Baby Lasagna godinu dana nakon „Catch me if you can“ ulazi u najposebniju glazbenu fazu
Prije točno godinu dana, 15. studenog, iz zvučnika je prvi put odjeknula „Catch Me If You Can“ – pjesma koja je, osim što se zacementirala na našim playlistama kao jedan od onih ‘neuhvatljivih hitova koji se ipak brzo uvuku pod kožu’, poslala i jasnu poruku: budi drukčiji, budi svoj. Bila je to iskra koja je obilježila početak nove glazbene priče, ali i osobne ere jednog od najistaknutijih suvremenih hrvatskih izvođača.
Danas, godinu dana kasnije, Baby Lasagna i dalje ostaje neuhvatljiv – ali na najbolji mogući način. Dok se još sliježu dojmovi europske turneje, sprema spektakl koji će njegovu glazbu pretvoriti u nešto potpuno novo, raskošnije i emotivnije: dvostruki Red Bull Symphonic koncert u zagrebačkom HNK 2. Rasprodani koncerti u kojima će mu se pridružiti orkestar Maka Murtića najavljuju iskustvo koje nadilazi klasičnu koncertnu formu i prelazi u područje filmske grandioznosti.
Podsjetnik na početak: album koji je sve rastrgao
Ususret koncertima idealno je vratiti se njegovom debitantskom albumu „DMNS & MOSQUITOES”, izdanju koje je u 14 pjesama objedinilo sve ono što Baby Lasagnu čini jedinstvenim: žanrovsku razigranost, neopisivu količinu energije, dozu autoironije i neočekivanu emotivnost.
Od „Rim Tim Tagi Dim“ — koja je iz hit-statusa prerasla u fenomen — preko „and I“, „Biggie Boom Boom“, „IG Boy“, „Stress“ pa do naslovne „DMNS & MOSQUITOES“, album funkcionira poput mozaika koji otkriva različite slojeve osobnosti: buntovnost, ranjivost, humor i nevjerojatnu kreativnost. Inspiriran žestinom Rammsteina, plesnom eksplozivnošću Electric Callboyja i narativnošću Twenty One Pilotsa, Lasagna je stvorio zvuk koji se ne uspoređuje ni s kim, ali svejedno nekako zvuči – domaće.
„Nit vodilja je da trebamo biti ponosni na svoju viziju, na to što radimo i ono što jesmo“, rekao je Marko Purišić u povodu objave pjesme „Catch Me If You Can“, koju je oblikovao zajedno s bratom Martinom, važnim dijelom cijele Lasagna-priče.
Simfonija koja pomiče granice
Red Bull Symphonic projekt u Zagrebu bit će prvi takav u Hrvatskoj – i sve upućuje na to da će biti nezaboravan. Baby Lasagnin prepoznatljivi zvuk spojit će se s raskošnom orkestracijom, stvarajući novu dimenziju njegovih pjesama. Organizatori projekt opisuju kao „neočekivano glazbeno iskustvo u intimnoj atmosferi tek otvorenog HNK 2“, uz obećanje da će ovaj spoj modernog i klasičnog otkriti potpuno novi sjaj pjesama koje već znamo napamet.
Drugim riječima: čak i ako ste mislili da znate kako „Rim Tim Tagi Dim“ zvuči – pripremite se za iznenađenje.
Godina koja ga je lansirala među najutjecajnije
Da je Baby Lasagna postao kulturni moment, a ne samo glazbenik, potvrđuju i brojne nagrade. Njemu su 2024. i 2025. godinu obilježili Porini – njih čak četiri: Pjesma godine, Novi izvođač godine, Najbolja muška vokalna izvedba i Najbolji video broj. „Rim Tim Tagi Dim“ bila je najemitiranija pjesma u zemlji, eksplodirala je na Spotifyju, osvojila publiku na Euroviziji i rasprodala koncertne dvorane diljem Europe.
Fizičko izdanje albuma odmah je bilo rasprodano. Digitalno i dalje živi svoj život, ali činjenica da se tražio i u fizičkom obliku govori jedno: publika želi dio te priče imati u rukama, na polici, u svom ritmu.
I dalje svoj — i nikad glasniji
Godinu dana od poruke „napravi to, ali drugačije“ Baby Lasagna ostaje vjeran toj filozofiji. Svaki novi projekt djeluje kao korak izvan zone komfora, ali je ujedno i logičan nastavak njegova umjetničkog puta.
Dvostruki koncertni spektakl s orkestrom logičan je kulminacijski trenutak: simbol svega što je dosad gradio i pokazatelj smjera u kojem se kreće. Grandiozno, emotivno, neobično – i, najvažnije, autentično.
A možda je baš zato postao nova hrvatska glazbena ikona. Jer, kako je poručio još na početku: „Ono što jesi – najviše se računa.“
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
U vremenu kada se glazbena scena često oslanja na prolazne trendove i kratkotrajne hitove, sve je izraženija potreba za izvođačima koji publici nude autentičnost, emociju i priču. Upravo u tom prostoru pojavljuje se Josip Čolić, mladi i obrazovani glazbenik iz Zagreba, koji debitantskim singlom „Iluzije“ najavljuje promišljen i zreo ulazak na regionalnu glazbenu scenu.
Crna Gora službeno je izabrala svoju predstavnicu za Euroviziju 2026., a odluka je pala u završnici nacionalnog izbora Montesong, koji je i ove godine privukao veliku pozornost publike i regionalnih medija. Pobjedu je odnijela Tamara Živković, glazbenica iz Kotora, koja će s pjesmom „Nova zora“ braniti boje svoje zemlje na najvećoj europskoj glazbenoj pozornici.
Opatija je sinoć zablistala u punom blagdanskom sjaju. U elegantnom ambijentu Centra Gervais, pred do posljednjeg mjesta ispunjenom dvoranom, jedna od najcjenjenijih domaćih glazbenica – Nina Badrić – priredila je koncert koji će se još dugo prepričavati. Poseban božićni nastup, održan 22. prosinca u organizaciji Festivala Opatija, publici je donio večer ispunjenu emocijama, vrhunskom glazbom i istinskim blagdanskim ugođajem.
Jedan od najemotivnijih glazbenih trenutaka ovih blagdana stiže tiho, bez reflektora i pozornice, ali s emocijom koja nadilazi prostor, vrijeme i udaljenost.
Od Badnjaka do Nove godine, dvije najljepše lokacije u srcu grada nude bogat program za sve generacije – koncerti, DJ nastupi, klizanje, street food specijaliteti i interaktivne blagdanske aktivnosti.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.