James Foley, ugledni američki filmski redatelj poznat po radu na filmu Glengarry Glen Ross te seriji House of Cards, preminuo je u 71. godini života. Foley je mirno preminuo u snu početkom tjedna, potvrdio je njegov glasnogovornik. Prošle godine dijagnosticiran mu je tumor na mozgu. Rođen 28. prosinca 1953. u Brooklynu, Foley je redateljsku karijeru započeo 1984. godine filmom Reckless. Već 1986. režirao je nekoliko glazbenih spotova za Madonnu, uključujući Papa Don’t Preach, Live To Tell i True Blue.
Njegov film At Close Range sa Seanom Pennom i Christopherom Walkenom dobio je značajne pohvale, a kasnije je režirao i film Who’s That Girl s Madonnom koji, iako komercijalno neuspješan, nije zaustavio njegovu karijeru. Vrhunac karijere dosegnuo je 1992. godine režirajući hvaljeni film Glengarry Glen Ross, u kojem su glumili Al Pacino, Jack Lemmon i Alec Baldwin. Pacino je za tu ulogu osvojio Zlatni globus. Foley je također režirao dva nastavka popularne trilogije Pedeset nijansi sive: Pedeset nijansi mračniji i Pedeset nijansi slobodniji (2018), oba s Dakotom Johnson i Jamiejem Dornanom.
Radio je i na televiziji – režirao je 12 epizoda Netflixove serije House of Cards, kao i jednu epizodu kultne serije Twin Peaks. Među ostalim projektima ističe se i triler Perfect Stranger s Halle Berry te film Confidence s Edwardom Burnsom, Dustinom Hoffmanom i Rachel Weisz. Filmski svijet oprostio se od redatelja koji je kroz desetljeća rada ostavio dubok trag u industriji.
Dokumentarni film redateljskog dvojca Biljane Tutorov i Petra Glomazića, nastao uz hrvatsku kreativnu i produkcijsku podršku, uvršten je u prestižni World Cinema Documentary Competition, donoseći globalnoj publici intimnu i borbenu priču majke i kćeri koje čuvaju svoju planinu i identitet.
Serijal Apetitlih, koji već tri nedjelje na HRT1 u 16:50 vodi gledatelje na kulinarsko putovanje kroz povijest i okuse, postao je jedno od najugodnijih televizijskih iznenađenja sezone. Reakcije publike jasno pokazuju da su autori pogodili savršenu mjeru između edukativnog i zabavnog sadržaja. Od putovanja vlakom nekadašnjim rutama Austro-Ugarske, do mirisa tradicionalnih jela koja se prenose generacijama, serijal uspijeva istodobno probuditi nostalgiju i inspirirati gledatelje da sami zavire u stare kuharice svojih baka.
83. izdanje Zlatnih globusa donosi najveći broj nominacija za film One Battle After Another, ulazak vampira u utrku za prestižne nagrade i - po prvi put u povijesti - posebnu kategoriju za podcaste.
HBO je, tijekom glamurozne prezentacije za medije u užurbanoj i uvijek inspirativnoj atmosferi New Yorka, službeno najavio vijest koja je uzbudila obožavatelje diljem svijeta, potvrdivši da franšiza „Igra prijestolja“ ulazi u svoju najsnažniju razvojnu fazu do sada, jer će dvije velike serije iz Westerosa dobiti nove sezone svake godine sve do 2028., tako da se publika može pripremiti na kontinuirani povratak u ovaj mračno-epski svemir koji i dalje oblikuje suvremenu televiziju.
Modni svijet ponovno bruji – Miranda Priestly se vraća! Nakon gotovo dva desetljeća, Meryl Streep i Anne Hathaway ponovno su zajedno na velikom platnu u nastavku filma Vrag nosi Pradu. Prvi teaser koji je upravo objavio 20th Century Studios pokazuje trenutak koji je već zaludio internet: Miranda i Andy susreću se u dizalu, a Streep u svojem prepoznatljivom stilu izgovara legendarno: „Dugo ti je trebalo.”
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.