Ona je majstorica garderobe za kojom žudi svaka zvijezda – od jazzy kombinezona Margot Robbie do zelene haljine Keire Knightley, ova britanska legenda autorica je nekih od najpoznatijih filmskih kostima u povijesti.
Kada je Jacqueline Durran krojila kostime za Barbie film, koji je prošlog ljeta zaludio svijet prvo je osmislila sve Barbieoutfite – a onda je “uklopila Kena“. On je, kaže britanska kostimografkinja možda najpoznatija po svom radu na povijesnim dramama, “dopuna onome što ona nosi“.
Kostimografkinja filma Barbie otkrila je da Ryan Gosling voli odjeću
“Greta je imala sjajnu sliku Kenova,” kaže Durran, misleći na redateljicu filma Gretu Gerwig. “Na primjer, što Ken radi kad ga Barbie ne treba? Oni samo stoje i čekaju: nemaju gdje živjeti, samo su tu.” Činjenica da je glavnog Kena u filmu glumio ultimativni “internetski dečko” Ryan Gosling samo čini šalu smješnijom.
Što se tiče kostima, ova dinamika je izražena, na primjer, odijevanjem svih Kenova u isti bijeli kombinezon za zabavu u bloku, dok je svaka Barbie dobila drugačiju, jedinstveno fantastičnu odjeću. Bila je to, kaže Durran, “fizička manifestacija te vrste Kena“.
Kada, u drugom dijelu filma, patrijarhat iskrvari Barbieland, Kenova odjeća počinje biti inspirirana “poznatim slikama muškosti“, uključujući i Sylvestera Stallonea u krznenom kaputu. “Taj je kostim tako fantastičan“, kaže Durran radosno. “To je postala moja nit vodilja jer nisam bila sigurna koliko daleko treba ići s Kenom i samo sam pomislila: ‘To je najbolja stvar koju sam ikada vidjela.’”
Nije da Durran može preuzeti sve zasluge – “Ryan voli odjeću“, kaže ona. “Napravili bismo sve i sve bi bilo sjajno, a onda bi on rekao: ‘Što ako…?’. Uzmimo za primjer Kenovo donje rublje, koje se oslanja na kultni dizajn Calvina Kleina: “Jedna od najvećih stvari u filmu za Kenove su Kenove gaćice, a to je bila Ryanova ideja’.”
Iako možda ne biste opisali njezin izgled kao praktičan, Barbie se uvijek odijeva u skladu s događajem. Ako je na plaži, nosit će odjeću za plažu; ako ide na zabavu, odjenut će jazzy kombinezon; ako je otišla ostvariti društvenu pravdu, odjenut će kombinezon. Kada prvi put krene u stvarni svijet, odijeva ono što misli da je najprikladnije za dolazak u stvarni svijet.
Trebalo im je puno vremena da smisle što će odabrati prije nego što im je pala na pamet “blago country, pomalo western” vrlo ružičasta odjeća koja se pojavljuje u filmu. “Sve je bilo o tome da se pitamo što je američki izgled koji definira, jer to je ono što bi Barbie odabrala da se uklopi. A sjajna stvar kod Barbie je da ono što ona misli da će se uklopiti zapravo samo čini da je ističe.”
Mora da je bilo čudno vidjeti da je toliki dio stvarnog svijeta podlegao Barbiemaniji – osim očitog preuzimanja ružičaste boje, prodaja Barbienog prepoznatljivog dodatka za kosu, gumice za kosu, skočila je za više od 1000 %, a konjski repovi su se vratili na glave žena.
Što kostimografkinja filma Barbie misli o režiji Grete Gerwig?
Durran je javno pohvalila sve što je Greta Gerwig postigla s filmom – “film koji je bio originalan, iznimno popularan, koji je preuzeo nešto što svi znamo i transformirao način na koji su ga ljudi gledali u nešto nevjerojatno drugačije“. Kaže da joj nije jasno “zašto se to ne prepoznaje, kod drugih redatelja koji ove godine možda nisu toliko odjeknuli”.
