Serija Ripley od četvrtka je dostupna na Netflixu, a čini se da streaming servis ima novi hit. Ono što je mnoge iznenadilo je to što je serija snimljena u crno-bijeloj tehnici.
Serija je inspirirana romanom Patricije Highsmith iz 1955. “Talentirani gospodin Ripley“, po kojem je već 1999. snimljen film s Mattom Damonom u glavnoj ulozi.
Ovo je kratka radnja serije: Toma Ripleyja (Andrew Scott), prevaranta koji ranih 1960-ih djeluje u New Yorku, angažirao je jedan bogataš da otputuje u Italiju kako bi pokušao uvjeriti njegova sina (Johnny Flynn) da se vrati kući. Tomovo prihvaćanje posla prvi je korak u složen život pun prijevara i ubojstava.
Autor je objasnio zašto je htio da serija Ripley bude crno-bijela
Showrunner serije Steve Zaillianobjasnio je svoj izbor: “Kada je Patricia to napisala, da je tada zamislila da se po tome napravi film, bio bi crno-bijeli. Naslovnica te knjige koju sam imao bila je crno-bijela, tako da sam, dok sam je čitao, zamišljao radnju u crno-bijelom.”
“Također sam osjećao da je ova priča – ona koju je ona ispričala, ona koju sam ja želio ispričati – prilično zlokobna i prilično mračna. Jednostavno nisam mogao zamisliti da se to događa u prekrasnom talijanskom okruženju s jarko plavim nebom i šarenom odjećom i sličnim stvarima,” dodao je.
I glavnom je glumcu drago da je serija Ripley crno-bijela
Andrew Scott, koji glumi glavnu ulogu, dodao je: “Mislim da je veliko postignuće ove verzije priče to što uči publiku da gledaju seriju“, rekao je Scott.
„Živimo u doba televizije — ne samo televizije nego i društvenih medija — gdje sve morate reći jako brzo, i to morate reći u 15 znakova ili manje, i morate nastaviti s tim, ljudi su opsjednuti time. Ali kada čitate roman, možete istinski uživati u opisu nečega dužeg od pet ili šest stranica. Ono što volim je to što ponekad koračanje može biti vrlo brzo, ali ponekad možemo biti stvarno uronjeni u nešto. Mislim da je to pravi užitak za publiku. I tako, znajući da se crno-bijela priroda kinematografije na neki način slaže s ritmom i tonom serije, također znači da nam kao glumcima dopušta da jednostavno uronimo u priču.”
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.
Dokumentarni film redateljskog dvojca Biljane Tutorov i Petra Glomazića, nastao uz hrvatsku kreativnu i produkcijsku podršku, uvršten je u prestižni World Cinema Documentary Competition, donoseći globalnoj publici intimnu i borbenu priču majke i kćeri koje čuvaju svoju planinu i identitet.
Serijal Apetitlih, koji već tri nedjelje na HRT1 u 16:50 vodi gledatelje na kulinarsko putovanje kroz povijest i okuse, postao je jedno od najugodnijih televizijskih iznenađenja sezone. Reakcije publike jasno pokazuju da su autori pogodili savršenu mjeru između edukativnog i zabavnog sadržaja. Od putovanja vlakom nekadašnjim rutama Austro-Ugarske, do mirisa tradicionalnih jela koja se prenose generacijama, serijal uspijeva istodobno probuditi nostalgiju i inspirirati gledatelje da sami zavire u stare kuharice svojih baka.
83. izdanje Zlatnih globusa donosi najveći broj nominacija za film One Battle After Another, ulazak vampira u utrku za prestižne nagrade i - po prvi put u povijesti - posebnu kategoriju za podcaste.
Pjevačica Feminnema otvoreno je progovorila o vjeri, obitelji i društvenim temama, a njezine objave izazvale su podijeljene reakcije na društvenim mrežama.
Trajno isključenje Dalibora Matanića iz DHFR-a mnogi već nazivaju presedanom u domaćoj filmskoj industriji, ali i jasnom porukom o nultoj toleranciji prema nasilju i zloupotrebi moći u profesionalnom okruženju.