Filip Rudan upravo je izbacio najhrabriji singl karijere – poslušajte “Delusion”
U svijetu u kojem se glazbeni trendovi mijenjaju brže nego što uspijemo uhvatiti ritam, postoji nešto neobično smirujuće i istodobno uzbudljivo kada se pojavi pjesma koja se ne boji biti – glasna. Sirova. Drska. Baš takav je “Delusion”, novi singl Filipa Rudana, kojim jedan od najistaknutijih mladih autora domaće scene ulazi u svoje najsmjelije glazbeno poglavlje do sada.
Gitarski riffovi koji režu prostor poput britkog zraka u listopadskoj noći, distorzije koje pucketaju poput užarene tkanine i rock’n’roll energija koja pulsira iz svakog kadra pratećeg videospota – “Delusion” je svojevrsni glazbeni zaokret, ali i logičan nastavak Rudanove umjetničke znatiželje. Nakon ljetnog singla “Dry Your Eyes”, kojim je otvorio novo razdoblje stvaranja, Filip sada kroči još dublje u zvuk koji ga je oduvijek privlačio, ali kojem se dosad nije u potpunosti prepustio.
“Pjesmu sam osmislio zajedno sa svojim producentom Nikom Nobilom. Stilski i dinamički je dosta drugačija od mojih ostalih pjesama i to mi se jako sviđa, jer smo krenuli malo hrabrije koračati izvan moje zone komfora. Vjerujem da će publika prepoznati tu iskrenu energiju koju pjesma nosi”, kaže Filip, gotovo s olakšanjem, kao da je napokon otpustio kočnicu koja ga je dugo držala u sigurnijim okvirima.
Videospot kao produžena ruka zvuka
Vizualna priča koju potpisuje redateljica Mara Prpić, uz produkciju 1.618 FILMS, savršeno hvata atmosferu pjesme – sirovu, energičnu, gotovo opipljivu. Industrijski kadrovi, igra svjetla i sjene, te karizmatična prisutnost benda stvaraju dojam da gledamo uvod u veliko novo razdoblje, ne samo jedne pjesme. Uz Filipa, u spotu se pojavljuju i članovi njegovog benda: Matej Smiljanić za bubnjevima, Dominik Kiseljak na bas gitari i Teo Kolić na gitari, čineći priču cjelovitom i iskrenom do posljednjeg kadra.
“Spot odlično prikazuje novu glazbenu energiju koju želimo postići. Mom bendu i meni bilo je iznimno zabavno snimati ga – kao što možete vidjeti – i jedva čekamo izvoditi pjesmu uživo”, otkriva Filip.
Razdoblje umjetničke zrelosti
Godina iza njega bila je obilježena pomacima i prekretnicama. Nakon debitantskog albuma “Everyday View”, koji je skupio više od milijun Spotify streamova, te dvaju Porina – za Novog izvođača godine (2022.) i Najbolju mušku vokalnu izvedbu (2024.) – Rudan je potvrdio da nije tek prolazna senzacija, nego umjetnik koji gradi vlastiti opus. U međuvremenu je osvojio publiku pjesmama “Blind”, “He’s Not The One”, “Razine” i emotivnom “The Outside”, te nastupima u Zagrebu, ali i na velikim pozornicama poput Arene Zagreb i pulske Arene, gdje je bio dio koncertne posvete legendarnom Akiju Rahimovskom.
Uz međunarodnu suradnju s nizozemskim producentom Willemom de Bruijnom, te prepoznatljiv kreativni spoj s Nikom Nobilom, jasno je da Filip njeguje globalne ambicije, ali ostaje vjeran vlastitom glazbenom identitetu. “Delusion” je upravo zato toliko snažan – jer zvuči kao Filip Rudan kakvog još nismo imali prilike čuti, a koji je pritom i dalje autentično svoj.
Novi zvuk, nova energija, nova poglavlja
Objavom singla “Delusion”, dostupnog od 27. studenog na svim digitalnim platformama i u radijskom eteru, Filip otvara fazu u kojoj se ne libi eksperimentirati, riskirati, stvarati nešto drukčije. I upravo u toj hrabrosti leži njegova najjača kvaliteta.
Ako je “Dry Your Eyes” bio tiha najava promjene, “Delusion” je njezina glasna potvrda – prigušena svjetla, pojačala na maksimum i autor koji je odlučio reći: vrijeme je. Rock’n’roll nije nikamo otišao. Samo je čekao Filipa Rudana da ga ponovo upali.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
U vremenu kada se glazbena scena često oslanja na prolazne trendove i kratkotrajne hitove, sve je izraženija potreba za izvođačima koji publici nude autentičnost, emociju i priču. Upravo u tom prostoru pojavljuje se Josip Čolić, mladi i obrazovani glazbenik iz Zagreba, koji debitantskim singlom „Iluzije“ najavljuje promišljen i zreo ulazak na regionalnu glazbenu scenu.
Crna Gora službeno je izabrala svoju predstavnicu za Euroviziju 2026., a odluka je pala u završnici nacionalnog izbora Montesong, koji je i ove godine privukao veliku pozornost publike i regionalnih medija. Pobjedu je odnijela Tamara Živković, glazbenica iz Kotora, koja će s pjesmom „Nova zora“ braniti boje svoje zemlje na najvećoj europskoj glazbenoj pozornici.
Opatija je sinoć zablistala u punom blagdanskom sjaju. U elegantnom ambijentu Centra Gervais, pred do posljednjeg mjesta ispunjenom dvoranom, jedna od najcjenjenijih domaćih glazbenica – Nina Badrić – priredila je koncert koji će se još dugo prepričavati. Poseban božićni nastup, održan 22. prosinca u organizaciji Festivala Opatija, publici je donio večer ispunjenu emocijama, vrhunskom glazbom i istinskim blagdanskim ugođajem.
Jedan od najemotivnijih glazbenih trenutaka ovih blagdana stiže tiho, bez reflektora i pozornice, ali s emocijom koja nadilazi prostor, vrijeme i udaljenost.
Od Badnjaka do Nove godine, dvije najljepše lokacije u srcu grada nude bogat program za sve generacije – koncerti, DJ nastupi, klizanje, street food specijaliteti i interaktivne blagdanske aktivnosti.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.