Kad se kalamari zaljube u kajmak: Luka Nižetić donosi ljetni soundtrack koji parodira hrvatsku stvarnost – i ne možete ga prestati pjevušiti
Ljeto u Hrvatskoj nije sezona – to je stanje uma. To je onaj trenutak kad na meniju stoje ćevapi, sushi i kajmak, dok s terase slušate klapu i techno u istoj rečenici. To je vrijeme kad se na istom šugamanu izmjenjuju četiri nacije, tri jezika i jedna lubenica. I upravo u tom duhu – apsurdnom, šarenom, sunčanom do izgaranja – stiže nova pjesma Luke Nižetića. Da, ona s nazivom koji zvuči kao nesporazum u kuhinji, ali je zapravo najzabavniji hit sezone.
„Kalamari, Ćevapi, Kajmak, Sushi“ najnoviji je singl splitskog kantautora s nadolazećeg albuma, premijerno izveden sinoć na Melodijama Jadrana – u, kako i dolikuje, spektakularnom ambijentu Galerije Meštrović. Pjesma je sve što ljeto jest: nekontrolirano, presoljeno i neodoljivo zarazno. Kao i sami Mišelinom nepriznati jelovnici naših sezonskih restorana.
„Lito u Hrvatskoj je kao reality show bez scenarija. Sve je moguće, i sve je – istinito.” – Luka Nižetić
U vremenu kada se hrvatski turizam pretvara u reality sapunicu između apartmana s pogledom na parking i sezonskih love storyja koji traju taman koliko i sunčanje na balote, Luka nam donosi pjesmu koja ne romantizira ljeto, nego ga – karikira do savršenstva.
Vizualni spektakl Frane Pamića (poznatog i po hitu Južina) izgleda kao da su Monty Python i Kusturica zajedno otišli u Zaton. Ne znamo jesu li više genijalne fluorescentne gaće, karaoke prizori pod ceradom ili papiga koja sve promatra s ramenom zen-mudraca – ali znamo da ćete ga gledati više puta, i to namjerno.
U glavnim su ulogama Tena Nemet Brankov, Lana Meniga i Lucia Stefanija Glavich-Mandarić – tri ljetne heroine koje autostopom kreću prema jugu, a završe u paralelnom svemiru nazvanom “Jadran u špici”. Njihov road trip kroz sezonske stereotipe briljantna je metafora za sve nas koji svako ljeto jurimo za istom iluzijom – malo mira, puno mora, i još više kajmaka na sušiju.
Refren? Pjevat ćete ga dok stojite u redu za sladoled. I dok čekate konobara. I dok pokušavate pronaći parking u Starom Gradu. Jer ova pjesma nije samo soundtrack – ona je realnost pretvorena u pop-manifest. I to onaj koji ne pokušava biti dubok, nego – istinit. U šarenilu, u ironiji, u topljenju na suncu.
“Kad ti sve ide na živce, ali znaš da ćeš to prepričavat do zime.” – kaže Luka. I priznajte – zvuči poznato.
Zato sljedeći put kad vam posluže krumpir salatu s wasabijem i ribu s imenom koje niste sigurni da postoji, sjetite se da ste u pjesmi. U toj jednoj pjesmi koja će ove godine biti više od glazbe – bit će razglednica sezone.
I kad vam sve postane previše, pustite Lukin hit, stavite sunčane naočale i recite sebi ono najvažnije: „Ne zovi me do rujna.“
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.