Na današnjem rasporedu su dva bloka iz natjecateljskog programa, retrospektivno predstavljanje žirijevke Eve Heller i posebno kurirani program francuskog-australskog filmologa Charlija Hewisona, gosta simpozija Analogni film u digitalnom dobu.
Prvi na programu je filmolog Charlie Hewison, filmski istraživač koji se u svom radu bavi materijalnim filmom, suvremenim fotokemijskim praksama i ekokritikom. U 14 sati predstavit će sedam šarolikih eksperimentalnih filmova koji naglašavaju materijalnost filma i, kako navodi, „putem biokemijskih reakcija stvaraju nove živopisne, tajnovite i hipnotičke oblike pred našim očima“.
Iščezavanje
U 16 sati slijedi retrospektivni program američke filmašice Eve Heller, članice velikog žirija. Predstavit će osam filmova koji su nastajali u više od tri desetljeća stvaralaštva, osam „egzistencijalnih zagonetki“, kako ih naziva, koje nastaju iz nakupljanja slika na (pod)svjesnoj razini.
sol u našoj krvi, u našem znoju, u našim suzama
Treći blok filmova koji se natječu za Grand prix, Ono što ostaje, na rasporedu je u 18 sati. Provodnu temu pet filmova čine raširene i/ali potonule slike kulture, prizori viška i onoga što nastupa nakon kraja predstave. Na razgovoru će nam se pridružiti redatelj filma Životinjama je bolje, Nathan Ghali, redateljica i montažer filma sol u našoj krvi, u našem znoju, u našim suzama, Nastja Säde Rönkkö i Luke Turner, te jedan od redatelja filma Sunce je za mene mrak, Oscar Mangione.
Bosonogi rođendani na neslomljivom staklu
U 20.30 sati gledamo Tamno svjetlo, četvrtu programsku cjelinu iz natjecateljskog programa, u kojoj je okupljeno pet filmova o međuigri i međuovisnosti svjetla i tame, kako u doslovnom smislu, tako i na metaforičkom planu. Nakon projekcije razgovarat ćemo s filmašicom Asako Ujita (Iščezavanje), vizualnom umjetnicom Rebeccom Jane Arthur (Bosonogi rođendani na neslomljivom staklu) i producentima posljednjeg filma Ivana Faktora, Bol, Jelenom Duh i Damirom Čučićem.
Navikli smo ga gledati s kapom. Crna, bež, šilterica, beretka – sve su one bile dio njegovog vizualnog potpisa. Antonio Krištofić bez kape? Do nedavno nezamislivo. A onda se dogodila – transformacija. Jedna fotografija, jedno sunčano popodne, i jedan pjevač koji je, doslovno, skinuo sve što mu je do tada (barem simbolično) stajalo na glavi. Rezultat? Komentari pljušte, srca gore, a Antonio... Antonio blista.
Nitko ne zna prirediti spektakl poput Beyoncé. A kada se slavna diva odluči oprostiti od turneje – to ne čini tiho. Posljednja večer svjetske turneje Cowboy Carter u Las Vegasu iznenada se pretvorila u večer nostalgije, oduševljenja i suza radosnica: Destiny’s Child ponovno su zajedno zakoračile na pozornicu.
Nakon godina pada popularnosti, gitarom vođeni izvođači poput Sleep Tokena i Wet Lega vraćaju rock na velika vrata, dok TikTok pomaže i legendama da ponovno osvoje publiku.
Postoje večeri koje se ne mogu opisati riječima – mogu se samo osjetiti. Varaždinski Trg fontana ove je subote bio upravo takvo mjesto: pozornica na otvorenom, pod zvjezdanim nebom, ispunjena glazbom, emocijom i snažnim vibracijama zahvalnosti. U središtu svega – Coolins, hrvatski pop pjevač i kantautor, koji je svoj 32. rođendan odlučio proslaviti onako kako najbolje zna – pjesmom.
Kad ljeto polako počne spuštati zastor, a gradom se počnu šuljati prve naznake jeseni, Zagreb će na dva dana ponovno zabljesnuti u ritmu elektroničke ekstaze. Fair Fest 2025, dvodnevni festival koji 12. i 13. rujna osvaja Zagrebački velesajam, donosi spektakularan spoj glazbe, svjetla i energije. Headlineri? Steve Aoki, Scooter, Indira, Vanillaz i domaća DJ krema. Lokacija? Velesajamska Pyramids Arena – novo svetište svih koji vjeruju da je glazba najčišći oblik slobode.
Postoje trenuci koji nadilaze stvarnost, zvuk koji ostaje u grudima još danima nakon zadnjeg beata, i svjetla koja ostave trag na nebu – ali i u sjećanju. ULTRA Europe 2025 nije bio samo festival. Bio je iskustvo. Emocija. Puls cijelog ljeta, sabijen u sedam dana glazbene ekstaze na Jadranu.
Zamislite ovo: plovidbu povijesnim brodom tijekom zlatnog zalaska, elektronske ritmove koji lagano titraju u zraku, čašu vina u ruci i osjećaj da ste dio nečeg doista posebnog. Samo večer kasnije, na rubu stijena iznad mora, u kamenom amfiteatru s najljepšim pogledom na Jadran – stotine tijela u pokretu pod zvjezdanim nebom, u ritmu glazbe koja ne prestaje.
U srcu istočnog Londona, među industrijskim siluetama koje sada pulsiraju novom kulturnom energijom, otvara se novo poglavlje u priči o britanskoj kreativnosti. V&A East Storehouse — najambiciozniji projekt ove vrste na svijetu — dočekao je posebnu gošću: Njezino Kraljevsko Visočanstvo Princeza od Walesa. No, njezina posjeta nije bila tek kurtoazni obilazak. Ovaj put, princeza je preuzela ulogu kustosice i osobno kurirala mini izložbu Makers and Creators, suptilnu, a snažnu posvetu onima čije ruke, mašta i vizije oblikuju našu svakodnevicu — i naš identitet.