Nova pjesma „Buđenje“ koju predstavlja Publica je kronika jednog dugog, emotivnog i stvaralačkog procesa, a njezin autor, Marko Šestić Sheki, skladao je prve note ove pjesme prije više od desetljeća, no tek je kroz godine prošla brojne transformacije kako bi postala ono što je danas.
Krešimir Čižmek prvi je put čuo pjesmu u njezinoj ranoj fazi, klavirski uvod, kitica, pre-chorus i nedovršeni refren koji je bio potpuno drugačiji od sadašnjeg. Ta nedovršenost nije ga odvratila, već ga je inspirirala. “Ako ju nitko drugi ne realizira, ja ću je završiti,” pomislio je tada. Ova početna iskra vodila je Krešimira i njegove suradnike kroz godine izmjena, eksperimentiranja i stvaranja.
Tijekom tih deset godina, Buđenje je prošlo različite verzije, prijedloge i aranžmane. No, ključna prekretnica dogodila se jedne kasne večeri 2018. godine. U opuštenom druženju, pjesma je dobila svoj prepoznatljiv oblik.
Nakon nekoliko neuspjelih pokušaja da pronađu odgovarajući stil, pjesma je konačno došla u ruke Ivana Škunce, koji je s Krešimirom pronašao pravi smjer. Kroz taj proces zadržana je jedna bitna nit – iskrena ljepota u boli i otpuštanju boli, univerzalni motiv s kojim se svatko može poistovjetiti. “Svatko to radi na svoj način, pa smo mi pjesmu oblikovali na svoj,” – ističu autori.
Vizualna priča pjesme „Buđenje“ jednako je intrigantna kao i sama glazba. Nakon nekoliko neuspjelih pokušaja realizacije spota, ključna inspiracija došla je iz argentinskog kratkog filma The Abyss, redatelja Andrésa Aloija. Film istražuje granice između snova i stvarnosti kroz oči mlade programerke koja se suočava s vlastitim fizičkim ograničenjima i unutarnjim borbama.
Koristeći kadrove i motive filma, autori su ispričali vlastitu verziju priče. Spot za „Buđenje“ zaranja u emocionalni svijet izgubljenosti. Kroz kombinaciju poetskih vizuala i snažne glazbene poruke, postavlja se pitanje: treba li se probuditi i suočiti sa stvarnošću ili nastaviti lutati granicom između snova i jave?
Kroz stihove kao što su “Probudi me iz ružnog sna, nek bude kao nekada” i moćan refren koji govori o traženju riječi koje otvaraju kraj, „Buđenje“ donosi osjećaj tuge, nade i oslobađanja. Upravo ta dualnost čini pjesmu posebnom, a istovremeno ranjivom i snažnom.
Danas, nakon godina rada i traganja, pjesma je konačno zaživjela u svom punom sjaju, postajući ne samo glazbeni komad već i emocionalno putovanje za svakog tko ju čuje. „Buđenje“ nije samo pjesma, ona je podsjetnik na tanku granicu između snova i stvarnosti, između gubitka i pronalaska sebe.
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Postoji nešto gotovo meditativno u darivanju biljke – osobito one koja je u isto vrijeme i skulptura, i dizajnerski predmet, i živi podsjetnik na pažnju koju ste nekome posvetili. Upravo zato posljednjih godina sve više kreativnih duša otkriva ljepotu kokedama, delikatnih zelenih kugli omotanih mahovinom koje izgledaju kao da lebde između prirode i umjetnosti.
Nakon gotovo tisuću dana šutnje, potresa i dugotrajnih radova, jedan od najintimnijih prostora hrvatske kulturne baštine ponovno će oživjeti: Atelijer Meštrović sredinom prosinca otvara svoja vrata s novim stalnim postavom, promišljenim s iznimnom pažnjom i dubokim poštovanjem prema životu i djelu Ivana Meštrovića.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.