HELLO
HELLO! #HelloItsMe

Film Anora prošle je nedjelje ispisao povijest Oscara na više načina – ne samo da je Sean Baker osvojio čak četiri Oscara u istoj večeri za isti film (film, režija, originalni scenarij i montaža), nego je i sa budžetom od samo šest milijuna dolara ovaj nezavisni film o seksualnoj radnici postao jedan od „najjeftinijih“ osvajača prestižnog kipića u povijesti.

Nakon pobjede Anore na festivalu u Cannesu, distribuciju je preuzeo studio Neon, kojemu utrka za Oscara nije bila nepoznanica – oni su stajali iza distribucije Parazita Bong Joon-hoa iz 2019., još uvijek jedinog filma na stranome jeziku koji je osvojio Oscara za najbolji film. Na tu su kampanju bili potrošili oko 20 milijuna dolara, a uspješna kampanja Anore stajala je nešto manje – 18 milijuna dolara. To je mnogo manje od iznosa koje veliki studiji troše na promociju svojih blockbustera (marketinški budžet većine holivudskih filmova u pravilu je dva do tri puta veći od produkcijskoga), ali je i dalje tri puta više nego što su Sean Baker i ekipa potrošili za snimanje filma.

Najveći kandidati za Oscara potrošili su višestruko više na marketing nego na produkciju

Neonova strategija bila je usmjerena na privlačenje Generacije Z i „običnih“ ljudi, umjesto tradicionalnih kritičara i vodećih medijskih figura, objasnio je izvršni direktor Tom Quinn za Variety.

Primjerice, jednodnevna pop-up trgovina s promotivnim materijalima filma Anora pojavila se u studenom na parkiralištu automehaničarske radionice King’s of Body na Melrose Avenue u Los Angelesu. Već u 10 ujutro stvorili su se redovi od 300 obožavatelja, iako je trgovina otvarala tek u 15 sati.

Prodavani su razni odjevni predmeti i posteri, dostupni i putem Neonove internetske trgovine. Među njima su bile crvene tange s natpisom “little wifey”, po cijeni od 15 dolara, te majice sa sloganima iz filma, uključujući “Stay jealous, babe!”, “You hit the lotto, bitch!” i “Fuckin’ Cinderella” (35 dolara).

U ponudi su bile i dvije limitirane umjetničke grafike u retro stilu koje prikazuju glavnu glumicu Mikey Madison u zavodljivim pozama. Na jednoj piše “This isn’t allowed … but I like you”, a na drugoj “She’ll take care of everything you need”. Na holivudsku premijeru filma Neon nije pozvao kritičare i glasače za Oscare, nego seksualne radnice koje su redom film pohvalile kao autentičan.

Uspjeh kampanje dokaz je snage ovakve strategije, ali i promjena u demografskom sastavu Akademije, piše britanski Guardian. Glavni konkurenti Anori na dodjeli Oscara – The Brutalist, Conclave i A Complete Unknown – percipirani su kao filmovi za „stare ljude“, dok je Anora pozicionirana kao film za cool mladu publiku.

Bakerov film snimljen je s budžetom od 6 milijuna dolara, što ga čini najjeftinijim među nominiranima za najbolji film. I The Brutalist, snimljen za 10 milijuna dolara, također je bio film smiješno malog budžeta kada ih se usporedi s blockbusterima koji koštaju po 150 ili 200 milijuna.

Oba filma zaradila su nešto više od 40 milijuna dolara, no Anora će dodatno profitirati zahvaljujući streaming ugovorima s Appleom i Amazonom. Film je trenutačno među najgledanijima na tim platformama, a najavljena je i ponovna kino-distribucija.

Kandidati za Oscara sada uz pomoć sponzorstava vraćaju novac uložen u kampanju

Konkurentski indie distributer A24, koji stoji iza filma “The Brutalist”, lansirao je skromniju kolekciju promotivnih proizvoda, uključujući dvije majice i malu maketu društvenog centra (baziranog na koncentracijskom logoru) kojeg dizajnira glavni arhitekt u filmu. Ograničena serija od 500 komada prodavana je za 75 dolara i već je rasprodana.

S druge strane, A Complete Unknown pokušava nadoknaditi velike troškove – početni budžet bio je 70 milijuna dolara, a na marketing je potrošeno još toliko – kroz sponzorske suradnje. Levi’s prodaje smeđu kožnu jaknu inspiriranu filmom za 1.200 dolara, dok su traperice u vintage stilu dostupne za 495 dolara. Motor marke Triumph, kakav u filmu vozi Timothée Chalamet kao Bob Dylan, prodaje se za 12.895 dolara.

U međuvremenu, njujorški koktel bar Dante udružio se s Dylanovim brendom viskija Heaven’s Door Tennessee Whiskey i distributerom Searchlight Pictures kako bi ponudio ekskluzivni koktel pod nazivom “Like a Rolling Stone”.

“Željeli smo stvoriti piće koje odražava Dylanov sirovi, autentični stil i njegovu sposobnost da spaja žanrove, baš kao što je spojio folk, rock i blues u svojoj glazbi”, rekli su iz tog bara.

Film Conclave, koji prikazuje zakulisne igre oko izbora novog pape, koštao je 20 milijuna dolara, dok su marketinški troškovi vjerojatno blago premašili taj iznos. Iako službeni promotivni materijali nisu dostupni, poduzetni trgovci izradili su neslužbene majice koje prikazuju energične scene pušenja e-cigareta likova u filmu, kao i set naljepnica s crtanim prikazima glavnih likova, uz natpis “messy bitch convention”.

Pročitajte: Oscari 2025. – Najspektakularniji trenuci s crvenog tepiha koji će vas ostaviti bez daha!

U svakom slučaju, cijela ova priča pokazuje jednu stvar – ako želite osvojiti Oscar, morate malo i potrošiti.

druge vijesti