U sklopu programa Lisinski srijedom zagrebačka publika imat će priliku 5. studenoga upoznati iznimnog kurdskog umjetnika Alija Doğana Gönültaşa, ambasadora glazbe, arheologa i filmologa koji glazbom čuva povijest i identitet svojeg naroda.
Rođen u brdskom kraju istočne Anadolije, gdje je glazba temelj očuvanja povijesti, tradicije i kulture, taj branitelj kulturne, jezične i duhovne baštine svoje regije još je kao dječak pokazao veliku muzikalnost. Svoj je pjevački, svirački i skladateljski dar produbio istraživanjima usmene povijesti, kulture, glazbe i jezika manjina, osluškujući starije i bilježeći njihove priče te radom na glazbenim aranžmanima.
Njegova je glazba kolaž različitih kultura – posebno nomadsko i hipnotičko iskustvo koje njegov očaravajući glas i snolike melodije pretvaraju u transcendentni doživljaj. Njegujući stilove poput kurdskog narodnog plesa govend te nepogrešivim izborom tradicionalnih glazbala i ritmičkih valova, taj umjetnik „potpuno privlačne osobnosti“, kako navodi glazbena kritika, „svojim dubinskim ritmičkim putovanjem hvata naše srce i miluje ga s pažnjom i znanjem budeći slojeve kulturnog božanstva i grleći cijelo njegovo stanovništvo“.
Gönültaş pjeva na peterima jezicima, a diplomirao je na odjelima za arheologiju te za radio, televiziju i film. Profesionalnu glazbenu karijeru započeo je u post-rock eksperimentalnom sastavu Ze Tijê, koji je snimio dva albuma i održao stotine koncerata u Turskoj. Nakon toga posvetio se kurdskoj glazbi i više od deset godina istraživao je povijest i glazbeno nasljeđe regije iz koje potječe njegova obitelj.
Rezultat tog rada, vrijednog i u etnomuzikološkom smislu, bio je fantastično dočekan i naknadno reizdan album Kiğı, naslovljen po Alijevu rodnom mjestu. Album su redom hvalili nebrojeni svjetski glazbeni kritičari zbog emocionalno snažnih izvedbi i autentičnog zvuka anadolsko-mezopotamskog podneblja. Za njegov glas ustvrdili su da „otima pozornost“ i da je ponekad „poput vapaja iz srca, a ponekad oslobađajući i radostan“.
Album je osvojio vrhove top-ljestvica i Njemačku nagradu glazbenih kritičara u kategoriji tradicionalne etnoglazbe, a jednak uspjeh postigao je njegov nasljednik, album Keyeyî 2024. godine. Gönültaşa su s oduševljenjem dočekale sve važne europske pozornice i najcjenjeniji svjetski festivali, a prošle je godine nastupio u službenom programu WOMEX-a, najveće svjetske konferencije i sajma posvećenog globalnom zvuku, čime je potvrdio ugled jednog od najvažnijih predstavnika suvremene etnoscene.
Uz bogatu koncertnu karijeru, djeluje i kao aranžer, producent i skladatelj filmske glazbe, vodi radionice o glazbi istočne Anadolije te je uređivao, vodio i producirao emisije posvećene manje poznatim glazbenim žanrovima na turskoj televiziji.
Na koncertima najčešće svira kurdski tradicionalni instrument tembur i akustičnu gitaru, a 5. studenoga u Lisinskom će ga pratiti udaraljkaš Ali Kutlutürk i klarinetist Fırat Çakılcı, izvrsni glazbenici s kojima dijeli strast prema glazbenoj tradiciji.
Ne propustite ekskluzivnu priliku za jedinstven doživljaj koji stvaraju Alijev glas posebne emotivnosti te privlačne melodije i instrumenti, zbog kojih kritičari diljem svijeta zaključuju da „svijetu treba više ljudi poput Alija Doğana Gönültaşa!“
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Na Dori ne zablistaju samo izvođači — iza svake pjesme stoji cijeli mali svemir kreativaca koji su je napisali, skladali, oblikovali i udahnuli joj specifičan karakter.
HRT-ov stručni žiri, u sastavu eminentnih glazbenika i medijskih stručnjaka, odabrao je 24 finalista među rekordnim brojem prijava na Doru 2026. Broj prijavljenih pjesama i ove godine potvrđuje iznimno veliki interes za sudjelovanjem na najvećem glazbeno - scenskom spektaklu Hrvatske radiotelevizije. Na natječaj je pristigla 251 prijava.
Postoji nešto posebno u trenucima kada izvođač odluči ogoliti svoj zvuk, stati pred publiku bez slojeva produkcije i – doslovno – udahnuti novo lice pjesmama koje već znamo napamet. Upravo to će se dogoditi 17. prosinca, kada će jedan od najutjecajnijih imena domaće trap scene, Hiljson Mandela, po prvi put stati na pozornicu Kluba Sax s potpuno akustičnim setom, podržan novim live bendom MUNGO$i.
Mladi glazbenik Tomislav Marić ToMa ovih je blagdana pripremio posebno iznenađenje za svoju publiku – novu božićnu pjesmu “Božić je”, toplu i emotivnu skladbu koja već na prvo slušanje budi osjećaje zajedništva, radosti i blage melankolije, karakteristične za ovo najljepše doba godine.
Dvadeset godina nakon što su svojim nastupom uzdrmali pulski Amfiteatar, rock shock sastav Marilyn Manson ponovno se vraća u Hrvatsku, ne ostavljajući prostora za ravnodušnost. Ovaj glazbeno scenski fenomen već desetljećima izaziva fascinaciju, a u Arenu Zagreb stiže 16. srpnja 2026. u sklopu turneje “One Assassination Under God”. Ulaznice su u prodaji od petka, 5. prosinca, u sustava Eventima.
U trenutku kada se gradovi obavijaju svjetlosnim zlatom, a zrak postaje mekši, gotovo opipljiv od očekivanja, Filip Dizdar vraća se na glazbenu scenu s pjesmom koja u sebi nosi toplinu zatvorenog kruga obitelji i nostalgičan miris blagdanske noći. Njegova nova božićna pjesma „Ovaj Božić“ nije tek još jedan sezonski naslov — ona je intimna, pažljivo građena priča koja označava njegov povratak nakon duže diskografske pauze, ali i početak novog stvaralačkog ciklusa.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.