Na današnjem rasporedu su dva bloka iz natjecateljskog programa, retrospektivno predstavljanje žirijevke Eve Heller i posebno kurirani program francuskog-australskog filmologa Charlija Hewisona, gosta simpozija Analogni film u digitalnom dobu.
Prvi na programu je filmolog Charlie Hewison, filmski istraživač koji se u svom radu bavi materijalnim filmom, suvremenim fotokemijskim praksama i ekokritikom. U 14 sati predstavit će sedam šarolikih eksperimentalnih filmova koji naglašavaju materijalnost filma i, kako navodi, „putem biokemijskih reakcija stvaraju nove živopisne, tajnovite i hipnotičke oblike pred našim očima“.
Iščezavanje
U 16 sati slijedi retrospektivni program američke filmašice Eve Heller, članice velikog žirija. Predstavit će osam filmova koji su nastajali u više od tri desetljeća stvaralaštva, osam „egzistencijalnih zagonetki“, kako ih naziva, koje nastaju iz nakupljanja slika na (pod)svjesnoj razini.
sol u našoj krvi, u našem znoju, u našim suzama
Treći blok filmova koji se natječu za Grand prix, Ono što ostaje, na rasporedu je u 18 sati. Provodnu temu pet filmova čine raširene i/ali potonule slike kulture, prizori viška i onoga što nastupa nakon kraja predstave. Na razgovoru će nam se pridružiti redatelj filma Životinjama je bolje, Nathan Ghali, redateljica i montažer filma sol u našoj krvi, u našem znoju, u našim suzama, Nastja Säde Rönkkö i Luke Turner, te jedan od redatelja filma Sunce je za mene mrak, Oscar Mangione.
Bosonogi rođendani na neslomljivom staklu
U 20.30 sati gledamo Tamno svjetlo, četvrtu programsku cjelinu iz natjecateljskog programa, u kojoj je okupljeno pet filmova o međuigri i međuovisnosti svjetla i tame, kako u doslovnom smislu, tako i na metaforičkom planu. Nakon projekcije razgovarat ćemo s filmašicom Asako Ujita (Iščezavanje), vizualnom umjetnicom Rebeccom Jane Arthur (Bosonogi rođendani na neslomljivom staklu) i producentima posljednjeg filma Ivana Faktora, Bol, Jelenom Duh i Damirom Čučićem.
Neke večeri naprosto mirišu na more, glazbu i neopisivu lakoću postojanja. Ove subote, u samom srcu Šibenika, jedna takva večer ispisana je glazbenim notama i emocijama koje se ne zaboravljaju. Tvrđava sv. Mihovila — kamena diva s pogledom koji oduzima dah — ugostila je Matiju Cveka i njegov The Funkensteins, a Šibenik je uzvratio najljepšim mogućim prizorom: rasplesanom, raspjevanom i istinski sretnom publikom.
Nakon što je ove godine osvojio publiku na Dori debitantskim nastupom i duetom “Baby Lasagna”, Matt Shaft donosi nešto potpuno drugačije – novu pjesmu jednostavno nazvanu “Ljeto”. No, nemoj da te ime zavara – ovo nije još jedan hit za tulume, zalaske i koktele. Ovo je pjesma za tišinu. Za reset. Za trenutak u kojem si napokon sam sa sobom.
Antonija Šola, kantautorica prepoznatljivog glasa i senzibiliteta, još jednom potvrđuje zašto je već godinama jedna od najvoljenijih glazbenih autorica u regiji. Ovaj je tjedan predstavila spot za pjesmu Čuvaj me, premijerno izvedenu na 17. CMC festivalu u Vodicama, gdje su je publika i kritika dočekali s oduševljenjem.
Ako ste ovih dana prošetali Gornjim gradom, znate o čemu pričamo – plato Gradec ponovno je epicentar dobre hrane, glazbe i ljetne zabave. Baš Naš festival vratio se jači nego ikad prije, a osim odlične atmosfere pod lampicama i DJ ritmova zbog kojih se ostaje do ponoći, ono što ove godine osvaja na prvu definitivno je – hrana.
