Nije tajna da posljednjih gotovo godinu dana umjetna inteligencija (A.I.) sve više postaje dio svakodnevnoga života, a mnogi se ljudi boje da će im „roboti“ u budućnosti ukrasti poslove.
Najvažnije Grammy promjene odnose se na umjetnu inteligenciju
Među industrijama koje su u „opasnosti“ da ih preplavi A.I. svakako je industrija glazbe – sigurno ste vidjeli kako je netko naredio ChatGPT-ju da mu napiše pjesmu u stilu Beyoncé ili grupe Queen ili ste možda vidjeli kako se netko igra s nekim drugim alatom kako bi smislio melodiju utemeljenu na nekoj već postojećoj glazbenoj podlozi.
Ove stvari nisu promaknule ni ljudima iz The Recording Academy – tijela koje svake godine dodjeljuje nagrade Grammy – tako da su donijeli jasna pravila oko toga smije li se i u kojoj mjeri tijekom komponiranja služiti alatima umjetne inteligencije.
“Djelo koje uopće ne sadrži ljudsko autorstvo ne može biti nominirano ni u jednoj kategoriji“, objavili su prošloga tjedna.
Pravilo je postavljeno nakon polugodišnjeg sastanka upravnog odbora prošlog mjeseca, na kojem je odlučeno da su djela koja sadrže elemente umjetne inteligencije prihvatljiva, sve dok je čovjek “značajno“ pridonio glazbi i/ili stihovima.
“Komponenta ljudskog autorstva mora biti smislena“, djelomično glase nova pravila.
Više od pola stoljeća nakon raspada, The Beatles će imati “novu” pjesmu zahvaljujući A.I.FOTO: PROFIMEDIA
Vijest stiže nedugo nakon što je Paul McCartney objavio da je nadolazeća “posljednja snimka Beatlesa” skladana korištenjem umjetne inteligencije uz pomoć glasa Johna Lennona iz stare demo snimke. Sir Paul je umjetnu inteligenciju opisao kao “pomalo zastrašujuću, ali uzbudljivu“, dodavši: “Samo moramo vidjeti kamo to sve vodi“.
Grammy promjene uključuju i nove kategorije
Osim novih pravila vezanih uz umjetnu inteligenciju, Grammyji nastavljaju dodavati kategorije kako bi što bolje zahvatili cjelinu glazbene produkcije.
Tako su nakon što su prošle godine uveli nagradu za najbolju pjesmu o društvenoj promjeni te nagradu za najboljeg tekstopisca godine (kategorija u koju ulaze samo oni koji pišu tekstove za druge izvođače) ove godine objavili uvođenje triju novih kategorija: najbolja afrička glazbena izvedba (uključuje žanrove kao što su afrobeat, afro-fusion, genge, kizomba i drugi), najbolji alternativni jazz album te najbolja pop dance snimka.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.