Zašto je nova domaća drama o jednoj Noni uzburkala Istru i društvene mreže
Na slikovitim istarskim brežuljcima, među kamenim kućama, maslinicima i mirisima mora, rodila se priča koja spaja obitelj, nasljeđe i neizgovorene tajne – kratkometražni film „Nonina Villa” redatelja Filipa Dizdara u produkciji Luxar Medije. Nakon pet intenzivnih dana, uz kišu i buru koje su pratile set, snimanje je završeno, a iza kamere ostala je atmosfera zajedništva, predanosti i kreativne energije koja se rijetko viđa.
Ekipa filma ujedinila je snagu, emocije i talent, pretvorivši autentične istarske lokacije u živopisnu scenografiju za priču o obiteljskim odnosima, humoru i tajnama koje oblikuju naše živote. Redatelj Filip Dizdar, koji potpisuje scenarij i produkciju, istaknuo je kako je „set postao poput prave obitelji”, unatoč izazovima organizacije i nestabilnog vremena. „Film je ispao bolji nego što sam u početku zamislio, ponajviše zahvaljujući glumcima i ekipi koja je projekt učinila jedinstvenim i meni osobno jednim od najdražih u karijeri”, rekao je Dizdar, ne skrivajući zahvalnost i prema svojoj zaručnici Maji Šiprak na podršci.
Producent, glumac i scenarist Antonio Scarpa dodao je: „Beskrajno sam sretan i zahvalan što se za ovaj projekt okupila tako fantastična ekipa umjetnika i profesionalaca, a prije svega predivnih ljudi. Iako smo radili intenzivno, atmosfera je bila fenomenalna – zabavljali smo se i uživali, i nadam se da je ovo samo početak jedne duge i lijepe suradnje.”
Producent i vlasnik Luxar Medije Krešimir Šimac istaknuo je kako „Nonina Villa” utjelovljuje viziju stvaranja filmova koji će dotaknuti ljude i ostaviti neizbrisiv trag: „Rad s Filipom Dizdarom bio je inspirativno iskustvo. Gledati ga kako pedantno gradi svaku scenu i vodi ekipu prava je privilegija.”
Na setu su se, uz produkcijski tim, našla i poznata glumačka imena: Barbara Vicković, Matilda Sorić, Dominik Čičak, Branko Perišić, Lucija Alfier i Adelina Jug, svatko s vlastitim dojmovima. Barbara Vicković naglasila je kako je riječ o „svevremenskoj temi o obitelji, protkanoj duhovitošću i poviješću koju svatko može prepoznati”. Matilda Sorić istaknula je sjajnu energiju ekipe i lokaciju u Štifanićima, dok je Lucija Alfier otkrila da je uloga Marie za nju bila poseban izazov, ali i prilika za rast. Dominik Čičak, glumac i producent, priznao je da je „od ideje do posljednjeg kadra rad s ovom ekipom bio čast i zadovoljstvo”.
Veliki doprinos filmu dala je i tehnička ekipa: pomoćnici redatelja David Uranjek i Petar Janković, direktor fotografije Matija Petrović, kostimografkinja Katja Kliba, majstor maske i šminke Robert Kozjak, scenograf Marino Galijot, snimatelj zvuka Alis Aljić, rasvjetljivač Matej Mravunac i skripterica Dunja Ivezić. Scenarij potpisuju Filip Dizdar i Antonio Scarpa, dok su producenti Dominik Čičak, Antonio Scarpa, Filip Dizdar i Krešimir Šimac. Atmosferu iza kulisa bilježio je tim iz Top Videa – Vedran Marić i Toni Bestulić.
Posebna zahvalnost ide lokalnoj zajednici i sponzorima koji su pomogli realizaciju: Istarska županija, Istarska kulturna agencija (IKA), Hrvatski audiovizualni centar (HAVC), Grad Poreč, Grad Sveti Lovreč, Villa Gaspar, obitelji Štifanić i Merle, Istria Casting, Restoran El Toro, Pizzeria Ne Pensaj, Bruman Craft Brewery, Restoran Alla Beccaccia, Šajete Boys, Plesna škola Aria – Aerial Silks i mnogi drugi.
„Nonina Villa” nije samo film – to je primjer kako se snovi, obitelj i Istra mogu spojiti u jedno, kako filmska ekipa postaje obitelj i kako autentična lokacija daje priči dušu. Publika će tek na premijeri osjetiti sinergiju emocija, humora i tajni utkane u ovu obiteljsku priču – ali već sada je jasno da je riječ o ostvarenju koje ima potencijal postati festivalski i gledateljski favorit.
Modni svijet ponovno bruji – Miranda Priestly se vraća! Nakon gotovo dva desetljeća, Meryl Streep i Anne Hathaway ponovno su zajedno na velikom platnu u nastavku filma Vrag nosi Pradu 2. Prvi teaser koji je upravo objavio 20th Century Studios pokazuje trenutak koji je već zaludio internet: Miranda i Andy susreću se u dizalu, a Streep u svojem prepoznatljivom stilu izgovara legendarno: „Dugo ti je trebalo.”
