Nova pjesma „Buđenje“ koju predstavlja Publica je kronika jednog dugog, emotivnog i stvaralačkog procesa, a njezin autor, Marko Šestić Sheki, skladao je prve note ove pjesme prije više od desetljeća, no tek je kroz godine prošla brojne transformacije kako bi postala ono što je danas.
Krešimir Čižmek prvi je put čuo pjesmu u njezinoj ranoj fazi, klavirski uvod, kitica, pre-chorus i nedovršeni refren koji je bio potpuno drugačiji od sadašnjeg. Ta nedovršenost nije ga odvratila, već ga je inspirirala. “Ako ju nitko drugi ne realizira, ja ću je završiti,” pomislio je tada. Ova početna iskra vodila je Krešimira i njegove suradnike kroz godine izmjena, eksperimentiranja i stvaranja.
Tijekom tih deset godina, Buđenje je prošlo različite verzije, prijedloge i aranžmane. No, ključna prekretnica dogodila se jedne kasne večeri 2018. godine. U opuštenom druženju, pjesma je dobila svoj prepoznatljiv oblik.
Nakon nekoliko neuspjelih pokušaja da pronađu odgovarajući stil, pjesma je konačno došla u ruke Ivana Škunce, koji je s Krešimirom pronašao pravi smjer. Kroz taj proces zadržana je jedna bitna nit – iskrena ljepota u boli i otpuštanju boli, univerzalni motiv s kojim se svatko može poistovjetiti. “Svatko to radi na svoj način, pa smo mi pjesmu oblikovali na svoj,” – ističu autori.
Vizualna priča pjesme „Buđenje“ jednako je intrigantna kao i sama glazba. Nakon nekoliko neuspjelih pokušaja realizacije spota, ključna inspiracija došla je iz argentinskog kratkog filma The Abyss, redatelja Andrésa Aloija. Film istražuje granice između snova i stvarnosti kroz oči mlade programerke koja se suočava s vlastitim fizičkim ograničenjima i unutarnjim borbama.
Koristeći kadrove i motive filma, autori su ispričali vlastitu verziju priče. Spot za „Buđenje“ zaranja u emocionalni svijet izgubljenosti. Kroz kombinaciju poetskih vizuala i snažne glazbene poruke, postavlja se pitanje: treba li se probuditi i suočiti sa stvarnošću ili nastaviti lutati granicom između snova i jave?
Kroz stihove kao što su “Probudi me iz ružnog sna, nek bude kao nekada” i moćan refren koji govori o traženju riječi koje otvaraju kraj, „Buđenje“ donosi osjećaj tuge, nade i oslobađanja. Upravo ta dualnost čini pjesmu posebnom, a istovremeno ranjivom i snažnom.
Danas, nakon godina rada i traganja, pjesma je konačno zaživjela u svom punom sjaju, postajući ne samo glazbeni komad već i emocionalno putovanje za svakog tko ju čuje. „Buđenje“ nije samo pjesma, ona je podsjetnik na tanku granicu između snova i stvarnosti, između gubitka i pronalaska sebe.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Pjevačica Feminnema otvoreno je progovorila o vjeri, obitelji i društvenim temama, a njezine objave izazvale su podijeljene reakcije na društvenim mrežama.
Trajno isključenje Dalibora Matanića iz DHFR-a mnogi već nazivaju presedanom u domaćoj filmskoj industriji, ali i jasnom porukom o nultoj toleranciji prema nasilju i zloupotrebi moći u profesionalnom okruženju.