Između tame i svjetla: James Night se vraća sa singlom koji hipnotizira
Postoje glazbenici koji pišu pjesme, i postoje oni koji proživljavaju priče pa ih pretoče u note. James Night pripada ovoj drugoj, rijetkoj vrsti – onoj koja ne stvara glazbu radi glazbe, nego kao nužan izraz unutarnjih dilema, čežnji, padova i eksplozija. Njegov novi singl “Možda” upravo je to: dnevnik unutarnje oluje i umjetnički manifest koji lebdi negdje između mita i stvarnosti.
Nakon kratke, ali znakovite tišine – i potpunog povlačenja s društvenih mreža – James se vraća, ne samo kao kantautor, već kao autor vlastite mitologije. “Možda” nije tek pjesma – to je pitanje, šapat, krik i tišina u jednom. Inspirirana legendarnim Klubom 27 – tragično slavnom skupinom prerano ugašenih glazbenih ikona – pjesma balansira na rubu između fascinacije slavom i opomene o njezinoj cijeni.
„Ništa nije glasnije od tišine koja ostane kad ikona umre“, rekao je James u jednoj rečenici koja odzvanja poput stiha koji nismo znali da nam treba.
Glazbeno, “Možda” nosi sve što smo zavoljeli kod Jamesa: atmosferični zvuk, pažljivo izgrađene aranžmane, tekstove u kojima se možeš izgubiti kao u stihovima Leonarda Cohena, ali i iznova pronaći. Njegov glas ne pjeva, nego priča, lebdi, reže – ovisno o trenutku. Mračna, gotovo filmska produkcija potpisuje se pod izbrušeni zvučni svijet koji dijeli prostor s refleksijama, zamišljenim pogledima i lomljivim emocijama.
Oni koji ga prate od ranije prepoznat će i njegov umjetnički potpis u spotu, ponovno u suradnji s dugogodišnjom kreativnom partnericom Mirjanom Pjevac. Spot je ne samo vizualni dodatak pjesmi, već nastavak njezinog narativa – gotovo kao da otvara vrata u podsvijest samog autora. Kostur koji pleše? Simbolika koju će različiti gledatelji čitati na različite načine, no jedno je jasno: James se ne boji granica. On ih traži.
Osim što pjesma otkriva emocije, otkriva i najavu za nešto veće – James već dvije godine stvara album koji, kako sam kaže, “nema presedana”. “Možda” je prvi službeni trag tog projekta, i ako je suditi po ovoj pjesmi, čeka nas nešto što se ne sluša – nego proživljava.
U vremenu kad algoritmi odlučuju što je hit, James Night se vraća kao podsjetnik da glazba može i treba biti osobna, neukrotiva, stvarna. “Možda” nije pjesma koja moli za vašu pažnju – ona je jednostavno tu, kao zrcalo u koje se možete pogledati, ako se usudite.
Pa, usudite se. James Night je ponovno među nama. Tiši, dublji i jači no ikad prije.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Umjetna inteligencija sve je prisutnija u našim životima, a njezina primjena iz dana u dan postaje raznolikija. AI više nije samo alat za analizu podataka ili industrijsku automatizaciju sada sudjeluje u kreativnosti, glazbi, komunikaciji i svakodnevnim navikama. Unatoč čestim raspravama o prednostima i rizicima, jedno je sve jasnije: kada se koristi odgovorno, AI može povezati ljude na načine koji su prije bili nezamislivi.
U potrazi za božićnim poklonom koji nije tek još jedan predmet, već promišljena gesta, modno osviještene žene uvijek traže isto: estetiku, kvalitetu i priču. De’llure je upravo takav izbor, nakit koji ne viče, ali se pamti. Brend koji dolazi iz “tvornice luksuza” zagrebačke obitelji Prahir u sebi nosi onu rijetku ravnotežu između suvremenog minimalizma i suptilnog glamura, idealnu za fashionistice koje znaju da je pravi stil uvijek nenametljiv.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.