Nakon što nas je osvojio introspektivnim „Scratch Our Itch“ i zarazno razigranim „Everybody“, kantautor i multiinstrumentalist Srđan Petric donosi treći singl s debitantskog EP-a You Never Know — emotivnu i osobnu pjesmu pod nazivom „Danielino“.
Ljeto je godišnje doba koje traži glazbu s dušom – onu koja te osvaja već na prvo slušanje, poziva na bijeg od svakodnevice i budi najnježnije emocije. Upravo takva je nova pjesma „Tebi pripadam“, kojom se Alen Đuras, jedan od najautentičnijih vokala domaće glazbene scene, vraća na radare glazbenih zaljubljenika.
Zagreb, početak ljeta. Na playlisti preslušavamo Dry Your Eyes, novu pjesmu Filipa Rudana koja nas već na prvo slušanje vodi u drugačiji svemir — mekši, introspektivniji, atmosferičan poput soundtracka za sumrak u velikom gradu. Onog trenutka kad se sve smiri, a emocije krenu govoriti.
Neki glasovi ne prestaju odjekivati – čak ni kada se oko njih sve promijeni. Takav je glas Pere Galića, kultnog frontmena Opće opasnosti, koji nakon emotivnog i glazbeno intenzivnog razdoblja odlučuje napraviti hrabar korak: započinje samostalnu karijeru i predstavlja svoj prvi solo singl Na kraju. I to na način koji je i moćan i ranjiv – točno onakav kakvog ga pamtimo.
Ana Begić Tahiri pojavila se na zagrebačkoj ulici u ležernom, ali promišljeno složenom outfitu koji odmah privlači pažnju - ne zato što je pretjerano dotjeran, već zato što djeluje stvarno i nosivo. Njezin ljetni look spaja nekoliko jakih modnih elemenata, ali ostaje u granicama svakodnevnog, što ga čini zanimljivim primjerom urbane mode s osobnim pečatom.
Neke večeri naprosto mirišu na more, glazbu i neopisivu lakoću postojanja. Ove subote, u samom srcu Šibenika, jedna takva večer ispisana je glazbenim notama i emocijama koje se ne zaboravljaju. Tvrđava sv. Mihovila — kamena diva s pogledom koji oduzima dah — ugostila je Matiju Cveka i njegov The Funkensteins, a Šibenik je uzvratio najljepšim mogućim prizorom: rasplesanom, raspjevanom i istinski sretnom publikom.
Na pješčanoj pozornici ljeta, Tatjana Dragović ponovno je pokazala zašto je sinonim za nenametljivu eleganciju i prirodnu ljepotu. U dva različita kupaća kostima koji laskaju njezinoj vitkoj figuri, prošetala je plažom bez suvišnih stilskih trikova – jednostavno, sigurno i s dozom onog nesvjesnog šarma koji privlači pažnju.
Dubrovačka palača Sponza, nekadašnji dragulj renesansne arhitekture i čuvar bogate povijesti, ponovno je zasjala punim sjajem. Ne samo kao povijesni spomenik, već kao živa umjetnička platforma koja spaja prošlost i sadašnjost. Nakon iscrpne obnove, ovaj prepoznatljivi simbol grada otvorio je svoja vrata izložbi “Iza zidina” akademskog slikara Pietra Bobana – događaju koji je odmah postao kulturni hit Dubrovnika.
Ako ste mislili da je Meghan Markle doživjela svoj najveći javni poraz kad je napustila kraljevsku obitelj – razmislite ponovno. Nova “šamarčina” stigla je iz najviših krugova američke elite, i to ni manje ni više nego od samog Jeffa Bezosa i Lauren Sánchez, koji su je – prema tvrdnjama više izvora – ne samo preskočili pri sastavljanju popisa gostiju za svoje spektakularno vjenčanje, već su eksplicitno tražili da ih se ni ne spominje u istoj rečenici s Harryjem i Meghan.