Utrku za Zlatna kolica u kategoriji najboljeg međunarodnog dugometražnog filma nastavljaju u srijedu dva sjajna naslova: Divlji dijamant (CineStar 10:30 i 18:30) i Nova godina koja nikad neće stići (CineStar, 13:00 i 21:00). Premijerno prikazan u konkurenciji Festivala u Cannesu, Divlji dijamant, prvijenac francuske redateljice Agathe Riedinger, kroz priču o slavom opsjednutoj tinejdžerici Liane (Malou Khebizi) britki je presjek današnje kulture instant-zvijezda, društvenih mreža i influencera, u kojoj biti viđen znači postojati, a ispunjenost se može postići tek dosezanjem svetoga grala slave.
Nova godina koja nikad neće stići, rumunjskog autora Bogdana Mureșanua, premijerno je prikazan u Veneciji, gdje je ovjenčan s nekoliko priznanja, uključujući nagradu za najbolji film u programu Horizonti. Film je radnjom smješten u sumrak Ceausescuova režima, a prati nekoliko likova čije se sudbine isprepliću u vatrometu tragikomedije zimskih praznika.
Nakon projekcije filma Kad svane dan (Ponovno s nama, CineStar, 18:00) u srijedu u 19:30, u okviru programa Industrija, Masterclass će održati slavni islandski redatelj i scenarist Rúnar Rúnarsson. Na primjerima vlastitih filmova Rúnarsson će govoriti o svom umjetničkom pristupu, izazovima i prednostima dvojne uloge scenarista i redatelja te o ostalim specifičnostima rada na filmu u kontekstu takozvanih malih kinematografija kao što su Island i Hrvatska. Događanje je ostvareno u suradnji s Hrvatskim društvom filmskih djelatnika.
Izvan konkurencije, također u programu Ponovno s nama, u 21 sat u CineStaru se prikazuje Među bogovima. Novi film Vuka Ršumovića, koji se proslavio nagrađivanom dramom o dječaku vuku Ničije dijete (ZFF 2014. – nagrada publike), autentična je priča temeljena na istinitim događajima i ujedno oštra kritika današnjeg društva.
U kinu Kinoteka u 11 sati na rasporedu je novi KinoKino naslov, pustolovni film za djecu Blok 5 u režiji Klemena Dvornika, redatelja jedne od najuspješnijih slovenskih TV serija Jezero, namijenjen uzrastu 10+, a u 18 sati predstavnik britanske kinematografije iz programa Velikih 5, Bijeg redateljice Nore Fingscheidt (System Crashers). Drama o bivšoj ovisnici koja pronalazi utočište na udaljenom otočju u rodnoj Škotskoj nastala je prema istoimenom bestseleru Amy Liptrot, a producirala ju je glavna glumica Saoirse Ronan.
Međunarodna kratkometražna konkurencija i Kockice (Kino Kinoteka, 22:00) uključuje projekcije hrvatskih filmova Jogurt, sok, cigarete Josipa Lukića, A gdje je Nataša? Sanje Milardović te međunarodnih Jelen An Chu, Djeca će biti dobro Sigija Van Roya i Himna kuge kolektiva Ataka 51.
U MSU-u se prikazuju dva naslova iz programa Mreža festivala Jadranske regije. Poplava latvijskog autora Gintsa Zilbalodisa (Away, 2019.), dobitnik nagrade žirija u Annecyju i jedan od pet finalista za Europsku filmsku nagradu u kategoriji dugometražnog animiranog filma, i švedsko-norveški film Hipnoza Ernsta de Geera, crnohumorna satira na račun startup kulture s Herbertom Nordrumom (Najgora osoba na svijetu, ZFF 2021.).
Program Festivali pod reflektorom u Dokukinu KIC od 19 sati donosi izbor kratkih filmova s Međunarodnog festivala kratkometražnog filma Vienna Shorts.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Doktorica Vivian Jurković iz Matulja jedna je od onih stručnjakinja čiji profesionalni put odiše mirnom sigurnošću osobe koja točno zna što želi postići — spojiti medicinsku preciznost, estetsku suptilnost i duboko poštovanje prema prirodnoj ljepoti. Već pri prvom susretu s njenim radom jasno je da je riječ o liječnici koja ne pristupa licu kao površini, nego kao priči koju treba razumjeti, njegovati i pažljivo oblikovati. U ordinaciji koju je izgradila s istančanim osjećajem za detalj stvorila je okruženje u kojem se pacijenti osjećaju sigurno, saslušano i istinski zbrinuto. Godine usavršavanja u području neinvazivnih estetskih tretmana donijele su joj reputaciju jedne od najpouzdanijih stručnjakinja za suptilne, prirodne transformacije koje ističu, a ne mijenjaju osobu.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.