosti ljeta. O osmijehu nepoznate djevojke u šljokičastom topu, o grupi prijatelja s brazilskom zastavom, o pogledu prema nebu koji te uči da je glazba stvarno univerzalan jezik.
Moda, emocije i sloboda pokreta
Festivalski street style i ove godine podiže ljestvicu — kolekcija Ultra Europe 2025 spoj je minimalizma i funkcionalnosti, uz nezaobilazne krojeve koji prate ritam tijela u pokretu. Crno-bijeli tonovi, crop topovi, bucket šeširi, vodootporne torbice i sunčane naočale — sve podređeno onoj jednoj ključnoj stvari: da se osjećaš kao svoja verzija najhrabrije verzije sebe.
I dok se svjetla pozornice gase i pale u ritmu kao da su srca, negdje uz rub publike u Food Villageu, netko dijeli zalogaj lokalnog specijaliteta s nekim koga je upoznao tek pet minuta ranije. Ultra briše granice — i one na kartama, i one u ljudima.
Tri dana u drugoj dimenziji
Petak je tek početak. Subota donosi eksploziju emocija uz Maddix, Sofi Tukker i, naravno, trojac koji zna kako se zatvara noć – Angello, Tiësto, Summit. Nedjelja, pak, skriva finale koje bi moglo ući u festivalske legende: Martin Garrix, Hardwell, Afrojack i magični zalazak s Amelie Lens u ulozi čuvarice zadnjih noćnih sati.
A oni koji žele više — Brač i Vis čekaju. Jer Ultra nikada ne traje samo tri dana. Ona ostaje u tijelu, u koži, u oku kamere, u poruci koju ćeš poslati nekome tko nije mogao doći: “Ne mogu ti ovo opisati. Ovo se mora osjetiti.”
Poruka generaciji koja bira slobodu
Ultra Europe nije samo festival. To je manifest slobodnog duha, poziv na susret i otvaranje. To je odeća za sve one koji ne pristaju na rutinu, koji plešu kad drugi sjede, koji nose šljokice i kad nije karneval. To je ljeto u punom sjaju. Jer gdje god da si na svijetu — samo jednom godišnje, Split postaje tvoj dom. I večeras, svi putevi vode prema basu.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Više od deset godina nakon preventivne operacije koja joj je spasila život, slavna glumica otvoreno govori o tijelu, solidarnosti i pravu žena na informirane zdravstvene odluke.