Film The Brutalist s deset je nominacija jedan od najuspješnijih konkurenata za ovogodišnje Oscare. Ipak, posljednjih se dana u medijima pojavio skandal nakon što je montažer filma izjavio da je u obradi glumačkih izvedbi Adriena Brodyja i Felicity Jones, koji u filmu glume uloge imigranata iz Mađarske i nominirani su za Oscare, korištena umjetna inteligencija.
Sada je redatelj filma Brady Corbet stao u obranu svojih glumaca.
Film The Brutalist optužen je za korištenje umjetne inteligencije tijekom dijaloga na mađarskom
“Adrienove i Felicityne izvedbe u potpunosti su njihove vlastite,” rekao je Corbet u izjavi za Entertainment Weekly. “Radili su mjesecima s fonetičarkom Tanerom Marshall kako bi usavršili svoje naglaske. Inovativna tehnologija Respeecher korištena je isključivo za montažu dijaloga na mađarskom jeziku, i to samo za finu prilagodbu određenih samoglasnika i suglasnika radi točnosti. Nijedan dijalog na engleskom nije promijenjen. To je bio ručni proces, koji su izveli naš tim za zvuk i Respeecher tijekom postprodukcije. Cilj je bio sačuvati autentičnost Adrienovih i Felicitynih izvedbi na drugom jeziku, a ne ih zamijeniti ili izmijeniti, i sve je napravljeno s najvećim poštovanjem prema njihovom radu.”
Pitanje korištenja AI alata u filmskoj i televizijskoj industriji sve se češće preispituje. Tijekom štrajkova 2023., sindikati su uvrstili ovu temu u pregovore. Glumci, scenaristi i drugi umjetnici izrazili su zabrinutost zbog povećane upotrebe AI tehnologije kao mjere smanjenja troškova te zbog njezine moguće zloupotrebe.
Film The Brutalist jedan je od favorita ovih Oscara, ima 10 nominacija
Također, neki su tvrdili da je film koji govori o arhitekturi koristio AI i u prikazu zgrada. “Judy Becker i njezin tim nisu koristili AI za stvaranje ili prikaz zgrada,” dodao je redatelj. “Sve su slike ručno nacrtali umjetnici. Da pojasnim, u memorijalnom videu prikazanom u pozadini jedne scene, naš montažni tim kreirao je slike koje su namjerno dizajnirane da izgledaju poput loših digitalnih prikaza iz 1980-ih.”
Corbet je zaključio: “The Brutalist je film o ljudskoj složenosti, a svaki aspekt njegove realizacije proizašao je iz ljudskog truda, kreativnosti i suradnje. Nevjerojatno smo ponosni na naš tim i ono što su ovdje postigli.”
Corbetovi komentari uslijedili su nakon što je montažer Dávid Jancsó za Red Shark News izjavio da je u montaži dijaloga na mađarskom jeziku korištena AI tehnologija. “Mađarski je jedan od najtežih jezika za naučiti izgovarati,” rekao je Jancsó. “Iako Adrien ima mađarske korijene — njegova majka je izbjeglica koja je emigrirala u SAD 1956. — to nije jednostavno. Jezik je izuzetno specifičan. Trenirali smo Adriena i Felicity, i napravili su sjajan posao, ali htjeli smo sve dodatno usavršiti kako ni lokalci ne bi primijetili razliku.”
Jancsó je dodao da je osobno sudjelovao u njihovim izvedbama: “Većina njihovih dijaloga na mađarskom uključuje dijelove mog glasa. Pažljivo smo čuvali njihove izvedbe — uglavnom smo zamjenjivali slova tu i tamo. To se može napraviti u ProToolsu, ali imali smo toliko dijaloga da bismo bez ubrzanja procesa još uvijek bili u postprodukciji.“
Dvadeset i četiri godine nakon što je prvi put stigao pismom s Hogwartsovim pečatom, Harry Potter vraća se – ovaj put u obliku prestižne HBO Original serije koja obećava vjernu, svježu i emotivno raskošnu adaptaciju slavnog književnog serijala J. K. Rowling. Nedavno je stigla i prva prava doza čarolije: objavljena su nova imena glumačke postave koja već sada izazivaju uzbuđenje diljem čarobnjačke i bezjačke zajednice. Svi putovi ponovno vode na King's Cross, ali ovaj put na peron 2025.
Dugo očekivana HBO Original serija o Harryju Potteru napokon je dobila svoje srce – glumačku postavu koja će utjeloviti slavnu čarobnjačku trojku: Harryja Pottera, Hermionu Granger i Rona Weasleyja. Uloge koje su obilježile djetinjstva generacija sada prelaze u ruke troje novih mladih talenata – Dominica McLaughlina, Arbelle Stanton i Alastaira Stouta – i s njima započinje nova čarobna era.
U ljetnom periodu kada temperature neumoljivo rastu, pronaći ravnotežu između elegancije i udobnosti postaje pravi izazov. No, domaća glumačka zvijezda, koja je zasjala na sceni zahvaljujući popularnoj seriji Zabranjena ljubav, još jednom dokazuje da besprijekoran stil ne mora trpjeti zbog vremenskih (ne)prilika. Na najnovijoj fotografiji, utjelovljenje je ženstvenosti i sofisticiranosti u jednom modnom komadu – haljini domaćeg dizajna koju potpisuje Katarina Baban za svoj brend Lility by Katarina Baban.
Nakon što je s tri uzastopno rasprodana koncerta u zagrebačkoj Tvornici kulture ponovno potvrdio status jednog od najvoljenijih izvođača domaće glazbene scene, Matija Cvek napravio je nešto što nisu očekivali ni njegovi najvjerniji fanovi — otvorio je vrata svog privatnog svijeta i podijelio najnježniji obiteljski album do sada.
Na nedavnom događanju u organizaciji Poliklinike Milojević, među brojnim gostima pažnju je privukao jedan od najomiljenijih domaćih PR agenata – Mate Rončević iz renomirane agencije PRiredba. U skladu sa svojom prepoznatljivom estetikom, Mate je još jednom pokazao da stil nije samo odjeća koju nosimo, već produžetak karaktera i stava.
U modnom pejzažu u kojem se samouvjerenost ispisuje stilom, a luksuz nosi stav, Hana Hadžiavdagić Tabaković pojavila se kao vizualna oda ženstvenosti i smjelosti. Ovog puta zavodljivo elegantna, obučena u pripijenu haljinu s leopard uzorkom koja ističe svaki zavoj tijela s preciznošću haute couture skice, Hana je još jednom potvrdila svoju modnu dominaciju.