Što god mislili o njemu, Barbie je bio film s najvećom zaradom 2023. i ostvario je prošlog ljeta uspjeh o kakvom većina drugih filmova može samo sanjati. “Ono što mi je teško je to što ako snimite umjetnički film, oni kažu: ‘Hollywood je posao, radi se o zarađivanju novca’. A ako snimite blockbuster, oni kažu: ‘Da, ali to nije umjetnost.'”
Jacqueline Durran jedna je od najcjenjenijih kostimografkinja u svijetu filma, a radila je na brojnim projektima – od filmskih adaptacija klasika kao što su Ponos i predrasude i Ana Karenjina, povijesne drame 1917, sve do blockbustera kao što su The Batman i Ljepotica i zvijer. Zaslužna je i za kostime u biografskim filmovima o Lady Di i Winstonu Churchillu. Već je radila s Gretom Gerwig te osvojila Oscara za svoj rad na njezinim Malim ženama iz 2019.
Dokumentarni film redateljskog dvojca Biljane Tutorov i Petra Glomazića, nastao uz hrvatsku kreativnu i produkcijsku podršku, uvršten je u prestižni World Cinema Documentary Competition, donoseći globalnoj publici intimnu i borbenu priču majke i kćeri koje čuvaju svoju planinu i identitet.
Serijal Apetitlih, koji već tri nedjelje na HRT1 u 16:50 vodi gledatelje na kulinarsko putovanje kroz povijest i okuse, postao je jedno od najugodnijih televizijskih iznenađenja sezone. Reakcije publike jasno pokazuju da su autori pogodili savršenu mjeru između edukativnog i zabavnog sadržaja. Od putovanja vlakom nekadašnjim rutama Austro-Ugarske, do mirisa tradicionalnih jela koja se prenose generacijama, serijal uspijeva istodobno probuditi nostalgiju i inspirirati gledatelje da sami zavire u stare kuharice svojih baka.
83. izdanje Zlatnih globusa donosi najveći broj nominacija za film One Battle After Another, ulazak vampira u utrku za prestižne nagrade i - po prvi put u povijesti - posebnu kategoriju za podcaste.
HBO je, tijekom glamurozne prezentacije za medije u užurbanoj i uvijek inspirativnoj atmosferi New Yorka, službeno najavio vijest koja je uzbudila obožavatelje diljem svijeta, potvrdivši da franšiza „Igra prijestolja“ ulazi u svoju najsnažniju razvojnu fazu do sada, jer će dvije velike serije iz Westerosa dobiti nove sezone svake godine sve do 2028., tako da se publika može pripremiti na kontinuirani povratak u ovaj mračno-epski svemir koji i dalje oblikuje suvremenu televiziju.
Modni svijet ponovno bruji – Miranda Priestly se vraća! Nakon gotovo dva desetljeća, Meryl Streep i Anne Hathaway ponovno su zajedno na velikom platnu u nastavku filma Vrag nosi Pradu. Prvi teaser koji je upravo objavio 20th Century Studios pokazuje trenutak koji je već zaludio internet: Miranda i Andy susreću se u dizalu, a Streep u svojem prepoznatljivom stilu izgovara legendarno: „Dugo ti je trebalo.”
Doktorica Vivian Jurković iz Matulja jedna je od onih stručnjakinja čiji profesionalni put odiše mirnom sigurnošću osobe koja točno zna što želi postići — spojiti medicinsku preciznost, estetsku suptilnost i duboko poštovanje prema prirodnoj ljepoti. Već pri prvom susretu s njenim radom jasno je da je riječ o liječnici koja ne pristupa licu kao površini, nego kao priči koju treba razumjeti, njegovati i pažljivo oblikovati. U ordinaciji koju je izgradila s istančanim osjećajem za detalj stvorila je okruženje u kojem se pacijenti osjećaju sigurno, saslušano i istinski zbrinuto. Godine usavršavanja u području neinvazivnih estetskih tretmana donijele su joj reputaciju jedne od najpouzdanijih stručnjakinja za suptilne, prirodne transformacije koje ističu, a ne mijenjaju osobu.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.