EU Advent ne prestaje iznenađivati: Damir Urban stiže na Europski trg
Advent u Zagrebu i ove godine potvrđuje status jednog od najuzbudljivijih glazbenih programa u regiji. Rijetke su prilike da se karizmatični umjetnici čuju u intimnom, blagdanskom okruženju, a upravo takvo iskustvo priređuje EU Advent. Nakon velikog koncerta u zagrebačkoj Areni, na Europski trg stiže Damir Urban, u petak, 27. prosinca, u ambijent obasjan toplim adventskim svjetlima.
Damir Urban, neumorni istraživač glazbe i umjetnik čiji je put obilježen autorskom hrabrošću i dosljednošću, već više od četiri desetljeća oblikuje regionalnu glazbenu scenu. Od početaka s grupom La Bellona 1984. godine, preko eksplozivnog razdoblja Laufera sredinom osamdesetih, pa do današnjih suradnji s bendom 4, Urban je uvijek birao istinu i umjetničku autentičnost, a ne laganu popularnost. Njegov nastup na Europskom trgu bit će prilika za intimnu glazbenu katarzu, gdje će esencija njegovog stvaralaštva doći do punog izražaja.
No, EU Advent ne staje samo na rock legendama. Glazbena scena preplavit će i elektronički ritmovi pod palicom Ivone Kovačević – Mojo Sound System s posebnim gostovanjem slovenske DJ-ice Dash iz Berlina, renomirane izvođačice na europskim festivalima i pokretačice platforme za nove umjetnike, Pozione d’Amore. Ovaj događaj, planiran za petak, 19. prosinca, donosi spoj lokalnih i međunarodnih elektroničkih zvukova.
Tradicionalni Badnjak donosi glazbenu poslasticu za sve generacije. Alka Vuica izvest će hitove koje je napisala za druge izvođače, dok će Felver zagrijati publiku vrhunskim elektroničkim ritmovima, potvrđujući da EU Advent zna spojiti bezvremensku kvalitetu i suvremeni glazbeni ugođaj.
Kulminacija blagdanskog programa pripada novogodišnjem slavlju uz britanske legende acid jazza i funka, The Brand New Heavies. Bend čiji je zvuk oblikovao globalnu glazbenu scenu tijekom više desetljeća, od tinejdžerskih jam sessiona u Londonu do platinastih albuma, uvest će publiku u Novu godinu s energijom i besprijekornim ritmovima. Uz njih, za DJ pultom će se izmjenjivati Vitamin Disco, Glazbena kuhinja, Bizzo i Phat Phillie, donoseći bogatstvo plesnih stilova od ranog prijepodneva do kasno u noć.
Radno vrijeme EU Adventa prilagođeno je blagdanskom ritmu: od ponedjeljka do četvrtka od 12:00 do 23:00, petkom od 12:00 do 00:00, subotom od 10:00 do 00:00 i nedjeljom od 10:00 do 23:00. Posebni termini vrijede za Badnjak (10:00 – 20:00), Božić (17:00 – 23:00) i Staru godinu (11:00 – 03:00). Detaljan program i satnice redovito se objavljuju na službenoj stranici te društvenim mrežama EU Adventa, a ulaz na sve programe je besplatan.
EU Advent i ove godine potvrđuje svoju misiju – ne dolazi se samo na događaj, već se ondje izlazi, upijajući čaroliju glazbe, blagdanskog ambijenta i nezaboravnih susreta.
Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog bila je ispunjena do posljednjeg mjesta na božićnom koncertu Marije Husar Rimac i Ivane Husar Mlinac. Ulaznice su rasprodane mjesec i pol dana unaprijed, a publika je očito prepoznala da ih očekuje glazbeni događaj izvan uobičajenog. Sestre Husar ponudile su potpuno novo iskustvo zahvaljujući svježim aranžmanima i vrhunskoj produkciji producenta Filipa Gjuda.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Supruga Matea Kovačića na isti je dan proslavila 33. rođendan i drugu godišnjicu svog modnog brenda, prisjetivši se početaka i zahvalivši onima koji je podržavaju.
Slavna glumica i hrvatski galerist pojavili su se na zabavi nakon premijere filma Marty Supreme, gdje su modno usklađeni pružili podršku zvjezdanim prijateljima.
Najava filma Marty Supreme, novog ostvarenja produkcijske kuće A24 u režiji Josha Safdieja, privukla je pažnju javnosti iz neuobičajenog razloga – ne radnjom, ne glumačkom postavom, nego bojom. Točnije, intenzivnom nijansom narančaste koja se posljednjih tjedana sustavno pojavljuje u svim aspektima promocije filma, od crvenih tepiha do marketinških vizuala. Ta boja sada ima i ime: “Marty Supreme Orange”.