U čast nedavno preminulog Roberta Redforda, legende američkog filma, Tuškanac u gostima donosi ekskluzivnu retrospektivu koja će zadovoljiti sve ljubitelje njegovog opusa, ali i novim generacijama prikazati filmske klasike koji su oblikovali kinematografiju 20. stoljeća. Ciklus filmova, koji se održava sredinom studenog, obuhvaća sedam ključnih naslova u kojima je Redford ostavio neizbrisiv trag, ne samo kao glumac, već i kao redatelj i producent. Svi filmovi bit će prikazani u kultnom zagrebačkom kinu Forum (SD Stjepan Radić, Jarunska ul. 2), a prva projekcija zakazana je za 10. studenog u 21 sat.
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu otvara vrata nove scene HNK2 i tim potezom pomiče granice klasičnog kazališta. Publika prvi put stupa u prostor koji objedinjuje tradiciju i suvremenost, a cijela atmosfera odiše svečanošću i inovacijom. HRT će 3. studenog u 20:15 sati prenositi ovaj povijesni trenutak izravno na Prvom programu, omogućujući svima da osjete duh kazališta i energiju publike.
U studenom, Kulturno informativni centar Tuškanac pretvara se u prostor mračne filmske avanture i izazova koji će gledatelje natjerati da preispitaju vlastite granice. Program pod nazivom Tuškanac u gostima posvećen je Novom francuskom ekstremizmu, provokativnom filmskom pokretu nastalom krajem 1990-ih. Ovi filmovi poznati su po brutalnom prikazu tijela, boli i krvi, po iskrenom razotkrivanju ljudske ranjivosti i po pomicanju granica psihičke izdržljivosti.
Hrvatska se u posljednjih nekoliko godina profilira kao zemlja koja skriva neotkrivene turističke priče. David Skoko je odlučio otići korak dalje i pokazati one projekte koji spajaju lokalnu tradiciju, gastronomiju i prirodne ljepote. Novi kulinarsko-putopisni serijal David Skoko: Mjesto za mene počinje s emitiranjem u srijedu, 29. listopada, na 1. programu Hrvatske televizije.
Pod zvjezdanim nebom Porto Montenegra, uz šum mora i odsjaj svjetala luksuznih jahti, filmska magija prošetala je crvenim tepihom. U subotu navečer održana je prva dodjela AFA nagrada (Adriatic Film & TV Awards) – događaj koji je ujedinio filmske vizionare cijele jadranske regije. A večer je pripala jednom imenu – „Fiume o morte!“.
Austin Butler i Michael B. Jordan pregovaraju o glavnim ulogama u novoj filmskoj verziji kultne serije Miami Vice, koju će režirati Joseph Kosinski, autor hita Top Gun: Maverick.
U svijetu osobne njege, gdje se od muškaraca često očekuje besprijekorna urednost i pažnja prema detaljima, intimna higijena postaje ključna komponenta svakodnevne rutine. Među svim aspektima njege tijela, brijanje testisa izdvaja se kao izazovno područje koje zahtijeva posebnu pažnju, preciznost i odgovarajuće proizvode. Bez obzira na to je li brijanje motivirano estetskim razlozima, higijenskim potrebama ili željom za udobnošću, važno je pristupiti ovom zadatku s oprezom kako bi se izbjegle iritacije, crvenilo i nelagoda.
U trenutku kada muškarac odluči pustiti bradu, ona prestaje biti samo modni detalj i postaje pravi izraz osobnog identiteta, stila i samopouzdanja, no istovremeno zahtijeva pažnju i odgovornu njegu kože ispod dlake, jer zanemarivanje ovog aspekta može rezultirati svrbežom, perutanjem, neurednim izgledom i osjećajem zapuštenosti.
Svečanom dodjelom nagrada i premijernom projekcijom najnovijeg filma Jima Jarmuscha Otac majka sestra brat u subotu navečer je u prepunoj dvorani CineStara Branimir službeno zatvoren 23. Zagreb Film Festival. Zatvaranje je proteklo u svečanoj, emotivnoj i vrlo živopisnoj atmosferi koju su svojim prisustvom dodatno obogatili brojni domaći i međunarodni gosti iz filmskog svijeta. Među njima su se istaknuli montažer Yorgos Mavropsaridis, brazilski scenarist Tibério Azul i francuski redatelj Léo Favier, a uz njih su bili i direktor festivala Boris T. Matić, izvršna direktorica Lana Matić te programska direktorica Selma Mehadžić.
U samom srcu Zagreba, u intimnoj atmosferi Atelieru LM, ovog je vikenda otvorena izložba „Portreti i šire“ koja donosi jedinstven presjek tri desetljeća domaće kulturne i društvene scene, a publiku istodobno poziva da zastane pred više od 400 portreta koji oblikuju naše zajedničko pamćenje. Izložba je osmišljena kao pažljivo komponirana vizualna pripovijest koja istodobno otkriva lica, ali i trenutke u kojima se fotografija pretvara u osobni susret, dok svaki kadar donosi onu tihu, ali snažnu poruku koja se rađa u odnosu fotografa i portretiranog.