Niz sjajnih naslova koje gledamo i izvan Zagreba uključuje Julie je odlučila šutjeti, napetu studiju karaktera izvršne producentice Naomi Osake i kontroverznu iransku romansu Moja najdraža torta, koju prate progoni i zabrane. Na festival stiže članica dugometražnog žirija, islandska redateljica Ninna Pálmadóttir i slavni islandski scenarist i redatelj Rúnar Rúnarsson
Dio prepoznatljive atmosfere Zagreb Film Festivala (4. – 10. 11.) i ove će se godine prenijeti izvan granica glavnoga grada. ZFF putuje (7. – 10. 11.) održava se niz godina u kinima članovima Kino mreže te s online programima omogućava filmofilima u brojnim gradovima diljem Hrvatske da, paralelno sa zagrebačkom publikom, uživaju u odabranim zeefefovskim naslovima. Ove godine to su filmovi Julie je odlučila šutjeti, Moja najdraža torta, Lars je LOL i Sami u Reykjaviku.
Julie je odlučila šutjeti (Julie Keeps Quiet) iz dugometražnog natjecateljskog programa 22. ZFF-a napeta je studija karaktera uronjena u svijet profesionalnog tenisa čiji su koproducenti braća Dardenne, a izvršna producentica tenisačica Naomi Osaka. Film prati tinejdžericu Julie (glumi je briljantna Tessa Van den Broeck, koja je i sama tenisačica), talentiranu polaznicu elitne teniske akademije koja se nađe usred skandala s trenerom-zlostavljačem, na koji odlučuje reagirati – šutnjom. Dugometražni prvijenac belgijskog redatelja Leonarda van Dijla premijerno je prikazan u programu canneskog Tjedna kritike. Dobitnik je nagrade SACD za scenarij, a nominiran je i za ovogodišnju Nagradu publike LUX.
Iranska romantična drama Moja najdraža torta (My Favourite Cake) redateljskog dvojca Maryam Moghaddam i Behtasha Sanaeeha topao je i šarmantan portret usamljene 70-godišnje udovice koja odlučuje u život dodati malo ljubavnog začina. Predivnu priču o ljubavi dvoje umirovljenika (Lili Farhadpour i Esmail Mehrabi) nažalost prati niz progona i zabrana: nezadovoljne prikazom junakinje bez hidžaba i scenama ispijanja vina, iranske su vlasti u više navrata redateljima oduzimale putovnice i stavljale ih u kućni pritvor, a posljednji put uoči švedske premijere sredinom rujna. Film je ovacijama dočekan na premijeri u Berlinu gdje je osvojio nagradu FIPRESCI i Nagradu Ekumenskog žirija. Prikazuje se u programu Festivali pod reflektorom u suradnji s Festivalom mediteranskog filma Split, na kojem je osvojio nagradu publike.
Najmlađe filmofile razveselit će norveški obiteljski film Lars je LOL iz programa KinoKino. Dugometražni prvijenac Eirika Sætera Stordahla priča je o jedinstvenom prijateljstvu djevojčice Amande i dječaka Larsa, koji ima Downov sindrom. ZFF putuje također uključuje film Sami u Reykjaviku (Solitude) iz programa prošlogodišnjeg ZFF-a. Dugometražni prvijenac islandske redateljice Ninne Pálmadóttir (Svi psi odlaze ―ZFF 2020) bavi se nesvakidašnjim prijateljstvom, a nastao je prema scenariju ZFF-ovoj publici dobro poznatog autora Rúnara Rúnarssona. Ninna Pálmadóttir i Rúnar Rúnarsson bit će gosti 22. ZFF-a. Pálmadóttir je članica dugometražnog žirija, a Rúnarsson će predstaviti svoj novi film i održati masterclass.
Uz Ninnu Pálmadóttir žiri dugometražnog filma čine producentica Anamaria Antoci (Tangaj Production, Rumunjska) te selektorica i kuratorica Sonja Baksa (TIFF Short Cuts, Vancouver Film Festival, Kanada). Žiri kratkometražnog filma čine: Daniel Soares (Portugal), dvostruki laureat ZFF-a (Samo neka uspije – Zlatna kolica 2023, Ono što ostaje – Posebno priznanje 2022); David Gašo (Hrvatska), redatelj Niske trave, prošlogodišnjeg pobjednika Kockica i selektorica Yulia Serdyukova (Kurzfilm festival Hamburg). O najboljem filmu iz programa Ponovno s nama odlučivat će žiri u sastavu: producent Hrvoje Osvadić, montažerka Klara Šovagović i redatelj Andrej Korovljev.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Umjetna inteligencija sve je prisutnija u našim životima, a njezina primjena iz dana u dan postaje raznolikija. AI više nije samo alat za analizu podataka ili industrijsku automatizaciju sada sudjeluje u kreativnosti, glazbi, komunikaciji i svakodnevnim navikama. Unatoč čestim raspravama o prednostima i rizicima, jedno je sve jasnije: kada se koristi odgovorno, AI može povezati ljude na načine koji su prije bili nezamislivi.
U potrazi za božićnim poklonom koji nije tek još jedan predmet, već promišljena gesta, modno osviještene žene uvijek traže isto: estetiku, kvalitetu i priču. De’llure je upravo takav izbor, nakit koji ne viče, ali se pamti. Brend koji dolazi iz “tvornice luksuza” zagrebačke obitelji Prahir u sebi nosi onu rijetku ravnotežu između suvremenog minimalizma i suptilnog glamura, idealnu za fashionistice koje znaju da je pravi stil uvijek nenametljiv.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.