Festival 25 FPS održava se od 24. do 28. rujna 2024. u zagrebačkom kinu Kinoteka, a posebni programi planirani su za prikazivanje u Rijeci, 3. i 4. listopada te u Splitu, 30. i 31. listopada. Pet festivalskih dana u Zagrebu ispunit će šest programskih blokova s 26 eksperimentalnih filmova u natjecateljskoj sekciji te snažni popratni filmski i radionički program.
Za festivalsko otvorenje u 20:30 h prikazat će se četiri filmska naslova u okviru prvog bloka konkurentskog programa pod nazivom Blizu, nadomak, a koje povezuje vizualna zamišljenost i spekulativnost, širenje prema alternativnoj stvarnosti. Komarci antropologinje, filmašice i aktivistice Susane Ojede u središte postavlja neumoljive prijenosnike bolesti i ritualnu ceremoniju kojom se otkriva preporođena budućnost, a vizualno bučni Električni poljubac video-umjetnika Rainera Kohlbergera domišlja svijet u kojem je svijest čovječanstva povezana u jednu neuronsku mrežu. Haydar Taştan u snovitom filmu Ruzname izvlači neprisvojene uspomene i stapa ih u neočekivano putovanje, a festivalski laureat Jorge Jácome u filmu Gljive prati svojevrsnog Robin Hooda koji traga za čarobnim gljivama i distribuira ih potrebitima.
Zašij ruševinu
Na razgovoru nakon projekcije pridružit će se redateljica Susana Ojeda i njezin direktor fotografije te animator Hubert Marz te redatelj Haydar Taştan.
Lov na zmajice
Prije samog otvorenja, u 18 sati, prikazat će se Refleksi, program posvećen isključivo hrvatskoj eksperimentalnoj sceni. Ove godine on okuplja šest filmova različitih pristupa i tema, objedinjenih u želji za izazivanjem granica filmskog jezika u svrhu konstrukcije priče. Projekciji će nazočiti redateljica Sandra Sterle i redatelj Dan Oki, vizualna umjetnica i filmašica Željka Blakšić (Gita Blak), multimedijalna umjetnica Ivana Ognjanovac i dizajnerica te redateljica Nina Bačun kako bi predstavili svoje filmove. U programu su i filmovi umjetnice i fotografkinje Petre Mrše i vizualnog umjetnika Marka Gutića Mižimakova.
Komarci
Ulaz na sve festivalske programe je besplatan, uz obvezno preuzimanje ulaznica na blagajni kina koja se otvara sat vremena prije prve projekcije.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.