Filmske čarolije pod zvijezdama: zašto je ljetno kino u Motovunu nezaobilazni događaj ljeta
Postoje mjesta na kojima film nije samo projekcija na platnu, već gotovo mitsko iskustvo koje se urezuje u pamćenje svim osjetilima. Motovun je jedno od takvih mjesta. Kad padne noć, a zidine tog istarskog gradića utihnu pod ljetnim nebom, započne čarolija — filmska, emotivna, gotovo svemirska. Ljetno kino u Motovunu, koje se ovog srpnja vraća nakon prošlogodišnje premijere, više je od običnog kulturnog događaja. To je hommage vremenu, prostoru i svima nama koji u kinu ne tražimo samo priču, nego i mjesto pripadanja.
Od 25. do 26. srpnja, vrt unutar motovunskih zidina pretvara se u najposebnije kino u Hrvatskoj — ono bez stropa, ali sa zvjezdanim svodom. Dva dana. Dva filma. Bez karata, bez glamura, ali s nečim puno dragocjenijim: istinskom strašću prema filmu i prostoru koji diše kulturu.
Prve večeri, 25. srpnja, prikazuje se SIRAT, hipnotično djelo španjolskog redatelja Olivera Laxea. Ovaj film, koji je Cannes napustio s Nagradom žirija i podijelio kritičare diljem svijeta, nije film koji ćete samo pogledati — to je film koji će vas preobraziti. Mistično putovanje kroz pustinju, techno trans, egzistencijalna tjeskoba i vizualna raskoš spojeni su u priču o ocu i sinu koji traže izgubljenu kćer. No umjesto odgovora, pronaći će nešto dublje — i tamnije. SIRAT ne nudi utjehu. On nas suočava s nelagodom. I upravo u tome leži njegova snaga. To je film koji se ne zaboravlja.
Večer kasnije, 26. srpnja, gledamo FIUME O MORTE!, film koji je domaću publiku bacio u trans i učinio da zaboravimo što sve dokumentarac može – i smije – biti. U režiji Igora Bezinovića, riječki “ratni eksperiment” Gabrielea D’Annunzija postaje punkerski, anarhični vrtlog ludila kroz koji se publika provlači uz poeziju, kokain, mitove i megafone. Film koji, unatoč povijesnoj tematici, djeluje kao savršeno ogledalo sadašnjeg trenutka. Eksplozivan, vizualno nemiran i duhovito mračan, FIUME O MORTE! otvara pitanje slobode, manipulacije i romantizirane revolucije – ali s ironijom koja nam ne dopušta da zaspimo.
Obje projekcije održavaju se na otvorenom, među mirisima lavande i toplinom kamena, tamo gdje se kultura ne poslužuje na pladnju, već je poziv na sudjelovanje. Mjesta su besplatna, ali ograničena – jer u Motovunu film nije spektakl za mase, nego intimni ritual zajedničkog gledanja, disanja i osjećanja.
Ako ovog ljeta tražite doživljaj koji je istovremeno kontemplativan i uzbudljiv, urbano angažiran i duboko mediteranski, Ljetno kino Motovun je vaše odredište. Jer neke se priče ne gledaju na Netflixu. Neke se gledaju pod zvijezdama, dok negdje u daljini crkveno zvono otkucava vrijeme koje se, barem na tren, zaustavilo.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.