18 trenutaka koji su obilježili weekend – Osnivači otkrivaju uspomene koje se ne zaboravljaju
Kad se govori o Weekendu, nemoguće je izbjeći imena Tome Ricova i Borisa Kovačeka – vizionara koji su prije 18 godina u Rovinju zapalili iskru festivala koji je prerastao u najvažniji medijski i komunikacijski događaj regije. Njihova ideja, rođena sasvim slučajno uz kavu, danas je sinonim za inspiraciju, networking, glazbu i nezaboravne trenutke koji se prepričavaju još dugo nakon što se reflektori ugase.
„Prvi Weekend nikad neću zaboraviti“, kaže Boris. „Ljudi nisu znali što ih čeka, a kad su ušli u staru tvornicu i vidjeli scenografiju, njihova lica su rekla sve. Taj wow efekt bio je najveća nagrada.“ Upravo takvi trenuci oblikovali su festivalsku priču koja danas slavi punoljetnost.
Ricov i Kovaček prisjećaju se svojih najdražih 18 trenutaka – od predavanja koja su izgledala kao mini Davos, do povijesnog susreta ravnatelja HRT-a i RTS-a, preko provokativnih panela na kojima su klinci odraslima poručili „prestanite biti dosadni“, pa sve do koncerata koji su postali katarza publike.
Za Tomu je nezaboravan nastup Novih fosila nakon pandemije: „Ljudi su plakali i pjevali, to je bila čista emocija.“ Borisu pak u sjećanju ostaje koncert Dubioze kolektiv – tada još nepoznatog benda koji će ubrzo postati svjetska atrakcija. Glazba, kažu, nije samo pratnja, već duša Weekenda.
I Rovinj ima ključnu ulogu – grad koji je festival prihvatio kao svoj. „Nikad neću zaboraviti trenutak kada mi je vlasnik restorana Rio na rivi nazdravio za Weekend. Tada sam znao da Rovinj stoji uz nas“, prisjeća se Boris.
No, Weekend nije samo pozornica i svjetla reflektora. To su i improvizirani tulumi, prijateljstva koja se rađaju iza scene, šale koje postaju legende i ritualno nazdravljanje pjenušcem kad sve završi. „Naš najdraži trenutak uvijek je isti – kad nakon festivala sjednemo, priznamo si što nismo napravili najbolje i onda proslavimo jer znamo da smo opet napravili nešto veliko“, složni su Tomo i Boris.
Punoljetni Weekend donosi i nova uzbuđenja – 17. i 18. trenutak još se ispisuju. „Za 17. čekamo ovogodišnji festival, a 18. ćemo otkriti tek kad završi. Ali jedno garantiram – bit će najjači do sada“, kaže Boris.
Weekend je tako postao puno više od konferencije – on je iskustvo koje oblikuje generacije, spaja ljude i stvara uspomene koje traju. A ove godine, Rovinj i cijela regija svjedoče još jednom nezaboravnom poglavlju.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.