Fantom objavio ‘Devojku sa tužnim očima’: Pjesmu koja miriše na kasnu noć i izgubljene razgovore
U vremenu kad pop sve češće zvuči predvidljivo, Fantom ponovno izvlači ono što smo gotovo zaboravili – osjećaj da pjesma može imati miris, boju i prizor. Njegov novi singl „Devojka sa tužnim očima“ vraća nas u osamdesete, ali ne kao nostalgični ukras, nego kao podsjetnik da su emocije tada bile jednostavnije, a riječi teže. U tom elektronskom sjaju i melankoličnoj tišini osjeća se grad koji ne spava, ali i čovjek koji je davno prestao tražiti razloge. Fantom ponovno piše glazbu koja ne imitira prošlost, već je pretvara u sadašnjost.
U novom singlu ponovno se prepoznaje njegov rukopis – precizan, atmosferičan i tih. Tekst, glazbu i produkciju potpisuje Petar Wagner, koji iza imena Fantom već godinama gradi vlastiti svemir – onaj u kojem se melodije spajaju s emocijom, a vizualna estetika postaje jednako važna kao i ton. „Devojka sa tužnim očima“ zvuči kao pjesma koju bi netko pustio u zadnjem satu večeri, kad grad postane mekan i ranjiv, a svaka svjetiljka izgleda kao poziv na sjećanje.
Fantom ponovno dokazuje da pop može imati dušu
U svijetu u kojem glazba često zvuči kao algoritam, Fantom podsjeća da pjesma može biti priča. „Devojka sa tužnim očima“ ima sve što je njegovim slušateljima već poznato – miris dima u sobi, tihi puls bubnja i stih koji ostaje i kad pjesma završi. Njegov retro wave synth pop ne oživljava prošlost radi estetike, nego zato što zna da se u prošlosti često skrivala istina.
Njegove pjesme nikada ne pripovijedaju o sreći. One su sjećanja na trenutke kad je ona bila blizu, ali nije ostala. U toj jednostavnosti leži njegova snaga – emocija koja nije patetična, nego suzdržana i stvarna. Kao i raniji singlovi „Katarina“ i „Miris Jadrana“, i „Devojka sa tužnim očima“ otkriva autora koji razumije tišinu jednako dobro kao i zvuk.
Fantomov svijet nije retro iz hira, nego iz potrebe da se emociji vrati dostojanstvo. U njegovim pjesmama melodija diše kao čovjek, a svaka riječ ima težinu koju suvremeni pop rijetko dopušta. I možda se upravo zato, dok slušamo „Devojku sa tužnim očima“, čini da slušamo sebe – one dijelove koji su ostali negdje na rubu neke večeri, iza starih svjetala i neizrečenih rečenica.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
U vremenu kada se glazbena scena često oslanja na prolazne trendove i kratkotrajne hitove, sve je izraženija potreba za izvođačima koji publici nude autentičnost, emociju i priču. Upravo u tom prostoru pojavljuje se Josip Čolić, mladi i obrazovani glazbenik iz Zagreba, koji debitantskim singlom „Iluzije“ najavljuje promišljen i zreo ulazak na regionalnu glazbenu scenu.
Crna Gora službeno je izabrala svoju predstavnicu za Euroviziju 2026., a odluka je pala u završnici nacionalnog izbora Montesong, koji je i ove godine privukao veliku pozornost publike i regionalnih medija. Pobjedu je odnijela Tamara Živković, glazbenica iz Kotora, koja će s pjesmom „Nova zora“ braniti boje svoje zemlje na najvećoj europskoj glazbenoj pozornici.
Opatija je sinoć zablistala u punom blagdanskom sjaju. U elegantnom ambijentu Centra Gervais, pred do posljednjeg mjesta ispunjenom dvoranom, jedna od najcjenjenijih domaćih glazbenica – Nina Badrić – priredila je koncert koji će se još dugo prepričavati. Poseban božićni nastup, održan 22. prosinca u organizaciji Festivala Opatija, publici je donio večer ispunjenu emocijama, vrhunskom glazbom i istinskim blagdanskim ugođajem.
Jedan od najemotivnijih glazbenih trenutaka ovih blagdana stiže tiho, bez reflektora i pozornice, ali s emocijom koja nadilazi prostor, vrijeme i udaljenost.
Od Badnjaka do Nove godine, dvije najljepše lokacije u srcu grada nude bogat program za sve generacije – koncerti, DJ nastupi, klizanje, street food specijaliteti i interaktivne blagdanske aktivnosti.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.