Ana Marija Šir i Ella: kada se osamdesete i devedesete susretnu u pjesmi Meso o meso
Nakon što je debitantskim singlom Moj tajni lutkar privukla pažnju publike i kritike, violistica i akademska glazbenica Ana Marija Šir nastavlja svoj autorski projekt Šir – ovog puta u zanimljivoj i neočekivanoj suradnji s glazbenom ikonom devedesetih, Ellom Jantoš. Rezultat tog spoja je pjesma upečatljivog naslova Meso o meso, koja donosi nostalgičnu, ali svježu posvetu osamdesetima i synthpop estetici.
„Jako volim osamdesete i synthpop, a Denis Špičić napisao je tekst koji se savršeno uklopio u ono što sam zamislila. U jednom razgovoru nam je oboma Ella pala na pamet – i to je bilo to“, otkriva Ana Marija.
Iako dolaze iz različitih glazbenih epoha, Šir i Ella našle su zajednički jezik gotovo trenutno. „Ana Marija mi je pristupila preko društvenih mreža i odmah smo kliknule. Mislim da su ovakve suradnje jako važne i stimulativne“, ističe Ella.
Ana Marija dodaje kako ju je posebno oduševila Ellina jednostavnost i neposrednost: „Nevjerojatno je da je žena koja je bila idol i ikona devedesetih toliko otvorena i ugodna za suradnju. Sve smo dogovarale brzo, lako i bezbolno.“
Singl Meso o meso nastao je na sasvim drugačiji način od očekivanog – sniman je u kuhinji, bez velikih studijskih produkcija, u istom duhu kao i Anin prvi singl. Miks i master povjereni su njezinom životnom partneru Igoru Pauku, dok je video spot režirala sama glazbenica, inspirirana motivima umjetnice Maye Beus.
Za Anu Mariju, koja uz bogatu glazbenu karijeru u Hrvatskom narodnom kazalištu i majčinstvo troje djece već niz godina surađuje s imenima poput Natali Dizdar, Kids from the Sky i Detective Jones, projekt Šir predstavlja posebno stvaralačko utočište. Ovaj put riječ je o spoju osobne autorske vizije i suradnji s pjevačicama koje joj imaju posebno značenje.
„Meso o meso je za mene pjesma o trenucima koji su sirovi, stvarni i nefiltrirani. Kao život – i kao naša kuhinja u kojoj je sve nastalo“, zaključuje Ana Marija.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
U vremenu kada se glazbena scena često oslanja na prolazne trendove i kratkotrajne hitove, sve je izraženija potreba za izvođačima koji publici nude autentičnost, emociju i priču. Upravo u tom prostoru pojavljuje se Josip Čolić, mladi i obrazovani glazbenik iz Zagreba, koji debitantskim singlom „Iluzije“ najavljuje promišljen i zreo ulazak na regionalnu glazbenu scenu.
Crna Gora službeno je izabrala svoju predstavnicu za Euroviziju 2026., a odluka je pala u završnici nacionalnog izbora Montesong, koji je i ove godine privukao veliku pozornost publike i regionalnih medija. Pobjedu je odnijela Tamara Živković, glazbenica iz Kotora, koja će s pjesmom „Nova zora“ braniti boje svoje zemlje na najvećoj europskoj glazbenoj pozornici.
Opatija je sinoć zablistala u punom blagdanskom sjaju. U elegantnom ambijentu Centra Gervais, pred do posljednjeg mjesta ispunjenom dvoranom, jedna od najcjenjenijih domaćih glazbenica – Nina Badrić – priredila je koncert koji će se još dugo prepričavati. Poseban božićni nastup, održan 22. prosinca u organizaciji Festivala Opatija, publici je donio večer ispunjenu emocijama, vrhunskom glazbom i istinskim blagdanskim ugođajem.
Jedan od najemotivnijih glazbenih trenutaka ovih blagdana stiže tiho, bez reflektora i pozornice, ali s emocijom koja nadilazi prostor, vrijeme i udaljenost.
Od Badnjaka do Nove godine, dvije najljepše lokacije u srcu grada nude bogat program za sve generacije – koncerti, DJ nastupi, klizanje, street food specijaliteti i interaktivne blagdanske aktivnosti.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.