Ona je majstorica garderobe za kojom žudi svaka zvijezda – od jazzy kombinezona Margot Robbie do zelene haljine Keire Knightley, ova britanska legenda autorica je nekih od najpoznatijih filmskih kostima u povijesti.
Kada je Jacqueline Durran krojila kostime za Barbie film, koji je prošlog ljeta zaludio svijet prvo je osmislila sve Barbieoutfite – a onda je “uklopila Kena“. On je, kaže britanska kostimografkinja možda najpoznatija po svom radu na povijesnim dramama, “dopuna onome što ona nosi“.
Kostimografkinja filma Barbie otkrila je da Ryan Gosling voli odjeću
“Greta je imala sjajnu sliku Kenova,” kaže Durran, misleći na redateljicu filma Gretu Gerwig. “Na primjer, što Ken radi kad ga Barbie ne treba? Oni samo stoje i čekaju: nemaju gdje živjeti, samo su tu.” Činjenica da je glavnog Kena u filmu glumio ultimativni “internetski dečko” Ryan Gosling samo čini šalu smješnijom.
Što se tiče kostima, ova dinamika je izražena, na primjer, odijevanjem svih Kenova u isti bijeli kombinezon za zabavu u bloku, dok je svaka Barbie dobila drugačiju, jedinstveno fantastičnu odjeću. Bila je to, kaže Durran, “fizička manifestacija te vrste Kena“.
Kada, u drugom dijelu filma, patrijarhat iskrvari Barbieland, Kenova odjeća počinje biti inspirirana “poznatim slikama muškosti“, uključujući i Sylvestera Stallonea u krznenom kaputu. “Taj je kostim tako fantastičan“, kaže Durran radosno. “To je postala moja nit vodilja jer nisam bila sigurna koliko daleko treba ići s Kenom i samo sam pomislila: ‘To je najbolja stvar koju sam ikada vidjela.’”
Nije da Durran može preuzeti sve zasluge – “Ryan voli odjeću“, kaže ona. “Napravili bismo sve i sve bi bilo sjajno, a onda bi on rekao: ‘Što ako…?’. Uzmimo za primjer Kenovo donje rublje, koje se oslanja na kultni dizajn Calvina Kleina: “Jedna od najvećih stvari u filmu za Kenove su Kenove gaćice, a to je bila Ryanova ideja’.”
Iako možda ne biste opisali njezin izgled kao praktičan, Barbie se uvijek odijeva u skladu s događajem. Ako je na plaži, nosit će odjeću za plažu; ako ide na zabavu, odjenut će jazzy kombinezon; ako je otišla ostvariti društvenu pravdu, odjenut će kombinezon. Kada prvi put krene u stvarni svijet, odijeva ono što misli da je najprikladnije za dolazak u stvarni svijet.
Trebalo im je puno vremena da smisle što će odabrati prije nego što im je pala na pamet “blago country, pomalo western” vrlo ružičasta odjeća koja se pojavljuje u filmu. “Sve je bilo o tome da se pitamo što je američki izgled koji definira, jer to je ono što bi Barbie odabrala da se uklopi. A sjajna stvar kod Barbie je da ono što ona misli da će se uklopiti zapravo samo čini da je ističe.”
Mora da je bilo čudno vidjeti da je toliki dio stvarnog svijeta podlegao Barbiemaniji – osim očitog preuzimanja ružičaste boje, prodaja Barbienog prepoznatljivog dodatka za kosu, gumice za kosu, skočila je za više od 1000 %, a konjski repovi su se vratili na glave žena.
Što kostimografkinja filma Barbie misli o režiji Grete Gerwig?
Durran je javno pohvalila sve što je Greta Gerwig postigla s filmom – “film koji je bio originalan, iznimno popularan, koji je preuzeo nešto što svi znamo i transformirao način na koji su ga ljudi gledali u nešto nevjerojatno drugačije“. Kaže da joj nije jasno “zašto se to ne prepoznaje, kod drugih redatelja koji ove godine možda nisu toliko odjeknuli”.
Što god mislili o njemu, Barbie je bio film s najvećom zaradom 2023. i ostvario je prošlog ljeta uspjeh o kakvom većina drugih filmova može samo sanjati. “Ono što mi je teško je to što ako snimite umjetnički film, oni kažu: ‘Hollywood je posao, radi se o zarađivanju novca’. A ako snimite blockbuster, oni kažu: ‘Da, ali to nije umjetnost.'”
Jacqueline Durran jedna je od najcjenjenijih kostimografkinja u svijetu filma, a radila je na brojnim projektima – od filmskih adaptacija klasika kao što su Ponos i predrasude i Ana Karenjina, povijesne drame 1917, sve do blockbustera kao što su The Batman i Ljepotica i zvijer. Zaslužna je i za kostime u biografskim filmovima o Lady Di i Winstonu Churchillu. Već je radila s Gretom Gerwig te osvojila Oscara za svoj rad na njezinim Malim ženama iz 2019.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.
Dokumentarni film redateljskog dvojca Biljane Tutorov i Petra Glomazića, nastao uz hrvatsku kreativnu i produkcijsku podršku, uvršten je u prestižni World Cinema Documentary Competition, donoseći globalnoj publici intimnu i borbenu priču majke i kćeri koje čuvaju svoju planinu i identitet.
Serijal Apetitlih, koji već tri nedjelje na HRT1 u 16:50 vodi gledatelje na kulinarsko putovanje kroz povijest i okuse, postao je jedno od najugodnijih televizijskih iznenađenja sezone. Reakcije publike jasno pokazuju da su autori pogodili savršenu mjeru između edukativnog i zabavnog sadržaja. Od putovanja vlakom nekadašnjim rutama Austro-Ugarske, do mirisa tradicionalnih jela koja se prenose generacijama, serijal uspijeva istodobno probuditi nostalgiju i inspirirati gledatelje da sami zavire u stare kuharice svojih baka.
83. izdanje Zlatnih globusa donosi najveći broj nominacija za film One Battle After Another, ulazak vampira u utrku za prestižne nagrade i - po prvi put u povijesti - posebnu kategoriju za podcaste.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.
Pjevačica i bivša predstavnica Hrvatske na Eurosongu otkrila je intimni trenutak sreće i podijelila fotografije sa svojim partnerom, uz dirljivu poruku o zahvalnosti i ljubavi.
Sedmerostruka dobitnica Porina pokazala je da se ne boji modnih iskoraka – crna čipkana haljina domaćeg brenda ELFS dokaz je da Mia zna balansirati seksepil i sofisticiranost.