Kad se kalamari zaljube u kajmak: Luka Nižetić donosi ljetni soundtrack koji parodira hrvatsku stvarnost – i ne možete ga prestati pjevušiti
Ljeto u Hrvatskoj nije sezona – to je stanje uma. To je onaj trenutak kad na meniju stoje ćevapi, sushi i kajmak, dok s terase slušate klapu i techno u istoj rečenici. To je vrijeme kad se na istom šugamanu izmjenjuju četiri nacije, tri jezika i jedna lubenica. I upravo u tom duhu – apsurdnom, šarenom, sunčanom do izgaranja – stiže nova pjesma Luke Nižetića. Da, ona s nazivom koji zvuči kao nesporazum u kuhinji, ali je zapravo najzabavniji hit sezone.
„Kalamari, Ćevapi, Kajmak, Sushi“ najnoviji je singl splitskog kantautora s nadolazećeg albuma, premijerno izveden sinoć na Melodijama Jadrana – u, kako i dolikuje, spektakularnom ambijentu Galerije Meštrović. Pjesma je sve što ljeto jest: nekontrolirano, presoljeno i neodoljivo zarazno. Kao i sami Mišelinom nepriznati jelovnici naših sezonskih restorana.
„Lito u Hrvatskoj je kao reality show bez scenarija. Sve je moguće, i sve je – istinito.” – Luka Nižetić
U vremenu kada se hrvatski turizam pretvara u reality sapunicu između apartmana s pogledom na parking i sezonskih love storyja koji traju taman koliko i sunčanje na balote, Luka nam donosi pjesmu koja ne romantizira ljeto, nego ga – karikira do savršenstva.
Vizualni spektakl Frane Pamića (poznatog i po hitu Južina) izgleda kao da su Monty Python i Kusturica zajedno otišli u Zaton. Ne znamo jesu li više genijalne fluorescentne gaće, karaoke prizori pod ceradom ili papiga koja sve promatra s ramenom zen-mudraca – ali znamo da ćete ga gledati više puta, i to namjerno.
U glavnim su ulogama Tena Nemet Brankov, Lana Meniga i Lucia Stefanija Glavich-Mandarić – tri ljetne heroine koje autostopom kreću prema jugu, a završe u paralelnom svemiru nazvanom “Jadran u špici”. Njihov road trip kroz sezonske stereotipe briljantna je metafora za sve nas koji svako ljeto jurimo za istom iluzijom – malo mira, puno mora, i još više kajmaka na sušiju.
Refren? Pjevat ćete ga dok stojite u redu za sladoled. I dok čekate konobara. I dok pokušavate pronaći parking u Starom Gradu. Jer ova pjesma nije samo soundtrack – ona je realnost pretvorena u pop-manifest. I to onaj koji ne pokušava biti dubok, nego – istinit. U šarenilu, u ironiji, u topljenju na suncu.
“Kad ti sve ide na živce, ali znaš da ćeš to prepričavat do zime.” – kaže Luka. I priznajte – zvuči poznato.
Zato sljedeći put kad vam posluže krumpir salatu s wasabijem i ribu s imenom koje niste sigurni da postoji, sjetite se da ste u pjesmi. U toj jednoj pjesmi koja će ove godine biti više od glazbe – bit će razglednica sezone.
I kad vam sve postane previše, pustite Lukin hit, stavite sunčane naočale i recite sebi ono najvažnije: „Ne zovi me do rujna.“
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.