Hiljson Mandela u Saxu: Akustični trap trenutak koji se ne propušta
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Radi se o koncertu koji već sada zvuči kao mali glazbeni fenomen – intimna atmosfera kultnog Saxa, limitiran broj ulaznica i trap hitovi izvedeni u neočekivano toplom, bendovskom ruhu. Ako je suditi po njegovim dosadašnjim nastupima, ali i po izjavi kojom je najavio ovaj mini-eksperiment, Hiljson će tu večer posegnuti u emotivniji dio svog repertoara, ali i izvući novu energiju iz pjesama koje inače pršte urbanim ritmovima.
„Veseli me što će publika imati priliku čuti moje pjesme u malo drugačijem aranžmanu i bendovskoj varijanti… Mislim da ovo može biti dobar početak priče koja ima potencijala razviti se u neke još luđe eksperimente“, kaže Hiljson. I ima smisla – Sax je jedan od prvih prostora u kojima je nastupio na profesionalnijoj razini, a sada se u njega vraća u najzrelijoj fazi svoje karijere, spreman otvoriti vrata nečem novom.
A da je u odličnoj formi, pokazao je prošle godine na najvećem samostalnom koncertu u Boćarskom domu, gdje je pred publiku izbacio presjek svega što ga je dovelo do statusa predvodnika nove generacije domaćeg pop-trapa. Od solo hitova, preko viralnih suradnji, pa sve do singlova koji su obilježili 2024. godinu – “Ankaran” koji je zasjeo na #1 Billboard Croatia Songs liste, “7 ujutro” koji je pokorio radio, te “Anđeo” s Miach, koji je publika prigrlila gotovo instinktivno.
Ni 2025. nije prošla mirno: “Pa Pa Pa” i “Papiri” nastavili su njegov niz, potvrđujući da Hiljson ne samo da zna pogoditi puls publike, već svoj stil konstantno nadograđuje. Sve to kulminiralo je vatrenim nastupom na dočeku Nove godine na Trgu bana Jelačića, gdje je dijelio pozornicu s Miach, Josipom Lisac, Baby Lasagnom i Gršom – prizor koji je potvrdio njegovu poziciju jednog od najtraženijih izvođača na sceni.
Zato ovaj koncert ne djeluje samo kao još jedan datum u kalendaru, nego kao glazbeni pivot – onaj trenutak kada izvođač zastane, okrene smjer i odabere nešto intimnije, ručno rađeno, gotovo ceremonijalno. Sax je upravo savršen za to: dovoljno mali da u njemu osjetiš svaki uzdah publike, a dovoljno velik da se u njemu dogodi povijesni moment.
Ulaznice su limitirane i dostupne online putem Core Eventa te na prodajnim mjestima Drito Bara i Dirty Old Shopa. Pretprodajna cijena iznosi 20 eura, a organizator je yem. Ako volite trap, akustiku, Hiljsona ili jednostavno volite biti dio onih „pričat će se o ovome“ trenutaka – ovo je taj. December vibra, Sax, i glazba koju prvi put čujemo bez filtera. Sve ostalo je samo bonus.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
U vremenu kada se glazbena scena često oslanja na prolazne trendove i kratkotrajne hitove, sve je izraženija potreba za izvođačima koji publici nude autentičnost, emociju i priču. Upravo u tom prostoru pojavljuje se Josip Čolić, mladi i obrazovani glazbenik iz Zagreba, koji debitantskim singlom „Iluzije“ najavljuje promišljen i zreo ulazak na regionalnu glazbenu scenu.
Crna Gora službeno je izabrala svoju predstavnicu za Euroviziju 2026., a odluka je pala u završnici nacionalnog izbora Montesong, koji je i ove godine privukao veliku pozornost publike i regionalnih medija. Pobjedu je odnijela Tamara Živković, glazbenica iz Kotora, koja će s pjesmom „Nova zora“ braniti boje svoje zemlje na najvećoj europskoj glazbenoj pozornici.
Opatija je sinoć zablistala u punom blagdanskom sjaju. U elegantnom ambijentu Centra Gervais, pred do posljednjeg mjesta ispunjenom dvoranom, jedna od najcjenjenijih domaćih glazbenica – Nina Badrić – priredila je koncert koji će se još dugo prepričavati. Poseban božićni nastup, održan 22. prosinca u organizaciji Festivala Opatija, publici je donio večer ispunjenu emocijama, vrhunskom glazbom i istinskim blagdanskim ugođajem.
Jedan od najemotivnijih glazbenih trenutaka ovih blagdana stiže tiho, bez reflektora i pozornice, ali s emocijom koja nadilazi prostor, vrijeme i udaljenost.
Od Badnjaka do Nove godine, dvije najljepše lokacije u srcu grada nude bogat program za sve generacije – koncerti, DJ nastupi, klizanje, street food specijaliteti i interaktivne blagdanske aktivnosti.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.