Pjesma “Lovesick” Nicholasa Shawa nije prošla na Doru, a zvuči kao hit – zašto je tako?
Dok se još uvijek njišu valovi emocija oko Eurosonga, pojavio se novi singl koji neumoljivo podsjeća na to koliko glas publike i žirija često putuju različitim galaksijama. „Lovesick“ – najnovija pjesma Nicholasa Shawa, odnosno Nikše Lovrinića – jednostavno ne može proći nezapaženo. A nije prošla ni na Doru. Je li trebala?
Nikša dolazi iz svijeta koji nije pod svjetlima reflektora, ali koji nosi onu pravu, neiskvarenu glazbenu čaroliju. Njegov najnoviji singl„Lovesick“ kao da poziva na putovanje kroz noćne ulice, kroz prazan grad, s pojačanom rock snagom i osjećajem koji bocka dušu. Ova pjesma nije glazbeni hit koji dolazi s pompom i burom, ali je upravo zbog svoje iskrenosti i topline prava oda svima koji znaju prepoznati kvalitetu izvan mainstream okvira.
Nikša nije samo glazbenik. On je čovjek s pričom, čovjek koji je tri puta ošišao kosu i svaki put je donirao za humanitarne svrhe, koji trči kako bi uhvatio svoje misli u dobi kad muškarci pronalaze sebe na nov način. Nema jednobojne čarape, jer život je ipak previše šaren da bi se ograničio na jednostavne izbore. Prije pandemije živio je između Londona i Hrvatske, ali ti su mu planovi prekinuti kao i mnogima. No njegova kreativnost nije posustala – upravo je u tom izazovnom razdoblju nastao materijal koji sada dolazi do nas, poput šapta ili iskrenog razgovora koji smo svi nekad trebali.
„Lovesick“ je njegov najosobniji i najautentičniji projekt do sada – pjesma napisana i izvedena na engleskom, s potpisom koji se osjeća u svakom akordu i stihu. To je pjesma za sve koji su ikad bili zarobljeni u toksičnoj vezi, ali nisu mogli riječima opisati tu složenu emociju a da ne zvuče kao da recitiraju motivacijski video s TikToka. Ovo je rock himna za kasnonoćne vožnje, za trenutke kad se svijet stiša, a osjećaji dobiju svoj glas.
Brojke ne lažu – više od 17 000 slušatelja mjesečno na Spotifyju potvrđuje da je ovdje riječ o nečemu posebnom. A za one koji će ga pratiti dalje, stižu još singlova i albumi, koji donose glazbenu paletu od melankolije i indie senzibiliteta, do britanske glazbene suptilnosti obojene balkanskim duhom.
Da, „Lovesick“ nije prošao na Doru, ali ponekad iskrenost i prava emocija nadmašuju svaki natjecateljski žiri. Jer prava glazba ne pita za medalje – ona dolazi do onih koji znaju slušati.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.