Dok je Denis Villeneuve nije adaptirao u dva iznimno hvaljena i uspješna filma iz 2021. i ove godine, čuveni SF romanFranka HerbertaDina bio je smatran neadaptabilnim. Svi dosadašnji pokušaji da ga se pretvori u film propali bi prije nego što su bili dovršeni – osim jednoga. U pitanju je verzija legendarnog Davida Lyncha iz 1984. Taj se film smatra katastrofalno lošim i najgorim djelom Lynchove karijere.
Denis Villeneuve konačno je uspio adaptirati Dinu u uspješne filmove, a pričao je i o tome što misli da je bio problem verzije iz 1984.
Novi filmovi Dina nisu prvi pokušaj adaptacije romana
Govoreći za NPR-ov podcast Fresh Air, Villeneuve je podijelio svoje kritike i pohvale o filmu iz 1984. godine. Villeneuve je govorio o tome kako se osjećao destabiliziranim nekim elementima u filmu, dok su ga drugi hipnotizirali. Redatelj novih filmova Dina otkrio je kako smatra da je Lyncheva adaptacija promašila cilj u pogledu filmskog prikaza kulture Fremena, ali je pohvalio cjelokupnu redateljsku viziju, opisujući film kao fantastičnu interpretaciju romana Franka Herberta.
Denis Villeneuve gledao je film iz 1984. i mislio da će jednom netko snimiti dobru verziju Dine. Na kraju je to bio on.FOTO: Profimedia
Villeneuve se prisjetio: “Bio sam jako uzbuđen kad sam saznao da će knjiga biti prikazana na kino platnu. Sjećam se da sam gledao film i bio opčinjen i impresioniran načinom na koji mu je David Lynch pristupio. Destabilizirali su me neki njegovi izbori. Da, David Lynch ima vrlo jak identitet, naravno, i to je uklopio u svoju verziju. Ali postojali su neki izbori koji su bili jako daleko od mog senzibiliteta. Sjećam se da sam gledajući film pomislio: ‘Jednog dana će netko drugi to snimiti. To će se dogoditi.’ Budući da nisam smatrao da je uhvatio nešto od suštine, konkretno, kulture Fremena — osjećao sam da postoje neke stvari koje nedostaju. To je priroda adaptacije“.
Filmovi Dina pokušavaju se snimiti već 50 godina
Nakon uspjeha romana Franka Herberta, 1971. godine započeli su pokušaji da se roman prenese na veliko platno. Tijekom 1970-ih nekoliko je uglednih redatelja poput Alejandra Jodorowskog i Ridleya Scotta neuspješno pokušalo adaptirati roman. Godine 1981. producent Dino De Laurentiis zaposlio je Davida Lyncha kao redatelja nakon njegovih kultnih hitova Eraserhead i The Elephant Man.
Unatoč velikim očekivanjima, film je propao na blagajnama i dobio negativne kritike. Dina je zaradila 30,9 milijuna dolara u odnosu na budžet procijenjen na 40 do 42 milijuna dolara. Različite verzije filma objavljene su diljem svijeta, a Lynch se distancirao od konačnog proizvoda, čak je odlučio da se njegovo ime ukloni ili zamijeni pseudonimom. Unatoč nepovoljnom početnom prijemu, film je od tada stekao kultni status.
Osim filma iz 1984., postoji i verzija u obliku mini-serije iz 2000. godine.
Dokumentarni film redateljskog dvojca Biljane Tutorov i Petra Glomazića, nastao uz hrvatsku kreativnu i produkcijsku podršku, uvršten je u prestižni World Cinema Documentary Competition, donoseći globalnoj publici intimnu i borbenu priču majke i kćeri koje čuvaju svoju planinu i identitet.
Serijal Apetitlih, koji već tri nedjelje na HRT1 u 16:50 vodi gledatelje na kulinarsko putovanje kroz povijest i okuse, postao je jedno od najugodnijih televizijskih iznenađenja sezone. Reakcije publike jasno pokazuju da su autori pogodili savršenu mjeru između edukativnog i zabavnog sadržaja. Od putovanja vlakom nekadašnjim rutama Austro-Ugarske, do mirisa tradicionalnih jela koja se prenose generacijama, serijal uspijeva istodobno probuditi nostalgiju i inspirirati gledatelje da sami zavire u stare kuharice svojih baka.
83. izdanje Zlatnih globusa donosi najveći broj nominacija za film One Battle After Another, ulazak vampira u utrku za prestižne nagrade i - po prvi put u povijesti - posebnu kategoriju za podcaste.
HBO je, tijekom glamurozne prezentacije za medije u užurbanoj i uvijek inspirativnoj atmosferi New Yorka, službeno najavio vijest koja je uzbudila obožavatelje diljem svijeta, potvrdivši da franšiza „Igra prijestolja“ ulazi u svoju najsnažniju razvojnu fazu do sada, jer će dvije velike serije iz Westerosa dobiti nove sezone svake godine sve do 2028., tako da se publika može pripremiti na kontinuirani povratak u ovaj mračno-epski svemir koji i dalje oblikuje suvremenu televiziju.
Modni svijet ponovno bruji – Miranda Priestly se vraća! Nakon gotovo dva desetljeća, Meryl Streep i Anne Hathaway ponovno su zajedno na velikom platnu u nastavku filma Vrag nosi Pradu. Prvi teaser koji je upravo objavio 20th Century Studios pokazuje trenutak koji je već zaludio internet: Miranda i Andy susreću se u dizalu, a Streep u svojem prepoznatljivom stilu izgovara legendarno: „Dugo ti je trebalo.”
Doktorica Vivian Jurković iz Matulja jedna je od onih stručnjakinja čiji profesionalni put odiše mirnom sigurnošću osobe koja točno zna što želi postići — spojiti medicinsku preciznost, estetsku suptilnost i duboko poštovanje prema prirodnoj ljepoti. Već pri prvom susretu s njenim radom jasno je da je riječ o liječnici koja ne pristupa licu kao površini, nego kao priči koju treba razumjeti, njegovati i pažljivo oblikovati. U ordinaciji koju je izgradila s istančanim osjećajem za detalj stvorila je okruženje u kojem se pacijenti osjećaju sigurno, saslušano i istinski zbrinuto. Godine usavršavanja u području neinvazivnih estetskih tretmana donijele su joj reputaciju jedne od najpouzdanijih stručnjakinja za suptilne, prirodne transformacije koje ističu, a ne mijenjaju osobu.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.