Hiljson Mandela u Saxu: Akustični trap trenutak koji se ne propušta
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Radi se o koncertu koji već sada zvuči kao mali glazbeni fenomen – intimna atmosfera kultnog Saxa, limitiran broj ulaznica i trap hitovi izvedeni u neočekivano toplom, bendovskom ruhu. Ako je suditi po njegovim dosadašnjim nastupima, ali i po izjavi kojom je najavio ovaj mini-eksperiment, Hiljson će tu večer posegnuti u emotivniji dio svog repertoara, ali i izvući novu energiju iz pjesama koje inače pršte urbanim ritmovima.
„Veseli me što će publika imati priliku čuti moje pjesme u malo drugačijem aranžmanu i bendovskoj varijanti… Mislim da ovo može biti dobar početak priče koja ima potencijala razviti se u neke još luđe eksperimente“, kaže Hiljson. I ima smisla – Sax je jedan od prvih prostora u kojima je nastupio na profesionalnijoj razini, a sada se u njega vraća u najzrelijoj fazi svoje karijere, spreman otvoriti vrata nečem novom.
A da je u odličnoj formi, pokazao je prošle godine na najvećem samostalnom koncertu u Boćarskom domu, gdje je pred publiku izbacio presjek svega što ga je dovelo do statusa predvodnika nove generacije domaćeg pop-trapa. Od solo hitova, preko viralnih suradnji, pa sve do singlova koji su obilježili 2024. godinu – “Ankaran” koji je zasjeo na #1 Billboard Croatia Songs liste, “7 ujutro” koji je pokorio radio, te “Anđeo” s Miach, koji je publika prigrlila gotovo instinktivno.
Ni 2025. nije prošla mirno: “Pa Pa Pa” i “Papiri” nastavili su njegov niz, potvrđujući da Hiljson ne samo da zna pogoditi puls publike, već svoj stil konstantno nadograđuje. Sve to kulminiralo je vatrenim nastupom na dočeku Nove godine na Trgu bana Jelačića, gdje je dijelio pozornicu s Miach, Josipom Lisac, Baby Lasagnom i Gršom – prizor koji je potvrdio njegovu poziciju jednog od najtraženijih izvođača na sceni.
Zato ovaj koncert ne djeluje samo kao još jedan datum u kalendaru, nego kao glazbeni pivot – onaj trenutak kada izvođač zastane, okrene smjer i odabere nešto intimnije, ručno rađeno, gotovo ceremonijalno. Sax je upravo savršen za to: dovoljno mali da u njemu osjetiš svaki uzdah publike, a dovoljno velik da se u njemu dogodi povijesni moment.
Ulaznice su limitirane i dostupne online putem Core Eventa te na prodajnim mjestima Drito Bara i Dirty Old Shopa. Pretprodajna cijena iznosi 20 eura, a organizator je yem. Ako volite trap, akustiku, Hiljsona ili jednostavno volite biti dio onih „pričat će se o ovome“ trenutaka – ovo je taj. December vibra, Sax, i glazba koju prvi put čujemo bez filtera. Sve ostalo je samo bonus.
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Hrvatska glazbena scena ovog tjedna dobiva poseban razlog za slavlje – Keops je objavio svoj najnoviji singl "Misery Memento", koji najavljuje nadolazeći album Bitter Story for Humanity. Ipak, ono što ovaj projekt čini posebno intrigantnim je suradnja s renomiranim kompozitorom i umjetnikom Markom Purišićem, poznatijim pod umjetničkim imenom Baby Lasagna.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.